Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimivaras käly!

Vierailija
15.07.2015 |

odotamme mieheni kanssa esikoistytärtä, jonka laskettu aika on elokuussa. Veljeni sai tytön ennen juhannusta. Olemme olleet tekemisissä keskenämme ja olen tullut ihan hyvin toimeen kälyni kanssa. Pidimme jopa yhteiset babyshowerit. Olen kertonut avoimesti, minkä nimen haluan antaa tytölleni, kun hän syntyy. Tekonimikin on ollut sama. Itseasiassa olen lapsesta asti halunnut antaa lapselleni tämän nimen ja veljeni tietää senkin!
Nyt vietimme veljentyttöni ristiäisiä, miehestäni tuli sylikummi ja olimme otettuja ja iloisia tästä kunniasta....kunnes pappi kertoi nimen!
Meinasin purskahtaa itkuun, kuullessani nimen! Kuinka he kehtasivat?! Olen itkenyt koko päivän silkasta pettymyksestä. Mieheni yrittää pehmennellä asiaa ja totesikin minun olevan hormoonihuuruissani.ärsyttää,suututtaa ja itkettää!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käly sanoo kun kysyit asiasta?

Vierailija
22/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:25"]Ristiäiset keskiviikkona? Aika modernia.

Paljonko ennen juhannusta se lapsi syntyi? Eihän se reppana ole kunnolla kuukaudenkaan vanha vielä.
[/quote]
Niin meinaatko että olis provo tän perusteeella vai mitä? Meilläkin vietettiin ristiäisiä ihan arki-iltana töiden jälkeen. Ei ole niin isot pirskeet että pitäisi varata kesäviikonloppu sitä varten koska ihmisillä on kaikkea muutakin menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi Emilia, samantyylisiä, mutta minusta kauniimpia olisivat vaikka
Viola
Eleonoora
Alisa
Elisa
Stella, Estella
Ester, Esteri
Alma
Emmi
Essi
Dahlia
Yhdysnimikin voisi olla kiva ja vaikka ilman väliviivaakin: Annastiina, Annaemilia, Ellaliisa, Emmaliina,

Vierailija
24/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää ihmiset, jotka hokee "maailma on täynnä kauniita nimiä", eikä sen takia saisi pahastua, jos joku vie nimen nenän edestä. Esim. mun mielestä maailma ei todellakaan ole kauniita nimiä täynnä. Ainakaan sellaisia, jotka kelpaisivat sekä mulle että miehelle. Oli tuhottoman vaikea keksiä lapsille nimiä, kun ei mikään kolahtanut (ja uskokaa pois, olen kolunnut varmaan kaikki maailman nimet läpi...). Kun lopulta päästiin sopuun tietyistä nimistä, olisin varmaan romahtanut, jos joku olisi ne ehtinyt antamaan omalle lapselleen hetkeä ennen meitä. Nimi ON tärkeä asia, turha väittää muuta.

Vierailija
25/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi oli Emilia ehdotan nimeksi nimeä Emila. Melkein sama nimi, mutta vielä himpunverran kauniimpi. Törkeästi kyllä tekivät.

Vierailija
26/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina, Eliina. Anna-Elina.

Vierailija
27/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä lienee eri sukunimi? 

Mulla myöskin monta serkkua, jotka etunimi sama, eikä mitään ongelmia ole ollut.

Vierailija
28/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli vahva tunne siitä että olen lukenut lähes täysin samanlaisen aloituksen korkeintaan muutama kuukausi sitten.

Vierailija
29/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin äitini kanssa puhelimessa juuti. Hänestä nyt liioittelen, kun takerruin tähän. Onhan meillä kuulma nyt kummityttö nimeltä K*****.

jostakin syystä ei nyt lohduta.  Kiitos kaikille vastanneille, halusinkin saada ulkopuolista näkemystä siitä, liioittelenko "hormoonihuuruissani" niinkuin aviomies sanoo.

kyllä tämä yästä, keksimme toisen nimen.

ap

Vierailija
30/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka mä muistan joskus lukeneeni ihan vastaavan aloituksen ja aivan kuin samoilla sanoilla kirjoitetunkin vielä... keväällä tms.
Herää kysymys olenko täällä aina, säikähdin ihan, mutta kuitenkin satunnainen kävijä. Eli saatan viikon aikana käydä joka päivä ja sit voi olla kuukauden parin tauko. Mut silti, en käsitä kuin nää jää mieleen..

Vierailija
31/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:08"]Kuinka mä muistan joskus lukeneeni ihan vastaavan aloituksen ja aivan kuin samoilla sanoilla kirjoitetunkin vielä... keväällä tms.
Herää kysymys olenko täällä aina, säikähdin ihan, mutta kuitenkin satunnainen kävijä. Eli saatan viikon aikana käydä joka päivä ja sit voi olla kuukauden parin tauko. Mut silti, en käsitä kuin nää jää mieleen..
[/quote]
?
ap

Vierailija
32/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et ollut veljesi lapsen sylikummi vaan miehesi oli?

Vierailija
33/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:42"]Miksi sinä et ollut veljesi lapsen sylikummi vaan miehesi oli?
[/quote]
Outoa että tää kiinnostaa ihmisiä, miks alottajan olis pitänyt olla se sylikummi?! Kertoi että ovat naimisissa, ovat siis yksikkö.

Vierailija
34/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:20"]

Että mua ärsyttää ihmiset, jotka hokee "maailma on täynnä kauniita nimiä", eikä sen takia saisi pahastua, jos joku vie nimen nenän edestä. Esim. mun mielestä maailma ei todellakaan ole kauniita nimiä täynnä. Ainakaan sellaisia, jotka kelpaisivat sekä mulle että miehelle. Oli tuhottoman vaikea keksiä lapsille nimiä, kun ei mikään kolahtanut (ja uskokaa pois, olen kolunnut varmaan kaikki maailman nimet läpi...). Kun lopulta päästiin sopuun tietyistä nimistä, olisin varmaan romahtanut, jos joku olisi ne ehtinyt antamaan omalle lapselleen hetkeä ennen meitä. Nimi ON tärkeä asia, turha väittää muuta.

[/quote]

Jo mikään ei kolahda, kannattaa etsiä syyllistä peilistä :)

Vierailija
35/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 08:54"]

Jos nimi oli Emilia ehdotan nimeksi nimeä Emila. Melkein sama nimi, mutta vielä himpunverran kauniimpi. Törkeästi kyllä tekivät.

[/quote]

Suosittelen oikeasti hoitamaan sen lääkityksen kuntoon, ap:han sanoin jo kahdesti, että nimi alkaa K:lla. Voit antaa oman lapsesi nimeksi kyllä Emilia jos se on sinusta niin kaunis nimi!

Vierailija
36/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vähän samalla lailla, mutta nimivaras oli paras kaveri. Kerroin kaverille, että yritämme lasta ja tästä kuukausi niin kaveri ilmoitti innoissaan, että heille tulee vauva. Tosi kiva uutinen, kunnes päätimme mieheni kanssa lykätä lapsen yrittämistä ja muutuinkin kaverin silmissä petturiksi, joka huijasi hänet lapsen tekoon :D ennen tätä episodia olimme keskustellet mahdollisista nimistä ja olin sanonut, että jos joskus saan pojan niin hänestä tulee "Toivo" tai "Tapio". Yhteinen ystävämme kyseli tältä äidiltä, että ovatko nimiä miettineet niin vastaus oli, että jos on poika niin "Toivo" tai "Tapio" olisi kiva. No rakenneultrassa kaverille selvisi, että poika on tulossa ja minulle ja yhteiselle ystävällemme alkoi tulla viestejä siitä kuinka "Toivo" on kasvanut ja "Toivolle" on ostettu rattaat ym. Eipä siinäkään, pidin itse enemmän jälkimmäisestä nimestä joten annoin olla. Lapsesta kuitenkin tuli "Tapio", joten kivasti meni sitten molemmat lempparinimeni siinä. Nyt kaveri ihmettelee, että miksi en halua keskustella minkään valtakunnan nimistä hänen kanssaan :D

Vierailija
37/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimi Kerttu? Ihana nimi kyllä. Miten ois saman tyyliset Hertta tai Martta?
Kiira, Karoliina?
Ymmärrän harmituksen mutta ei tuo nyt ihan välien poikki laittamisen arvoinen asia ole niinkuin joku ehdotti.
Ja itse en pitäisi mahdottomana antaa samaakaan nimeä jos se tuntuu juuri siltä oikealta! :)

Ps: minä olen mieheni siskon tytön sylikummi, ei kukaan ole sitä outona pitänyt että lapsi oli kastettaessa mun eikä miehen sylissä! :O

Vierailija
38/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 22:25"]Ristiäiset keskiviikkona? Aika modernia.

Paljonko ennen juhannusta se lapsi syntyi? Eihän se reppana ole kunnolla kuukaudenkaan vanha vielä.
[/quote]

Ärsyttää kun ihmiset tarttuu aina näihin epäolennaisiin yksityiskohtiin ja huutelee porvoota. Ite ainakin muuttaisin just tollaset helposti muutettavat jutut, joilla ei oo asian kannalta merkitystä, että ei tunnistettaisi.

Vierailija
39/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ymmärrä miksi paljastit nimen etukäteen? Joko laitat sen nimen kuitenkin tai keksit paremman.

Vierailija
40/69 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:13"]

Meilläkin on monella serkulla samat nimet. Ei ole ketään haitannut. Samoin sisareni ovat antaneet omille lapsilleen samoja nimiä kuin meillä sisaruksilla on. Esim. veljeni on Heikki ja siskon poikakin on Heikki. Toki ihmiset ovat hajaantuneet monille eri paikkakunnille ja ei joka päivä olla tekemisissä.

[/quote]

Lievästi sanottuna, erikoista....pahemmin sanottuna,... enpäs taidakaan sanoa. Eihän maailmassa paljon nimiä olekaan...

[/quote]Parasta onkin,ettet rajoittuneena sano enempää. Itselläni on saman niminen serkku,ikäeroa kyllä kymmenisen vuotta,ei ole koskaan haitannut , siskollani saman niminen serkku , eli siis sekä äidin veli,että isän veljen perhe ovat laittaneet lapsilleen saman nimen kun meidän perheessä. Asuttu aina aika kaukana toisistamme ja vaikka siskolla on saman niminen poika kuin veljeni, hekin asuvat eripäissä Suomea ja sukunimikin on eri, miksi ei laittaisi sitä nimeä lapselle josta eniten tykkää, vain sen takia,että se jo on jollakin sukulaisella. Ja tässäkin ketjussa suurin osa on sitä mieltä,että sama nimi vaan jos kerran haluaa ja siitä tykkää.Eli kyllä serkukset voi olla saman nimisiä. Ja ajattelepas sitä, että mieheni veljenvaimo ja minä ollaan tismalleen saman nimisiä. Pitäisköhän jommankumman vaihtaa nimeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä