Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä keittiön askareessa olet surkea?

Vierailija
16.07.2015 |

Mitä et osaa tehdä keittiössä?

Minä olen mielestäni muuten ihan hyvä kokkailemaan, mutta jostain syystä kastikkeet on kompastuskiveni. Kastikkeet onnistuu minulta vain harjoin. Leipomisessa on surkea täytekakun pohjan leikkaamisessa kerroksiin ja niiden kerrosten kostuttamisessa. Aina tulee joko liian kuivaa tai kosteaa. :D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepomisessa on = leipomisessa olen
-ap

Vierailija
2/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan perkaaminen ja fileoiminen ja ruhon pilkkominen vaatisivat harjoittelua. Muuten ei kyllä tule erityisiä heikkouksia mieleen. Osaan aika monipuolisesti kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeet mullakin! Osaan tehdä vain hyvän pizzapohjasoosin ja jauhelihakastikkeen, kaikki muu maistuu ällöltä ja pahalta ihan sama mitä ohjetta kokeilen.
Myöskin kaiken maitopohjaisen poltan pohjaan vaikka kyttäisin koko ajan vieressä pohjaa myöten sekoitellen, en ymmärrä ...

Vierailija
4/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa mistäs sitä aloittaisi..

- Olen todella kokki, välillä vähän liiankin vauhdikas ja kaikki tippuu maahan, jauhot lentelee ympäri keittiötä ja humpsista vain, menipä puoli pussia mausteita soppaan ja lisäksi teen viittä asiaa yhtäaikaa. Ei, ei ole todettua ADHD:tä tietääkseni...

- En jaksa mitata asioita, vaan laitan silmämääräisesti

- Oho se palo.

- Oho uuni tais olla liian kuumalla

- "Ai se olikin vanhaa".

Ehkä pahin virhe keittiössä mulla taitaa olla se, että mieluusti menen mieluummin ulos syömään ja se näin pienituloisena ei kuulemma ole järkevää...

Vierailija
5/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa keittää kahvia :D
En siis juo itse ollenkaan kahvia, joten ei ole tullut opeteltua tätä taitoa, vaikka kuuluu yleissivistykseen. Kaikki tuntuu olevan niin tarkkoja kahvinsa mausta ja laadusta, että koen ettei kannata edes yrittää. Toiset tykkää vahvasta, toiset laimeammasta, paahtoja ja kahvipapuja on monenlaisia. Liikaa vaihtoehtoja. Mulle ihan tuntematon maailma. Nescafe-kupposen eli valmiskahvipulveria keitettyyn veteen saa multa, jos kylässä käy, eikä tee/viini/vesi/tuoremehi kelpaa. :)

Vierailija
6/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin palaa aina maito pohjaan, vaikka heiluttelen kauhalla tai vispilällä ihan koko keittämisen ajan. Kauravelliin ja makaronivelliin heitän myös öljyä/voita sinne maidon sekaan, mutta silti kattilan pohjalle tulee tummanruskea kerros, joka on vaikea saada tiskatessa pois. Makuun tämä ei vaikuta, eli keitos ei pala kokonaan pohjaan, mutta ärsyttää se pohjalle syntyvä palaneen värinen kerros, jota joutuu liottamaan ja hinkkaamaan pitkään..

Vierailija
7/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tai jaksa vatkata käsin kermaa kermavaahdoksi.

Nuorempana valkuaisten ja keltuaisten erottelu oli tosi vaikeaa, mutta nykyisin se homma on hallussa.

Vierailija
8/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa tehtyä hyvänmakuista pizzataikinaa sitten millään..:(

Vierailija
9/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin näitä erikoistoimenpiteitä ruoanlaitossa tarvitaan, joita olette maininneet edellä?

Vierailija
10/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin kuoriminen ja pilkkominen ilman silmien erittäin voimakasta kirvelyä (melkein näkökyky menee) vielä tunti sen jälkeenkin kun sipuli on jo pilkottu. Kaikkia niksejä olen koittanut (terävä veitsi, oikeanlainen pilkkomissuunta, kannan leikkaamattomuus, viheltäminen, hengittäminen vain suun kautta, sipulin pitäminen jääkaapissa kylmässä, sipulin liotus veden alla, uimalasien käyttäminen, eri sipulilajikkeet, jne). Sen vuoksi joudun nykyisin ostamaan kaupan sipulikuutioita.

Vierailija
11/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:52"]Mihin näitä erikoistoimenpiteitä ruoanlaitossa tarvitaan, joita olette maininneet edellä?
[/quote]

Eivät ole mielestäni mitään kovin erikoisia toimenpiteitä vaan ihan perustaitoihin kuuluvia asioita.

Vierailija
12/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onneton maustaja, eli käytän vain suolaa ja pippuria. joskus riehaannun ja heitän sekaan kuivattua basilikaa, mut siinä se.

Vierailija
13/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:50"]

[/quote]Pitkässä kohotuksessa se salaisuus piilee. Hyvin pieni määrä hiivaa ja 12 tuntia huoneenlämmössä. Levitys käsin (ei kaulimella) ja paisto 300-asteisessa uunissa 4-8 minuuttia. -3

Vierailija
14/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:12"]

Kastikkeet mullakin! Osaan tehdä vain hyvän pizzapohjasoosin ja jauhelihakastikkeen, kaikki muu maistuu ällöltä ja pahalta ihan sama mitä ohjetta kokeilen. Myöskin kaiken maitopohjaisen poltan pohjaan vaikka kyttäisin koko ajan vieressä pohjaa myöten sekoitellen, en ymmärrä ...

[/quote]

Käytät tietty rasvatonta maitoa :)

Vierailija
15/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulin pilkkominen tasakokoisiksi ihan pieneksi pilpuksi. Vaikka kuinka yritän tehdä kapeita viiltoja niin aina jotkut palat on isompia ja jossain kohtaa sipuli leviää käsiin, kun leikkaan sitä :(

Vierailija
16/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakuista ja voileipäkakuista en selviydy, ja mitään kondiittorin luomuksia turha odotella...

Vierailija
17/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 03:50"]

[/quote]Pitkässä kohotuksessa se salaisuus piilee. Hyvin pieni määrä hiivaa ja 12 tuntia huoneenlämmössä. Levitys käsin (ei kaulimella) ja paisto 300-asteisessa uunissa 4-8 minuuttia. -3
[/quote]

Kiitos! Menee kokeiluun viikonloppuna :) T. 9

Vierailija
18/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisini puuroutuu helposti. Ei aina, mutta usein. Ehkä keitän sitä liian pitkään, ehkä keitinvettä on liikaa tai ehkä käytän väärää lajiketta. Sen vuoksi käytän nykyisin niitä annospusseja, jolloin saan joka kerta hyvän koostumuksen riisiin.

Vierailija
19/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvini jää sitkeäksi =(

Vierailija
20/26 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa täyttää tiskikonetta kuulemma "oikein". Lisäsi kohotettavat leivonnaiset (kuten sämpylät) ovat kompastuskiveni, mutta toisaalta en niitä tykkääkään leipoa.