En ymmärrä miksi ihmisiltä pitäisi kysellä asioita keskustelun aikana!
En itsekään juuri pidä siitä, että minulta kysellään. Haluan valikoida mitä puhun ja kertoa vain niistä asioista, mistä haluan. Sitten valitetaan kun olen muka niin itsekeskeinen, että puhun vain itsestäni. En halua udella ja saada ympäripyöreitä tai keksittyjä satuja vastaukseksi. Jokainen kertoo mitä haluaa, kunhan puhuu totta. Miksi hitossa joku voi olettaa, että vieraan pitäisi kysellä yhtään mitään? En itsekään loukkaannu, jos minulta ei kysytä asioista. Kuuntelen kyllä mitä kukin raportoi ja vastaan mitä haluan. En halua paljastaa kaikkia asioitani puolitutuille. Muita?
Kommentit (81)
Kaikki te läskit AV-mammat voitte minun puolestani haistaa pitkän VITUN! Nyt menen suojakuoreeni. 666 Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:23"]
Tämäkin taas osoittaa että keskustelut hyytyvät täällä heti kun ovat edes alkaneet. Kerran kymmenessä vuodessa kun tänne jotain satun kirjoittamaan. Hah. Ap
[/quote]
Ensin valitat siitä että kun kysellään, viedään aihetta väärille raiteille ja et saa jatkaa omaa monologiasi ja itsestäpuhumistasi. Sitten valitat siitä kun kukaan ei kommentoi ja kuuntelee (lukee) vaan hiljaa sun avautumista. Että kyllä ne toisten kommentit sinua pikkunarsistia taitaa sittenkin kiinnostaa... ;)
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:04"]
Ps. Yks asia lisättäväksi. Olen SAATANAN hyvä.
[/quote]
Pps. Yks asia lisättäväksi. Olen SAATANAN hyvä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:12"]Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa.
[/quote]
Tai sitten ymmärrän keskustelun merkityksen eri tavalla. Sen tarkoitus on välittää tärkeää tietoa, ei jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Ap
[/quote]
No Huh huh. Ei oikeasti. Ethän sä aina voi vaan puhua pelkkää asiaa, puhua siksi, että pitää tiedottaa jostain asiasta. Mun mielestä keskustelu on kahden (tai useamman) ihmisen ajatusten vaihtoa, eikä mitään jatkuvaa tiedottamista.
Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka puhuvat vaan itsestään, eivätkä tajua edes kuulumisia kysyä toiselta. Tulee tunne ettei kiinnosta.
Keskustelu on eri kuin monologi.
Sitä paitsi mun juttunikin ovat mielenkiintoisia ja hyviä aina. Mä en koskaan suolla mitään paskaa mun suustani. Toisin kuin monet muut! Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:12"]Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa. [/quote] Tai sitten ymmärrän keskustelun merkityksen eri tavalla. Sen tarkoitus on välittää tärkeää tietoa, ei jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Ap [/quote] No Huh huh. Ei oikeasti. Ethän sä aina voi vaan puhua pelkkää asiaa, puhua siksi, että pitää tiedottaa jostain asiasta. Mun mielestä keskustelu on kahden (tai useamman) ihmisen ajatusten vaihtoa, eikä mitään jatkuvaa tiedottamista. Mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset, jotka puhuvat vaan itsestään, eivätkä tajua edes kuulumisia kysyä toiselta. Tulee tunne ettei kiinnosta. Keskustelu on eri kuin monologi.
[/quote]
Tykkään vähän runollisemmasta vuoropuhelusta kuin ihmiset yleensä harrastaa. Ap
Herranen aika, ettei saisi kysellä! Kyllä varmasti saa, mutta vastapuoli itse päättää, kuinka laveasti vastaa ja kertoo. Eikä aina suinkaan puhuta henkilökohtaisuuksia, vaan vaikka maailman tapahtumia tms. Jos ei halua kertoa omista asioistaan, niin aina voi sanoa kohteliaasti, että ei halua mennä henkilökohtaisuuksiin. Ei se sen kummempaa ole.
Keskusteluhan on kuin pingispeli, jossa kysymyksiä ja vastauksia pompotellaan toiselta toiselle. Välillä pallo putoaa ja ajatus katkeaa, mutta ei kun uusi syöttö ja taas juttu jatkuu.
Minä en tällaisella palstalla enempää aikaani kuppaa. Tässä se työpäivä jo menikin palstaillessa. Voin lähteä kotiin. Ja palkka juoksi koko ajan. Kyllä on tyhmä pomo minulla kun kaikesta maksaa. Heh. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:39"]Minä en tällaisella palstalla enempää aikaani kuppaa. Tässä se työpäivä jo menikin palstaillessa. Voin lähteä kotiin. Ja palkka juoksi koko ajan. Kyllä on tyhmä pomo minulla kun kaikesta maksaa. Heh. Ap
Mee vaan, kyllästyin jo ajat sitten juttuihis, kova oot toistelemaan sanomaas.
[/quote]
Kuulostat muuten ihan appiukolta. Jos joku väittää hänen sanomisistaan jotain vastaan, hän ei ota edes kuuleviin korviinsa vaan alkaa naureskelemaan sille, että toinen on väärässä ja jatkaa omaa juttuaan. Ei kykene ymmärtämään toisia ja puhuupuhuupuhuu eikä kysy tai kuuntele muita. Todennäköisesti on myös narsisti.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:23"]Tämäkin taas osoittaa että keskustelut hyytyvät täällä heti kun ovat edes alkaneet. Kerran kymmenessä vuodessa kun tänne jotain satun kirjoittamaan. Hah. Ap
[/quote]
Ehkä sä oot vaan niin tylsä.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:06"]Mihis taas tämäkin keskustelu tyssäsi? No, mihin kissa kielen vei? Enkö kysellyt tarpeeksi? Ap [/quote] Mitä, mitä? Nytkö yhtäkkiä alkoikin kiinnostaa muiden mielipiteet?
[/quote]
No en kai minä muuten tätä keskustelua olisi aloittanut. Haluan toki kuulla, mitä muut ovat mieltä tavastani toimia. En itse näe siinä mitään paheksuttavaa, toisin kuin jotkut ihmiset, joilta olen saanut palautetta asiasta. Tosin he olivatkin melkoisia satutätejä muutenkin. Lisäyksenä vielä: Miksi hemmetissä pitäisi olla kiinnostunut varsinkaan muiden perhe-elämästä tai vauvakuvioista? Inhoan lapsia yli kaiken ja sitten oletetaan että kun on mukuloita niin kaikki aikuiset olisivat niistä kiinnostuneita? Hei haloo! En aio ikinä saada lapsia, oma mies kyllä on ja erittäin taitava keskustelija myös. Ap
[/quote]
Hyvä että et hanki lapsia, eipähän sun narsisti geenit jatku.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:41"]Tämä ei ole mikään provo. Taas on osoitus siitä, että kaikki tällä paskapalstalla tulkitaan provoksi, vaikka ei olisi mitään tekemistä sellaisen kanssa. Taas näette kuinka oikeassa minä olen sen suhteen, että ihmiset ovat keskustelutaidottomia. Jatkan oman monologini pitämistä aivan taatusti tästäkin eteenpäin, kun keskustelut kuitenkin aina tyssäävät. Toisin kuin ihanan aviomieheni ja ystävieni kanssa. Joku kyseli onko kavereita. On, mutta minun ystäväpiiriini mahtuu vain harvat ja valitut. En minä näe mitään järkeä viettää aikaani kenen tahansa kanssa, kyllä hänen täytyy myös olla itsenäinen eikä mikä tahansa perässäroikkuja-tyyppi. Ap
[/quote]
Eikös se kerro jotain sun sosiaalisista taidoista jos sun keskustelut aina tyssäävät?
Ap trollaa, mutta... Minä en ainakaan ihan oikeasti hirveästi tuota kyselyä harrasta enkä siitä pidä, eikä minusta kysymys-vastaus-tenttaaminen ole mikään ainoa keskustelun muoto! Ihan normaalia on jutella niin, että toinen aloittaa aiheen jostain, toinen kommentoi jotain siihen liittyvää jne. ja juttu etenee. Siis ilman että tarvitsee erikseen kysyä, että hei mitäs mieltä sinä tästä olet, mutta kuitenkin niin ettei se mitään monologin paasaamista ole vaan nimenomaan keskustelua! Ei kai ihmiset nyt niin keskustelutaidottomia ole, että tarvitsevat suoria kysymyksiä kyetäkseen kommunikoimaan...
Ei tollasen kaa kyllä kauaa jaksaisi keskustella.
Haistatin jo kerran pitkät vitut teille kaikille. Jos ei kerralla mennyt perille niin haistakaa vaan helvetin vittu sitten. Ap
Sitten on ne jotka puhuvat liikaa ja kyselevät liikaa. Esim. alan kertomaan tapahtumaa vaikkapa "kävelin kadulla..." kaveri keskeyttää: millä kadulla? minä:"mäntykadulla" "niinkö? en ole ikinä kuullutkaan sellaisesta kadusta, ajatella! Missä päin sellainen katu on? onkohan siellä ollut joskus tosi paljon mäntyjä vai mistähän se nimi juontuu, pakkohan sen on jostain täytynyt saada nimensä, hei Matti, oletko ikinä kuullut sellaisesta kadusta kuin Mäntykatu?! Minä en ole ikinä tiennytkään että on olemassa sellainen katu, ajatella!"
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:14"]minuakin ahdistaa, aina kysytään työasioista, minulla ei ole työtä. Tai lomasuunnitelmat, ei ole suunnitelmia olen kotona. Harrastukset, minulla ei ole harrastuksia. Puutarhanhoito, minulla ei ole puutarhaa. Ostokset, hankinnat, remontit, ei minulla ole rahaa. Vaikea keskustella.
[/quote]
Sama! Se kysely on kurjaa.
Ap voi olla privo mut tollasiatä tyypoejä on pilvin pimein, valitettavasti. Onneks ne voi skipata elämästään, eivät ne tietty itse tajua miks kaveri toisensa jälkeen katoaa takavasemmalle. Tylsiä tyyppejä tylsine juttuineen, aikansa niitä jaksaa kuunnella.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:20"]Keskustelu ap:n kanssa: Minä: Iltapäivällä taitaa ukkostaa, pitää ehtiä kotiin nappaamaan matot sisään, etteivät kastu. Ap: Outokummussa on joku ajanut tieltä ulos. Minä: Voi ei, autolla vai moottoripyörällä? Ap: Latte soijamaidolla olisi nyt paikallaan. Minä: Mennäänkö kahville? Ap: Junalippujen hinnat laskevat. [/quote] Ei kaukana. Vastaan kyllä yleensä yleisiin kysymyksiin, mutta ohitan myös kysymykset helposti ja alan puhumaan itsestäni jotain muuut, jos koen kysymyksen liian tunkeilevana. Ap
[/quote]
Kysymys: miksi kerrot mitään itsestäsi, jos et kuitenkaan halua keskustella asiasta enempää? Ole hiljaa ja anna muiden jutella. Ei ihmisiä kiinnosta sinun tekemisest pätkän vertaa vaan kohteliaisuuttaan ja keskustelun jatkamiseksi yrittävät keksitä jotain sanottavaa.
[/quote]
Kerron itsestäni kehuakseni itseäni ja omia kykyjäni, sekä kertoakseni asioita, jotka tuovat itselleni hymyn huulille. En piittaa siitä, miten muut reagoivat kertomiini asioihin, koska ne tuovat minulle hyvän olon. Osaan olla myös tarvittaessa hiljaa. En kuitenkaan kysele, vaan alan sitten kun toinen lopettaa kertomaan tarinaa itsestäni, jossa on samanlaisia piirteitä kuin kertojalla. Hän saa sitten jatkaa uudella tarinalla. Tämä on minusta paras kommunikointitapa tärkeiden asioiden vaihdon ohella. Tarkentavat kysymykset johtavat keskustelun usein vain harhapoluille ja tarinan juonikulku ikään kuin muuttuu liikaa. Jaksan kyllä puhua pitkään aiheesta, joka itseäni kiinnostaa. Ap
[/quote]
Niin mutta tarkoitin että miksi kerrot asioista MUILLE, jo sinua ei kiinnosta heidän reaktiot et halua kysymyksiä ja ainoa mikä kiinnostaa on oma mielihyvä. Miksi et voi jutella vaikka peilille tai seinille?
[/quote]
Haluan jäädä ihmisten mieliin ja tulla muistetuksi ja nähdyksi. Haluan olla esillä. Nautin huomion keskipisteenä olemisesta, mutta haluan itse kontrolloida pääosaa koko ajan, koska toisten kysymykset voivat helposti viedä minun pääroolini. Ap
[/quote]
Jos asia on näin, niin miksi sitten valitat siitä että muut pitävät sinua itsekeskeisenä yksinpuhujana? Sellainenhan sinä olet ja myönsit itsekin.