Nimivaras käly!
odotamme mieheni kanssa esikoistytärtä, jonka laskettu aika on elokuussa. Veljeni sai tytön ennen juhannusta. Olemme olleet tekemisissä keskenämme ja olen tullut ihan hyvin toimeen kälyni kanssa. Pidimme jopa yhteiset babyshowerit. Olen kertonut avoimesti, minkä nimen haluan antaa tytölleni, kun hän syntyy. Tekonimikin on ollut sama. Itseasiassa olen lapsesta asti halunnut antaa lapselleni tämän nimen ja veljeni tietää senkin!
Nyt vietimme veljentyttöni ristiäisiä, miehestäni tuli sylikummi ja olimme otettuja ja iloisia tästä kunniasta....kunnes pappi kertoi nimen!
Meinasin purskahtaa itkuun, kuullessani nimen! Kuinka he kehtasivat?! Olen itkenyt koko päivän silkasta pettymyksestä. Mieheni yrittää pehmennellä asiaa ja totesikin minun olevan hormoonihuuruissani.ärsyttää,suututtaa ja itkettää!
Kommentit (69)
Porvoossa taisi olla nämä ristiäiset
Mun kahden serkun lapsella on sama etunimi, siis saman suvun isoserkun. Ovat samana vuonna syntyneet, ja asuvat samassa erittäin pienessä kaupungissa. Ei ole ketään haitannut käsittääkseni.
Jos olet kertonut antavasi tietyn nimen, niin sitten annat sen. Jos joku asiaa ihmettelee (miksi serkuksilla sama nimi), niin sanot tietysti, miten asia on.
Meilläkin on monella serkulla samat nimet. Ei ole ketään haitannut. Samoin sisareni ovat antaneet omille lapsilleen samoja nimiä kuin meillä sisaruksilla on. Esim. veljeni on Heikki ja siskon poikakin on Heikki. Toki ihmiset ovat hajaantuneet monille eri paikkakunnille ja ei joka päivä olla tekemisissä.
Ei mitään väliä. Annat saman nimen. Tunnen useita saman nimisiä serkkuja.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:29"]Miksi käly on varas eikä veljesi?
[/quote]
No olen kyllä molempiin pettynyt nyt. Veli on jonkun verran nuorempi ja semmoinen ajattelematon, kälylle tästä olen viimeeksi puhunut, läheisiksi kun olemme tulleet, siksi kai kiukkuni purkautuu enemmin häneen. :(
Ei ole ristiäiset olleet Porvoossa, ei lähelläkään sitä seutua. En uskalla paljastaa nimeä, että kukaan ei tunnista. K- kirjaimella alkoi lapsen nimi.
En halua antaa enää samaa nimeä, se olisi
Jotenkin typerää. Mies ehdotti että puhuisin suoraan veljelleni, mutta en oikein tiedä mitä se enää hyödyttäisi. Paha mieli tulisi vain kaikille.
Olihan se ikävä temppu. Olisivat voineet ainakin etukäteen kertoa, että ovat ajatelleet samaa nimeä. Antaisin kuitenkin itse omalle lapselleni sen nimen, joka on minusta kaikkein kaunein, huolimatta siitä että joku toinen on antanut sen myös omalle lapselleen. Onhan näillä lapsilla kuitenkin eri sukunimet(?).
Vierailija kirjoitti:
Onpa törkeää! Kyllä suututtaisi :(
Serkkuni teki saman tempun. Olin kertonut typeryyttäni tädilleni nimen, jonka halusin antaa tyttärelleni. No tämä laverteli asian eteenpäon ja voila.. Serkku pölli nimen. On pöllinyt vähän muitakin suvun nimiä. Typerä ihminen. Omapa on häpeänsä ja karma näköjään toimii. Oma veljeni varas muutoin. Ja koko " perheensä". Hävetköön. Karma kyllä toimii. Sen olen huomannut. Ei tarvitse kaikkea kostaa.. Karma tekee sen itselleinsä puolestani.
Kannattaa miettiä mitä tekee ja kelle.
Mikä se nimi oli?