Soitteletteko te koskaan perään niihin työpaikkoihin, joihin teitä ei valittu?
Kommentit (42)
En todellakaan soittele. Mitä sitä ottamaan heihin yhteyttä, kun rekryprosessi on kerran jo ohi. Mennyt on mennyttä. Water under the bridge.
Sellainen touhu on säälipisteiden anelemista. "Kertokaa nyt mulle, mikä meni vikaan? Mikä mussa mättää? Miksi ette valinneet mua?" Nöyryyttävää hommaa!
En suosittele, ellet halua lisäpettymyksiä.
Mitä sinua auttaa se, jos kuulet, että firma X olisi valinnut sinut, jos olisit ollut parempi asiassa Y? Hakiessasi firmaan Z, siellä saatetaan priorisoida asiaa W, joten vaikka olisit tuossa välissä tsempannut asiassa Y, sillä ei ole enää mitään merkitystä.
Miksi soittelisin, en kelvannut heille aikaisemminkaan.
Noita uravalmentajia ei työtön kiinnosta millään tavalla. Kun on työkkäriä päästy laskuttamaan niin sen jälkeen yrittävät mitä tahansa että pääsevät eroon työttömästä. Itse sain loukkaantumisen takia potkut kun en pystynyt tekemään kaikkia tehtäviä niin uravalmentaja alkoi vaatimaan että hakisin samaan paikkaan töihin kun paikka aukesi. Ei meinannut millään ymmärtää että se paikka aukesi sen takia kun minut erotettiin
Tuollaiset ura- ym. valmentajat elävät ihan jossain omassa illuusiomaailmassaan. Heitä ja heidän ehdotuksiaan ei kannata ottaa liian vakavasti.
Kyllä. Soitan jokaikiseen paikkaan ja suorastaan huudan heille: "Ette tiedäkään, miten hyvän työntekijän menetittekään".
Mä enn ole koskaan hakenut yhteenkäään työpaikkaaan.
Vierailija kirjoitti:
Oleen äärimmäisen kylmäveriinen ihminen ja hankin rahani sieltä mistä se on saaatavissa joko hyvällä tai pahallla.
Ei kannata kun edellisistä on tullut suositukset
perille.🥰
Viimeksi kun olin uravalmennuksessa, valmentaja valitti luennolla ettei yhtään pidä omasta työstään. Ihan tuosta vain ilman mitään syytä. Ei kuulemma haluaisi opettaa. Siinä sitten käski työttömiä hakemaan mitä työtä tahansa. Näytti loistavaa esimerkkiä.
Joo, soitapa paikkaan, jonne haki kymmeniä muitakin ihmisiä. Mitä hyötyä siitä on? Valintapäätöstä tuskin pyörretään sen takia, että sinä otat sinne yhteyttä. Sellainen touhu on yhden sortin työpaikkahäirintää.
En. Yleensä hakemuksen lähettämisen jälkeen otan seuraavan hakemuksen työn alle. Suhtaudun työn hakemiseen kuten arpajaisiin tai lottoon. On mahis voittaa mutta voitto ei ole taattu joten kannattaa osallistua mahdollisimman moneen eri arvontaan.
Tiedän kaksikin henkilöä, jotka soittivat. Vastaus oli, ettei olla vielä ehditty käymään läpi hakemuksia. Molemmat soittivat uudestaan, ja vielä... Kumpikin sai k.o. työpaikat. Eivät kuulemma sitten lopulta edes katsoneet niitä hakemuksia, kun on niin kiire... Ja kun niin sinnikkäästi soitit...
Toinen näistä on veljeni, toinen paras ystäväni.
Niin miten tämä sen uravalmentajan mielestä on hyödyllistä?
Joo, kännissä ja läpällä aika usein pe iltapäivästä alan soitteleen. Tykkään kertoo esim. mitä lasissa juuri nyt ja sit jos on kiva ääni puhelimeen vastanneella, niin välillä kysäsen mitä sillä on päällä.
Jaa, tuossahan voisikin olla ideaa: päivittäisiä soittoja, sähköposteja, perinteisiä kirjeitä ja postikorttejakin. Kyllä jää varmasti entisen, potentiaalisen työnantajan mieleen, kun pitää kiinteästi häneen yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleen äärimmäisen kylmäveriinen ihminen ja hankin rahani sieltä mistä se on saaatavissa joko hyvällä tai pahallla.
Järrjestelmä on niiin armoton että pakko lähteä rikollisillle poluille. EI ole valintani vaaan järjestelmän valinta kun kilttejä mukavia ihmisiä lyödäään nyrkillä pääähän.
Vierailija kirjoitti:
Niin miten tämä sen uravalmentajan mielestä on hyödyllistä?
Jotta voisit oppia itsestäsi jotakin, havaita vajavaisuuksiasi paremmin ja toimia seuraavalla kerralla tuloksekkaammin. ap
En, koska haen töitä vain TE-toimiston osoittamista paikoista karenssin pelon takia. Ajatus siitä, että perään soittaminen saattaisi tietää töitä, jonka olen jo onnistunut väistämään, saa aikaan vähintäänkin ahdistusta, jopa paniikkikohtauksen. Haluan elää veronmaksajien rahoilla tekemättä mitään. Se sopii minulle hyvin.