Lailla pitää säätää ettei sähköautoa saa ladata muuten kuin että joku on koko ajan paikalla auton vierellä vahtimassa paloturvallisuutta
Näin saadaan palot ja autojen joukkotuhot estettyä.
Kommentit (67)
Vieressä seisominen ei auta kun se roihahtaa liekkeihin. Noiden parkkeeraus yleisillä parkkipaikoilla ja -halleissa pitää kieltää.
Kaupunkeihin ja toimistojen lähettyville valvottula latausparkkeja autoille. Riittäisikö asuinalueilla että vartija kiertää aluetta ja käy vartin välein ajamassa ohitse? Tällä olisi työllistävä vaikutuskin.
On kyllä erikoista, että kännyköitä ei suositella jätettävän lataukseen yöksi, jos kaikki nukkuvat, mutta kun akun koko kerrotaan sadalla on se onkin ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista, että kännyköitä ei suositella jätettävän lataukseen yöksi, jos kaikki nukkuvat, mutta kun akun koko kerrotaan sadalla on se onkin ihan ok.
Tämä on muuten erikoista. Jos oikein järjellä akattelee mutta ei se kiinnosta kun on kyseessä nyt ilmaston parantaminen.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista, että kännyköitä ei suositella jätettävän lataukseen yöksi, jos kaikki nukkuvat, mutta kun akun koko kerrotaan sadalla on se onkin ihan ok.
Tämä muakin on mietityttänyt. Kyllä hirvittäisi omaan autotalliin jättää auto lataukseen yöksi. Mun makkari on siinä seinän takana. En uskalla edes fillarin akkua jättää sinne latautumaan valvomatta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kotonakaan saa jättää esim. pesukonetta päälle, kännykkää lataukseen tai muita sähkölaitteita päälle, kun lähtee käymään kaupassa.
Mites jääkaappi ja tai pakastin, nehään jäävät sähköön melko usein vaikka ei olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erikoista, että kännyköitä ei suositella jätettävän lataukseen yöksi, jos kaikki nukkuvat, mutta kun akun koko kerrotaan sadalla on se onkin ihan ok.
Ja paino kerrotaan enemmän kuin sadalla. Esimerkiksi iphonen akku painaa 94g, täyssähköauton hyvinkin vaikka 700kg.
Tänä vuonna Suomessa oli syttynyt palamaan ennen Tampereen paloa neljä sähköautoa ja viisi hybridiä.
Yhteensä liikennevälineitä, etupäässä henkilöautoja, syttyy palamaan noin pari tuhatta vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vieressä seisominen ei auta kun se roihahtaa liekkeihin. Noiden parkkeeraus yleisillä parkkipaikoilla ja -halleissa pitää kieltää.
Se ensiksi syttynyt oli muuten hybridi, ei täyssähköauto.
Suomessa on n. 300 000 sähköautoa, eli n. 30 miljoonaa latraustapahtumaa vuodessa. Nyt on tapahtunut kaksi paloa, eli todennäköisyys että auto palaa on aika lailla yhtä suuri kuin voittaa yhdellä rivillä lotossa päävoitto.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on n. 300 000 sähköautoa, eli n. 30 miljoonaa latraustapahtumaa vuodessa. Nyt on tapahtunut kaksi paloa, eli todennäköisyys että auto palaa on aika lailla yhtä suuri kuin voittaa yhdellä rivillä lotossa päävoitto.
Kyllä niitä enemmän on kuin kaksi.
Autojen palovaarallisuus noin yleensä tuli kyllä hyvin tässä esiin. Siellähän siis paloi iso määrä autoja joissa aina viereisen syttyminen sytytti seuraavan. Ja suurin osa näistä oli ihan tavallisia polttiksia.
Hallissa ei siis tarvitse syttyä kuin yksi auto kunnolla, oli sitten sähkö tai polttis, niin viereiset roihahtavat tosi helposti nekin palamaan.
Liedet ja koko ruoanlaitto kiellettävä:
"Suomessa syttyy vuosittain noin 2 800 asuinrakennuspaloa, joista noin 800900 liittyy lieteen ja ruoanlaittoon. "
Vierailija kirjoitti:
Liedet ja koko ruoanlaitto kiellettävä:
"Suomessa syttyy vuosittain noin 2 800 asuinrakennuspaloa, joista noin 800900 liittyy lieteen ja ruoanlaittoon. "
Siis 800 - 900
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on n. 300 000 sähköautoa, eli n. 30 miljoonaa latraustapahtumaa vuodessa. Nyt on tapahtunut kaksi paloa, eli todennäköisyys että auto palaa on aika lailla yhtä suuri kuin voittaa yhdellä rivillä lotossa päävoitto.
Kyllä niitä enemmän on kuin kaksi.
Tänä vuonna Suomessa oli syttynyt palamaan ennen Tampereen paloa neljä sähköautoa ja viisi hybridiä.
Yhteensä liikennevälineitä, etupäässä henkilöautoja, syttyy palamaan noin pari tuhatta vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mites jääkaappi ja tai pakastin, nehään jäävät sähköön melko usein vaikka ei olla kotona.
Jääkaapissa ja pakastimessa kulkee paljon pienempi sähkövirta kuin auton latauksessa, joten mahdollisuus ylikuumenemiseen on pienempi. Eikä kylmälaitteissa ole energiaa varastoivaa akkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieressä seisominen ei auta kun se roihahtaa liekkeihin. Noiden parkkeeraus yleisillä parkkipaikoilla ja -halleissa pitää kieltää.
Se ensiksi syttynyt oli muuten hybridi, ei täyssähköauto.
Ei sillä ole mitään merkitystä, onko hybridi vai täyssähkö. Ei sitä bensapuolta kuitenkaan parkkihallissa ladata eikä koskaan muutenkaan muualla kuin bensapumpun vierellä.
Jaha näköjään palstan älymystö mouhouksesta päätellen taas paikalla.
"Jääkaapissa ja pakastimessa kulkee paljon pienempi sähkövirta kuin auton latauksessa, joten mahdollisuus ylikuumenemiseen on pienempi. "
No ihan käytännössä kuitenkin ne aiheuttavat paljon enemmän paloja vuodessa kuin sähköautot. Iso osa ihmisistä ei ikinä imuroi pölyjä kylmälaitteiden takaa ja ylikuumeneminen sytyttää sitten helposti sen pölykerroksen.
Tiedän yhden perheen josta kuoli useita perheenjäseniä aikanaan jääkapista syttyneestä asuntopalossa. Ja tuskin on ainoa tapaus. Sen sijaan sähköautojen paloissa ei tietääkseni ole ketään vielä kuollut.
Eihän kotonakaan saa jättää esim. pesukonetta päälle, kännykkää lataukseen tai muita sähkölaitteita päälle, kun lähtee käymään kaupassa.