Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmisiltä pitäisi kysellä asioita keskustelun aikana!

Vierailija
16.07.2015 |

En itsekään juuri pidä siitä, että minulta kysellään. Haluan valikoida mitä puhun ja kertoa vain niistä asioista, mistä haluan. Sitten valitetaan kun olen muka niin itsekeskeinen, että puhun vain itsestäni. En halua udella ja saada ympäripyöreitä tai keksittyjä satuja vastaukseksi. Jokainen kertoo mitä haluaa, kunhan puhuu totta. Miksi hitossa joku voi olettaa, että vieraan pitäisi kysellä yhtään mitään? En itsekään loukkaannu, jos minulta ei kysytä asioista. Kuuntelen kyllä mitä kukin raportoi ja vastaan mitä haluan. En halua paljastaa kaikkia asioitani puolitutuille. Muita?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksipuolista keskustelu sinun kanssasi =) Minusta on ihan luonnollista kysyä työkaverilta loman jälkeen, että miten loma meni? Miten matka meni jne. Mitä ihmeellistä siinäkin nyt on.

Vierailija
22/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se liiallinen palstailu ja Face teettää. Jokainen passaa vaan omista asioistaan eikä osaa enää kuunnella muita, tai kysellä kuulumisia. Koska minä minä minä maailman napa! Harmi ettei livenä voi keräillä tykkäyksiä tai peukutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ilmeisesti alueellisia eroja. Itse olen alueelta jossa koetaan todella epäkohteliaana tentata ja udella toiselta. Kaikki osaavat keskustella yleisellä tasolla ja kuin yhteisestä sopimuksesta henkilökohtaisia asioita ei tentata eikä niistä keskustella. Sittemmin olen muuttanut paikkakuntaa ja ihan tietoisesti opetellut keskustelua heidän kanssaan. Täällä ekat kysymykset ovat mitä teet työksesi ja missä olet ammattisi opiskellut, nämä saatetaan udella hyvinkin yksityiskohtaisesti. Minusta tämä on töykeää mutta olen yrittänyt totutella siihen.

En myöskään pidä siitä että minulta tentataan henkilökohtaisia kysymyksiä. Jos kysyjä esittää todella henkilökohtaisen kysymyksen esim. paljonko sinulla on palkka tai montako hehtaaria se sinun tontti on niin siihen voi heittää vastakysymyksen miten niin? Mutta tätä teen todella harvoin. Yleensä kun keskustelu on menemässä aiheisiin joista en välitä puhua ja liiaksi minun henkilökohtaisiin asioihin, käännän aihetta ja alan pommittamaan toista kysymyksillä, miten lapsenlapset voivat, ovatko olleet lomareissussa/sairaana tms. Miten loma meni, oliko hyvä sää jne. Yleensä ihmiset tykkäävät puhua itsestään, varsinkin lapsistaan ja yleensä myös pitävät ihmisestä joka on kiinnostunut heistä eli sinusta tulee tykätty. Mutta pidän kysymykseni aika yleisellä tasolla, en vieläkään osaa kysellä toiselta henkilökohtaisia asioita, esim. edes parhailta ystäviltäni että paljonko heillä on velkaa tms. 

Vierailija
24/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:12"]Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa.  [/quote] Tai sitten ymmärrän keskustelun merkityksen eri tavalla. Sen tarkoitus on välittää tärkeää tietoa, ei jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Ap

[/quote]

Ehkä sinäkin joskus opit small talkin =)

Vierailija
25/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:20"]Keskustelu ap:n kanssa:

Minä: Iltapäivällä taitaa ukkostaa, pitää ehtiä kotiin nappaamaan matot sisään, etteivät kastu.

Ap: Outokummussa on joku ajanut tieltä ulos.

Minä: Voi ei, autolla vai moottoripyörällä?

Ap: Latte soijamaidolla olisi nyt paikallaan.

Minä: Mennäänkö kahville?

Ap: Junalippujen hinnat laskevat.

[/quote]
Ei kaukana. Vastaan kyllä yleensä yleisiin kysymyksiin, mutta ohitan myös kysymykset helposti ja alan puhumaan itsestäni jotain muuut, jos koen kysymyksen liian tunkeilevana. Ap

Vierailija
26/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap = asperger?

Vierailija
27/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:20"]Keskustelu ap:n kanssa: Minä: Iltapäivällä taitaa ukkostaa, pitää ehtiä kotiin nappaamaan matot sisään, etteivät kastu. Ap: Outokummussa on joku ajanut tieltä ulos. Minä: Voi ei, autolla vai moottoripyörällä? Ap: Latte soijamaidolla olisi nyt paikallaan. Minä: Mennäänkö kahville? Ap: Junalippujen hinnat laskevat.   [/quote] Ei kaukana. Vastaan kyllä yleensä yleisiin kysymyksiin, mutta ohitan myös kysymykset helposti ja alan puhumaan itsestäni jotain muuut, jos koen kysymyksen liian tunkeilevana. Ap

[/quote]

Kysymys: miksi kerrot mitään itsestäsi, jos et kuitenkaan halua keskustella asiasta enempää? Ole hiljaa ja anna muiden jutella. Ei ihmisiä kiinnosta sinun tekemisest pätkän vertaa vaan kohteliaisuuttaan ja keskustelun jatkamiseksi yrittävät keksitä jotain sanottavaa.

Vierailija
28/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa sinulla tyttörukka olla aika yksinäistä. Rauhoitu vähän, ala vaikka keräämään sitä koululaisten kasvistoa joka tuli kesätehtäväksi varmasti sinullekin. Enää muutama viikko kesälomaa ennen kuin koulu alkaa, yritä jaksaa!

Sinun ei tarvitse jutella ihmisten kanssa. Kukaan ei ole edes niin kiinnostunut synkeästä goottihahmostasi, joten älä huoli keskusteluista ja niiden vastavuoroisuudesta. Elät niin kuin tähänkin saakka siellä vanhempiesi nurkissa ja räkytät heille kuten muutkin teinit. Mukavaa kesälomaa! :)

Vierailija
29/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:22"]Tässä on ilmeisesti alueellisia eroja. Itse olen alueelta jossa koetaan todella epäkohteliaana tentata ja udella toiselta. Kaikki osaavat keskustella yleisellä tasolla ja kuin yhteisestä sopimuksesta henkilökohtaisia asioita ei tentata eikä niistä keskustella. Sittemmin olen muuttanut paikkakuntaa ja ihan tietoisesti opetellut keskustelua heidän kanssaan. Täällä ekat kysymykset ovat mitä teet työksesi ja missä olet ammattisi opiskellut, nämä saatetaan udella hyvinkin yksityiskohtaisesti. Minusta tämä on töykeää mutta olen yrittänyt totutella siihen.

En myöskään pidä siitä että minulta tentataan henkilökohtaisia kysymyksiä. Jos kysyjä esittää todella henkilökohtaisen kysymyksen esim. paljonko sinulla on palkka tai montako hehtaaria se sinun tontti on niin siihen voi heittää vastakysymyksen miten niin? Mutta tätä teen todella harvoin. Yleensä kun keskustelu on menemässä aiheisiin joista en välitä puhua ja liiaksi minun henkilökohtaisiin asioihin, käännän aihetta ja alan pommittamaan toista kysymyksillä, miten lapsenlapset voivat, ovatko olleet lomareissussa/sairaana tms. Miten loma meni, oliko hyvä sää jne. Yleensä ihmiset tykkäävät puhua itsestään, varsinkin lapsistaan ja yleensä myös pitävät ihmisestä joka on kiinnostunut heistä eli sinusta tulee tykätty. Mutta pidän kysymykseni aika yleisellä tasolla, en vieläkään osaa kysellä toiselta henkilökohtaisia asioita, esim. edes parhailta ystäviltäni että paljonko heillä on velkaa tms. 
[/quote]
Komppaan täysin. Ap

Vierailija
30/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:22"]Tässä on ilmeisesti alueellisia eroja. Itse olen alueelta jossa koetaan todella epäkohteliaana tentata ja udella toiselta. Kaikki osaavat keskustella yleisellä tasolla ja kuin yhteisestä sopimuksesta henkilökohtaisia asioita ei tentata eikä niistä keskustella. Sittemmin olen muuttanut paikkakuntaa ja ihan tietoisesti opetellut keskustelua heidän kanssaan. Täällä ekat kysymykset ovat mitä teet työksesi ja missä olet ammattisi opiskellut, nämä saatetaan udella hyvinkin yksityiskohtaisesti. Minusta tämä on töykeää mutta olen yrittänyt totutella siihen.

[/quote]

Eihän sen tarvitse olla hlökohtainen kysymys tai mikään utelu, vaan tyyliin oletko lukenut mitään hyvää kirjaa, mitäs mieltä tästä asiasta jne. Minä kyselen, mutta en utele. Se on kohteliasta, koska niin osoitat kiinnostusta etkä vaan passaa omista asioista.

Mulla on kyllä pari ystävää, jotka jauhaa aina vain itsestään, ei koskaan kysele minun kuulumisia, ja kun yritän jotain kertoa, onkin äkkiä jo kiire muualle. Eli olen vain kuunteleva korva. Kiinnostus on kova tapaamiseen, kun on taas tarve avautua mulle. Muuten ei.

Vierailija
31/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:24"]Ap = asperger?
[/quote]

Ei vaan ainoastaan itsekeskeinen. Kyllä asperger osaa kuunnella, on vaan huonompi avautumaan.

Vierailija
32/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap yhtään kavereita? Vai menikö nyt liian henkilökohtaiseksi?

Vierailija
33/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:22"]Tässä on ilmeisesti alueellisia eroja. Itse olen alueelta jossa koetaan todella epäkohteliaana tentata ja udella toiselta. Kaikki osaavat keskustella yleisellä tasolla ja kuin yhteisestä sopimuksesta henkilökohtaisia asioita ei tentata eikä niistä keskustella. Sittemmin olen muuttanut paikkakuntaa ja ihan tietoisesti opetellut keskustelua heidän kanssaan. Täällä ekat kysymykset ovat mitä teet työksesi ja missä olet ammattisi opiskellut, nämä saatetaan udella hyvinkin yksityiskohtaisesti. Minusta tämä on töykeää mutta olen yrittänyt totutella siihen.

[/quote]

Eihän sen tarvitse olla hlökohtainen kysymys tai mikään utelu, vaan tyyliin oletko lukenut mitään hyvää kirjaa, mitäs mieltä tästä asiasta jne. Minä kyselen, mutta en utele. Se on kohteliasta, koska niin osoitat kiinnostusta etkä vaan passaa omista asioista.

Mulla on kyllä pari ystävää, jotka jauhaa aina vain itsestään, ei koskaan kysele minun kuulumisia, ja kun yritän jotain kertoa, onkin äkkiä jo kiire muualle. Eli olen vain kuunteleva korva. Kiinnostus on kova tapaamiseen, kun on taas tarve avautua mulle. Muuten ei.
[/quote]
Se on paasata, ei passata.

Vierailija
34/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vähän sama homma, tosin riippuu henkilöstä ja puheen aiheesta. Itse yritän johdatella puheenaihetta puhumalla itsestäni ja toivon, että sillä saisin toisenkin "avautumaan" itsestään samalla tavalla . En aina kehtaa kokoajan kysellä toiselta teetkö sitä, entä tätä ja koska sitä? sillä se kuulsotaa tungettelevalta. Kysyn vain jos on oikeasti kysyttävää. Tämäntakia tulee mietittyä useasti, että mitä se toinen minusta ajattelee kun puhun kokoajan vain itsestäni. Yleensä kyllä puheenaihetta on ainakin tähänasti piisannut vaikken aina kyselekkään, mutta se tosiaan riippuu ihan henkilöistä.

On myös tullut sellaisia tapauksia vastaan, että vaikka kuinka yrittää olla kiinnostunut toisen tekemisistä, utelee,kyselee,kuuntelee niin saa vain lyhyitä vastauksia joissa keskustelu tyssää heti. Tällöin on aivansama puhutko loppupeleissä itsestäsi vai uteletko toisen asioita kun ei vastavuoroisuutta kuitenkaan ole tulossa tai oletko vain hiljaa.

Vierailija
35/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:22"]Tässä on ilmeisesti alueellisia eroja. Itse olen alueelta jossa koetaan todella epäkohteliaana tentata ja udella toiselta. Kaikki osaavat keskustella yleisellä tasolla ja kuin yhteisestä sopimuksesta henkilökohtaisia asioita ei tentata eikä niistä keskustella. Sittemmin olen muuttanut paikkakuntaa ja ihan tietoisesti opetellut keskustelua heidän kanssaan. Täällä ekat kysymykset ovat mitä teet työksesi ja missä olet ammattisi opiskellut, nämä saatetaan udella hyvinkin yksityiskohtaisesti. Minusta tämä on töykeää mutta olen yrittänyt totutella siihen.

[/quote]

[/quote]
Se on paasata, ei passata.
[/quote]

Niin, autocorrect tekee näitä. Tiedoksesi

Vierailija
36/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan tosi tylsää seuraa. Ihminen, joka jauhaa pelkästään omia juttujaan, eivätkä muiden jutut kiinnosta pätkääkään. Energiasyöppö.

Vierailija
37/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:20"]Keskustelu ap:n kanssa: Minä: Iltapäivällä taitaa ukkostaa, pitää ehtiä kotiin nappaamaan matot sisään, etteivät kastu. Ap: Outokummussa on joku ajanut tieltä ulos. Minä: Voi ei, autolla vai moottoripyörällä? Ap: Latte soijamaidolla olisi nyt paikallaan. Minä: Mennäänkö kahville? Ap: Junalippujen hinnat laskevat.   [/quote] Ei kaukana. Vastaan kyllä yleensä yleisiin kysymyksiin, mutta ohitan myös kysymykset helposti ja alan puhumaan itsestäni jotain muuut, jos koen kysymyksen liian tunkeilevana. Ap

[/quote]

Kysymys: miksi kerrot mitään itsestäsi, jos et kuitenkaan halua keskustella asiasta enempää? Ole hiljaa ja anna muiden jutella. Ei ihmisiä kiinnosta sinun tekemisest pätkän vertaa vaan kohteliaisuuttaan ja keskustelun jatkamiseksi yrittävät keksitä jotain sanottavaa.

[/quote]

Kerron itsestäni kehuakseni itseäni ja omia kykyjäni, sekä kertoakseni asioita, jotka tuovat itselleni hymyn huulille. En piittaa siitä, miten muut reagoivat kertomiini asioihin, koska ne tuovat minulle hyvän olon. Osaan olla myös tarvittaessa hiljaa. En kuitenkaan kysele, vaan alan sitten kun toinen lopettaa kertomaan tarinaa itsestäni, jossa on samanlaisia piirteitä kuin kertojalla. Hän saa sitten jatkaa uudella tarinalla. Tämä on minusta paras kommunikointitapa tärkeiden asioiden vaihdon ohella. Tarkentavat kysymykset johtavat keskustelun usein vain harhapoluille ja tarinan juonikulku ikään kuin muuttuu liikaa. Jaksan kyllä puhua pitkään aiheesta, joka itseäni kiinnostaa. Ap

Vierailija
38/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kerron itsestäni kehuakseni itseäni ja omia kykyjäni, sekä kertoakseni asioita, jotka tuovat itselleni hymyn huulille. En piittaa siitä, miten muut reagoivat kertomiini asioihin, koska ne tuovat minulle hyvän olon. Osaan olla myös tarvittaessa hiljaa. En kuitenkaan kysele, vaan alan sitten kun toinen lopettaa kertomaan tarinaa itsestäni, jossa on samanlaisia piirteitä kuin kertojalla. Hän saa sitten jatkaa uudella tarinalla. Tämä on minusta paras kommunikointitapa tärkeiden asioiden vaihdon ohella. Tarkentavat kysymykset johtavat keskustelun usein vain harhapoluille ja tarinan juonikulku ikään kuin muuttuu liikaa. Jaksan kyllä puhua pitkään aiheesta, joka itseäni kiinnostaa. Ap

Vierailija
39/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin mutta tarkoitin että miksi kerrot asioista MUILLE, jo sinua ei kiinnosta heidän reaktiot et halua kysymyksiä ja ainoa mikä kiinnostaa on oma mielihyvä. Miksi et voi jutella vaikka peilille tai seinille?

Vierailija
40/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottaa ajatus ap:stä "kehumassa itseään hymy huulilla".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi