Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmisiltä pitäisi kysellä asioita keskustelun aikana!

Vierailija
16.07.2015 |

En itsekään juuri pidä siitä, että minulta kysellään. Haluan valikoida mitä puhun ja kertoa vain niistä asioista, mistä haluan. Sitten valitetaan kun olen muka niin itsekeskeinen, että puhun vain itsestäni. En halua udella ja saada ympäripyöreitä tai keksittyjä satuja vastaukseksi. Jokainen kertoo mitä haluaa, kunhan puhuu totta. Miksi hitossa joku voi olettaa, että vieraan pitäisi kysellä yhtään mitään? En itsekään loukkaannu, jos minulta ei kysytä asioista. Kuuntelen kyllä mitä kukin raportoi ja vastaan mitä haluan. En halua paljastaa kaikkia asioitani puolitutuille. Muita?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, ettet ymmärrä.

Vierailija
2/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajunnut pointtiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai näinkö tyhmää porukkaa täällä on? Hah. Ap

Vierailija
4/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en keksi mitään puhuttavaa jos toinen ei kysele.

Vierailija
5/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:06"]

[/quote]Okei, sulla on muitakin ongelmia? Ymmärrän yhä paremmin, ettet ymmärrä.

Vierailija
6/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä tarkoitat. Puolituttujen kanssa voi keskustella muustaki kuin henkilökohtaisista asioista. Riippuu tietysti paljon siitä, mitä kukin katsoo henkilökohtaiseksi. Miten esimerkiksi lomasuunnitelmat?

Vierailija
7/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:09"]Ymmärrän mitä tarkoitat. Puolituttujen kanssa voi keskustella muustaki kuin henkilökohtaisista asioista. Riippuu tietysti paljon siitä, mitä kukin katsoo henkilökohtaiseksi. Miten esimerkiksi lomasuunnitelmat?
[/quote]
Kerron kyllä lomasuunnitelmistani, mutta en välttämättä kysele niitä toiselta, ellei hän itse älyä kertoa. Ap

Vierailija
8/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa. 

Vierailija
9/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:01"]En ihmettele, ettet ymmärrä.
[/quote]
Tuskin sinä mistään muustakaan mitään ymmärrät
Ap

Vierailija
10/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju selventää tosi paljon sitä, mikä aaveessä on mennyt pieleen viime vuosina. Aloituksen tehnyt lienee tyypillinen nykyisen av:n keskustelija.

Vierailija
11/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:04"]En nyt tajunnut pointtiasi.
[/quote]
Olet vielä liian nuori ymmärtämään, kyllä sä kasvat. Ap

Vierailija
12/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin ahdistaa, aina kysytään työasioista, minulla ei ole työtä. Tai lomasuunnitelmat, ei ole suunnitelmia olen kotona. Harrastukset, minulla ei ole harrastuksia. Puutarhanhoito, minulla ei ole puutarhaa. Ostokset, hankinnat, remontit, ei minulla ole rahaa. Vaikea keskustella.

Vierailija
13/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keskustelu edellyttää kyllä jotain vuorovaikutusta ja miten keskustelua sitten luontevasti jatketaan jos ei kyselemällä. Kommentoimalla etttä kiva juttu ja sitten aloittamalla tarina itsestäsi?

On kohteliasta kuunnella ja olla kiinnostunut toisen tekemisistä jos tämä niistä kertoo. Jos kertoja ei jotain asiaa halua jakaa muiden kanssa, hän ei varmastikaan aloita aiheesta kahvipöytäkeskustelua.

Vierailija
14/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:06"]

[/quote]Okei, sulla on muitakin ongelmia? Ymmärrän yhä paremmin, ettet ymmärrä.
[/quote]
Ei minulla ole ongelmia, senkään takia ei aina jaksa toisten asiat kiinnostaa. Ap

Vierailija
15/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:12"]Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa. 
[/quote]
Tai sitten ymmärrän keskustelun merkityksen eri tavalla. Sen tarkoitus on välittää tärkeää tietoa, ei jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Ap

Vierailija
16/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun ihmisten kanssa säästä. Siitä on nyt riittänyt tällä kesälle juttua

Vierailija
17/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:12"]Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa.  [/quote] Tai sitten ymmärrän keskustelun merkityksen eri tavalla. Sen tarkoitus on välittää tärkeää tietoa, ei jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Ap

[/quote]Olin oikeassa, et tiedä mitä keskustelu tarkoittaa.

Vierailija
18/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:15"]No keskustelu edellyttää kyllä jotain vuorovaikutusta ja miten keskustelua sitten luontevasti jatketaan jos ei kyselemällä. Kommentoimalla etttä kiva juttu ja sitten aloittamalla tarina itsestäsi?

On kohteliasta kuunnella ja olla kiinnostunut toisen tekemisistä jos tämä niistä kertoo. Jos kertoja ei jotain asiaa halua jakaa muiden kanssa, hän ei varmastikaan aloita aiheesta kahvipöytäkeskustelua.
[/quote]
Saatan kyllä kysyä, jos oikeasti kiinnostaa. En kuitenkaan tee tätä hyvän tahdon eleenäni, jos haluan siirtyä jo toiseen asiaan
asiaan. Ap

Vierailija
19/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ap:n kanssa:

Minä: Iltapäivällä taitaa ukkostaa, pitää ehtiä kotiin nappaamaan matot sisään, etteivät kastu.

Ap: Outokummussa on joku ajanut tieltä ulos.

Minä: Voi ei, autolla vai moottoripyörällä?

Ap: Latte soijamaidolla olisi nyt paikallaan.

Minä: Mennäänkö kahville?

Ap: Junalippujen hinnat laskevat.

Vierailija
20/81 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 10:12"]Ap, et taida ymmärtää mitä keskustelu tarkoittaa.  [/quote] Tai sitten ymmärrän keskustelun merkityksen eri tavalla. Sen tarkoitus on välittää tärkeää tietoa, ei jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Ap

[/quote]

Et ymmärrä keskustelun merkitystä eri tavalla, vaan olet ymmärtänyt sen väärin. Keskustelun tarkoitus on vaihtaa ajatuksia ja esim. esittää erilaisia näkökulmia jostain asiasta ja ihan vaikka puhua sitä jonnin joutavaa hömppää asiasta kuin asiasta. Tärkeän tiedon välittämistä kutsutaan informoinniksi tai tiedottamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi