Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja ero. Auttakaa...

Vierailija
15.07.2015 |

Auttakaa, puhukaa, selittäkää, lohduttakaa, järkeistäkää, jotain että jaksan... Selitän ja selitän, josko tästä tilanteesta saisi joku jotain tolkkua...

Kirjoitin tänne jo viime viikolla puhumattomasta avomiehestäni joka muuttoa edellisellä viikolla yhtäkkiä epäröikin koko muuttoa yhdessä uuteen kotiin... Ei halunnut puhua mistään, vaan päinvastoin ei kestä minua joka haluaisi aina puhua... Minulla leikki-ikäinen tyttö, joka pitää miestä isinään eikä muista aikaa ennen häntä. Hänkin on selkästi tosi stressaantunut tilanteesta... Ja nyt olen 23. viikolla raskaana miehelle. Mies siis teki taas nämä eropuhetemput, että ollaanko vai eikö olla, en yhtäkkiä ollutkaan oikeanlainen... Oli pari viikkoa sittenkin jättämässä heti kun tuli jotain.

Sovittiin sitten muutaman päivän epätietoisuuden jälkeen että kun en kerran taas yhtäkkiä kelpaa niin erotaan sitten, muutetaan tyttären kanssa kahdestaan... Heti samana iltana tultiinkin jo patjojen kanssa uuteen asuntoon yöksi... Illalla ja yöllä sitten mies haukkui minut ja koko suhteemme niin pystyyn, etten halua edes muistella, niin kipeää teki...

Seuraavana päivänä kaikki taas sitten kääntyi... Mies pyyteli viesteillä anteeksi ja sanoi tajunneensa kaiken ja että vika on hänessä, eikä halua menettää meitä, perhettään, eikä kaikkea asunnosta lähtien. Että nyt tajuaa meidän arvon ja lupaa muuttua ja puhua ja kuunnella eikä ikinä enää oltaisi eroamassa... No minä tunsin itseni jo niin hylätyksi ja loukatuksi etten osannut sanoa juuri mitään. Mies alkoi viesteillä pian uhkailla tappavansa itsensä jos asiat eivät pian korjaannu, ettei pysty elämään ilman meitä ja aloittamaan kaikkea alusta asuntoa myöten...  Seuraavana päivänä eli juuri eilen sitten nähtiin ja juteltiin, mutta miehen vaihtoehdot ovat vain että joko hän pian tuo tavaransa meidän luo ja jatketaan tai sitten ei mitään ja hän tappaa itsensä... Että päätä äkkiä...

Minä taas olen niin väsynyt, on niin paha olo, niin ikäväkin "meitä", en jaksa, kaikki on pilalla-olo... En luota mieheen tai yhteiseen hyvään muuttuneeseen tulevaisuuteen kovin paljon, tuntuu että riski on liian suuri perua taas ero ja soutaa ja huopaa tyttären nähden taas, jos homma ei taaskaan onnistuisi, jos mies olisikin jossain vaiheessa taas lähtöä tekemässä tai itsemurhalla kiristämässä lapsen nähden... Jokatapauksessa, tänään ehdotin kriisiapuun yhdessä menoa, käytäisiin edes pari kertaa ja saataisiin tilanteeseen näkökulmaa ja selvyyttä ja minä ajatukset selviksi haluanko miestä enää kanssamme asumaan... Mutta mies onkin jo psyk. hoidossa kun ei jaksanut enää... Eikä keskustelut ym onnistuisi nyt alkuun vaan minun pitäisi nyt heti ottaa hänet tavaroineen tänne tai sitten ei ollenkaan enää mitään, sitten haluaa vain unohtaa minut ja saada itsensä kuntoon...

Minusta tuntuu että ensin olin roskiskamaa mutta sitten kun en olekaan, minulle asetetaan edelleen tiukat ehdot ja vaatimukset ilman minun toiveista tai jaksamisesta piittaamatta...

Nyt vain ahdistaa niin jumalattomasti, itkettää, surettaa, ikävöin ja supisteleekin jatkuvasti kun mietin tätä tilannetta... En meinaa jaksaa huolehtia pienestä tytöstänikään. Miten muka jaksan kun samalla syyllistän tilanteesta itseäni, että en itse osaa elää paremmin, itse pilasin elämäni niin että olen taas saamassa toisenkin lapsen yksin, pahin pelkoni toteutuu... En pysty edes ajattelemaan koko vauvaa saatika puhumaan siitä, sen potkiessa ahdistaa ja pelottaa vielä enemmän...

Tuntuu ettei musta ihan oikeasti ole tähän, en selviä enkä jaksa ja tunnun olevan ihan yksin...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:51"]

Tiedänhän minä, että olen typerä ja omaa elämääni pilannut kun menin rakkaaseen ihmiseen luottamaan liikaa...

Toivottavasti teillä on elämät mallillaan ja hyvä olo.

Ap

[/quote]

Täällä nyt on vain joidenkin keskiviikköpöhnäisten trollaajien kokoontumisajot käynnissä. 

Vierailija
22/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

45: mene nyt jo vaikka nukkumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:20"]Jätä se sika, olet ansainnut parempaa. Kyllä, jos mies syyllistää, uhkailee, mairittelee, kääntää selkänsä yms. ei teillä ole eikä tule olemaankaan tasavertaista, kunnioittavaa parisuhdetta. Pärjäät kyllä,, kun on pakko.
[/quote]
Kyllä kuule jokainen mies ansaitsee parempaa kuin naisen, jolla on kaksi lasta kahdelle eri miehelle. Paitsi tietysti sellainen, joka on itsekin pannut paksuksi koko kylän naiset.
[/quote]

Mulla on kanssa kahden eri miehen kanssa lapsia, syystä että entinen petti ja kohteli huonosti. Miehen vika!
[/quote]
Mikään ei ole koskaan vain toisen vika. Mies ei selvästikään ollut onnellinen kanssasi. Enkä ihmettele yhtään, lapsi jo toisen kanssa etkä ole vieläkään kyllin kypsä ottamaan vastuusta omaa osaasi. Mahdoit olla loistava vaimo.
[/quote]

Kröhöm. Vaimo en ole ollut koskaan. Toiseksi olen onnellisessa liitossa nykyisen mieheni kanssa ja meillä on lapsi. Entinen mieheni ei välittänyt tippaakaan lapsistaan, eikä välitä nykyäänkään. Nykyinen mieheni on heille kuin isä. Älä väitä sellaista mistä et tiedä.
[/quote]
Väkersit sitten useamman penikan miehelle, joka ei välittänyt siitä ensimmäisestäkään? Olet harvinaisen typerä akka, sen tiedän jo kertomasi perusteella. Onneksi löytyi sitten se aisankannattaja, Suomessa on tunnetusti tyhmiä miehiä, jotka polkevat mieluummin vaikka käytettyä lumppua kuin jäävät kokonaan ilman. Ap:n tilanne on kuitenkin vielä sinua surkeampi, hänhän on jo epäonnistunut kahteen kertaan.
[/quote]

Kaksoset ensimmäiset. Olet itse jonkin verran vajaa, kun et tiedä edelleenkään asioista ja sitten tulet tänne kertomaan omia MITÄTTÖMIÄ mielipiteitäsi. Mene kulta pieni nukkumaan, ehkä sullakin on huomenna hyvä päivä :*

Vierailija
24/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:57"]

Ihan oikein sinulle. En jaksanut lukea pitkää typerää vuodatustasi, sillä kaikki olennainen selvisi jo alussa, olet pelkkä jokaiselle vastaantulijalle poikiva huora. Ensimmäinen äpärä nyt kiireesti sijoitukseen, seuraava laitokselta ja sen jälkeen annat käsitellä tussusi ankarimman islamistisen opin mukaan, niin ei tule jatkossa enää houkutusta levittää huorangeenejä eteenpäin.

[/quote]

Ilmoitin asiattomaksi. 

Vierailija
25/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivosin että tämä koko keskustelu poistettaisiin... En tulisi katsomaan vastauksia ja saisi vaan lisää kestämättömän pahaa oloa...

Vierailija
26/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tilanne: älä syytä itseäsi mistään. Elit, rakastit, oli hyviäkin hetkiä. Onko nyt tilanne, että jaksaisit huolehtia lapsistasi paremmin ilman tätä miestä? Hae myös itsellesi apua. Kriisiapua, keskusteluapua, mene mukaan eroryhmään, pyydä ystäviltäsi apua. Selviät tästä, sano se itsellesi. Sano joka aamu ja ilta. Ajattele itsesi pieneksi tytöksi, joka olit ja lupaa pitää huolta. Lupaa itsellesi, ettet enää ole miesten kanssa, jotka kohtelevat sinua huonosti. Sinun ei tarvitse. Arvosta itseäsi. Ansaitset parempaa.

Huomenna, silitä vatsaasi ja lupaa sille pikkuiselle, tytöllesi ja itsellesi, että selviätte. Sinulla on paljon rakkautta ympärilläsi, joten tulet selviämään. Halaus ja voimia. Jonakin päivänä olet kiitollinen, että tämä tapahtui ja selvisit siitä.

Vierailija
27/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomasi perusteella miehellä taitaa olla jotenkin epävakaa persoonallisuus tai jotain muutta häikkää tuolla mielenterveysosastolla. Itsemurhalla uhkailu ym. epäasiallinen oireilu, mitä mies harrastaa, ei ole sinun vastuullasi. Ota ohjat omiin käsiin ja ala miettiä asioita siltä kantilta, mitä sinä haluat ja tarvitset. Voi olla että mies on paniikissa tulevan lapsen vuoksi ja hän purkaa ahdistustaan sinuun noin. Hänelle pitäisi nyt pystyä sanomaan, että sinä et omassa tilanteessasi jaksa olla vuoristoradan kyydissä enää päivääkään. Jos mies haluaa ulos suhteesta, ovi on siinä - jos hän haluaa jatkaa, niin uhkailu ja muu henkinen väkivalta loppuu heti. Ja mieti vielä haluatko sinä todellakin jatkaa hänen kanssaan. Yleensä ihmiset eivät juurikaan muutu muuksi mitä ovat. Mieti millaista ahdistusta miehen käytös saa aikaan tyttäressäsi? Lapsesi ansaitsevan turvallisen ja vakaan kodin.

Vierailija
28/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:34"]

Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa? Lyötte lyötyä? Tuleeko teille oikeasti parempi mieli siitä? Ja vaikka trollaisittekin niin miettikää nyt hetki ennenkuin kommentoitte tuollaista PASKAA!

[/quote]

Eiköhän aloittaja ihan itse toista valitsemaansa kaavaa. Itsepähän on ne miehet valinnut, olisiko kenties syytä miettiä miesmakua? Voi tosin olla, että enää ei muuta saakaan. Eipä tuollaisille ole miesten silmissä muuta kuin käyttöarvoa.

[/quote]

Miten sinä osaatkin ottaa tämän asian noin henkilökohtaisesti? Taitaa olla sullakin pipi päässä?

Vierailija
29/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups.

Vierailija
30/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:26"]

Kiitos tsemppaavista viesteistä... Tunnen miehen perheen hyvin, ollaan oltu läheisissä tekemisissä. Tilanteiden keskelläkin siskonsakin ymmärsivät minua hyvin ja miten veljensä kohteli huonosti, mutta siinä vaiheessa kun mies vaipui niin synkkyyteen että itsemurhalla vain uhkaili, kaikki hänen tilanteessaan tuntuu olevan minun vikaa kun pysyinkin päätöksessämme... Tuntuu olevan minun vastuullani hänenkin jaksamisensa ja asuntotilanteensa, vaikka hän voi vain soutaa ja huopaa ja vaikka itsensä tappaa, minun olisi pakko vaan jaksaa kannatella itseni lisäksi lapsetkin...

Pitää yrittää tajuta juuri se, ettei voi lapsia ajatellen juuri ottaa riskiä enää... Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun mies uhkaa tappaakin itsensä...

Vaikea löytää voimia nousta aamulla ylös...

[/quote] Sinun on lastesi takia aamulla noustava ylös, ja laitettava ne lapset ihan ensimmäiselle sijalle elämässäsi. Ja siihen kuuluu tasapainoinen koti. Eli mt-ongelmainen ihminen ei kuulu sinne kotiin, vaan hoitoon. Koska olet raskaana ja sinulla on muitakin vastuita, niin tämä ihminen ei kuulu sinun vastuullesi vaan omalleen ja sukulaistensa. Hänen mahdollinen itsemurhansa on ihan hänen omaa syytään, ei sinun. Usko pois, olen elänyt vastaavanlaisessa tilanteessa, jossa jätin miesystäväni ja tämä uhkasi tappaa itsensä, jos en ota takaisin. En ottanut, eikä ajanut. Ja vaikka olisi ajanut, niin helpommalla olisin silti päässyt.....Minulla on myös suvun ja puolison piirissä kokemusta oikeista itsemurhista, ja jokainen oikeasti itsensä tappanut ihminen ei ole niistä paljon etukäteen huudellut, vaikka masennuksen merkit on olleet ilmassa, mutta aikomusta on visusti piiloteltu, kun on aiheesta pelätty että joku sen yrittää estää. Niinpä se on sukulaisille tullut täytenä shokkina.

ETUKÄTEEN HUUTELEE JA UHKAILEE? ET OLE VASTUUSSA AIKUISEN IHMISEN ELÄMÄSTÄ. Hän kiristää JA PELOTTELEE sinua ja yrittää pompotella. Älä lähde siihen mukaan. Laita lastesi tasapainoinen koti ensi sijalle. Miettisin myös useamman kerran, annanko vauvaa valvomattomiin tapaamisin, jos mies on noin epävakaa.

Vierailija
31/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kärsii vakavista mielenterveysongelmista, ja täällä haukutaan ja nimitellään? Ei kannattaisi. Kuka tahansa teistä haukkujistakin voi sairastua.

Vierailija
32/42 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on narsissi.

Vierailija
33/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiselta kuulostaa. Älä anna syyllistää tai hallita. Vaadi päätöstä ja siinä pysymistä.

Vierailija
34/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti.. miehesi... ota rakas tyttäresi ja muuta yksin lastesi kanssa. Miehen muutos ei muutu, olen kokenut samanlaisen miehen kanssa elämää ja vihdoinkin olen onnellinen. Meillä on tyttärieni kanssa nykyään tasapainoinen ja rakastava koti ♡

Vierailija
35/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa sitä ihmiset lisääntyvätkin. Ensimmäisen isä ilmeisesti poissa kuvioista, toisen mielenterveysongelmat tuskin ilmaantuivat yllättäen. Olisiko jossain välissä aika miettiä lapsen parasta ja rauhoittaa elämä. Toivon myös, että osaat olla jatkossa yksin, ei ole mitään järkeä juosta huonosta suhteesta toiseen ja vieläpä hankkiutua raskaaksikin joka välissä. Ei heru ymmärrystä minulta, ongelmasi ovat itse aiheutettuja. Surullisinta on, että siinä sivussa pilaat vielä viattomien lastenkin elämän.

Vierailija
36/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä olisi aikuistumisen paikka, tuollainen käytös ei missään nimessä ole hyväksyttävää. Ei voi soutaa ja huopaa kun toinen on raskaana ja on vielä tyttökin joka pitää isänä. Mutta jos mies ei muutu, niin ei siinä jää muuta vaihtoehtoa kuin ero. Et voi elää lapsien kanssa noin epätasapainoisessa suhteessa.

Vierailija
37/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on selvästi nyt joku mielenterveysongelma, mutta SINÄ ET OLE SIITÄ VASTUUSSA. Joten nyt ihan ensin ne syyllisyydet pois. Sinun tehtävänäsi on huolehtia sinulle ja lapsille tasapainoinen ja turvallinen elämä. Sinä keskityt siihen, mies keskittyköön laittamaan päänsä kuntoon koska ei tuollaisen ihmisen kanssa voi elää kukaan kuten varmasti itsekin ymmärrät.

Ja joo, se sattuu. Tiedän. Mutta aikuisena ja vanhempana sinun täytyy nyt siitä selvitä, ja sinä selviät ihan varmasti! Vuoden päästä voit katsoa itseäsi ylpeänä peilistä ja huomata, miten vahva olet ollut :)

Elämä heittää kaikenlaista eteen. Ja välillä se on ihan suoraan sanottuna kilokaupalla paskaa. Mutta sitten vaan otetaan lapio kouraan ja ruvetaan hommiin, koska eihän oikeasti muutakaan voi.

Kaikki kääntyy lopulta hyväksi, kun vaan teet asiat niin että lapsilla on hyvä olla :) Paljon tsemppiä ja aurinkoa!

Vierailija
38/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan virhe kirjoittaa tänne. Tule kuin pahempi ja toivottomampi olo. Kiitos sinulle nelonen... Kun jaksaisi ajatella vaikka muutaman vuoden eteenpäin...

Vierailija
39/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haluaisin auttaa sinua ihan tosissaan. Miten saisin yhteyden sinuun? Tee itsellesi uusi sähköpostiosoite ja laita tänne. Otan yhteyttä heti. Tiedän mitä käyt läpi ( itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, vertaistuki on äärettömän tärkeää!) Olisi mukava vaihtaa ajatuksia kanssasi.

Liina

Vierailija
40/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jo liian myöhäistä aborttiin millään syyllä, se olisi tilanteessasi ehdottomasti paras ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi