Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaargh! Menin katsomaan, mitä 3-v. touhuilee kylvyssä...

Vierailija
26.09.2006 |

Kylppäristä kuului koko ajan iloisia ääniä, mutta ajattelin, että käynpä välillä kurkkaamassa, miten kylvyssä sujuu. Tyttö oli ottanut lavuaarin laidalta tänään ostetut uudet meikkini ja värittänyt niillä kylpyammeen pohjan... Että sellaista sitten tänään.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin kylpeminen sujuu edelleen. Kerran olin vieressä enkä silti ehtinyt hätiin. Kerran olin kauempana ja tilanne sujui aika samalla lailla. Eipä tarvinnut ambulanssia soittaa, ei siinä sen kummempaa ehtinyt tapahtua kun että lapsi jotenkin kupsahti ja pärskähti veteen, varmaan veti vähän vettä henkeen ja yskiskeli sen pois. Hetken päästä takas veteen ettei jäänyt kammoa, ja hyvin sujui. 23

Vierailija
42/70 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs kun lapsi nousee seisomaan, liukastuu ja lyö päänsä. Mutta onneksi oli itsenäinen 2-vuotias kun kuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kolmevuotiasta jätetä yksin. Ap:n kertomuskin " muuttuu" koko ajan. Tuskinpa lapsi on kiljunut koko aikaa kun meikeillä leikkinyt, lapset tekevät kaiken pahan hiljaa. Ja sitten olitkin koko ajan käynyt tarkastamassa. Miten se lapse sitten oli ehtinyt tuhota ne meikit? Ja notkutko sä todella täällä koko ajan? " kirjoitin aiemmin tämän ja veden valuessa oli pessyt" jotenkin noin meni. Et siis tee muuta kuin av:lla ole? Kaikki pieni väliaika mikä on aikaa niin av:lle. Hanki hyvä ihminen elämä. Mutta, tosiaan, oma mielipiteeni on että ei lapsia yksin kylpyyn. Kuten joku sanoi että kun lapsenne kuolee hukkuen, voitteko sitten muistella että oli itsenäin 2-vuotias kun osasi kylpeä. Vähän on sekava tää teksti, sori mut nyt jotenkin naurattaa ja v******a taas kun lukee noista äideistä ketkä vähän välittää mistään.

Vierailija
44/70 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, miten lapsista tulee tahdottomia nössöjä joista ei ole yhtään mihinkään aikuisiällä. Kyllä lapsille pitää antaa vapauksia, ei niiden niskaan voi koko ajan hengittää. Se on äärimmäisen ahdistavaa lapsesta ja estää totisesti kehittymästä omillaan pärjääväksi, luovaksi ihmiseksi.

Meillä 2 ja 4v:t saavat touhuta rauhassa kaikki ulkoilu/puistoreissut. Ainoastaan muihin kohdistuviin tekoihin (hiekanheitto, tavaran ottaminen kädestä) olen puuttunut. Ja yksivuotiasta olen ollut alla ottamassa kiinni, kun on kiipeilyä harjoitellut. Itse saavat yrityksen ja erehdyksen kautta oppia ja itse omat leikkinsä kehitellä.

Meillä samaiset 2 ja 4v:t ovat kylpeneet kahdestaan jo ties kuinka kauan. Pieni amme on puolillaan vettä, kylpyleluja ja kaksi tenavaa. Iloinen räiske ja pärske kuuluu kilometrin päähän enkä oikein jaksa uskoa, että jompikumpi sinne hukkuisi. Toisaalta joudunhan joskus laskemaan lapseni koulutiellekin ja tulee aikoja, että lapset ovat kahden kotona esim. iltapäiviä. Miten ikinä voin heihin luottaa, jos olen aina seissyt metrin säteellä hengittämässä niskaan?

Meidän lapset ovat tällä metodilla kasvaneet äärimmäisen luotettaviksi ja oma-aloitteiseksi. Tämä ei silti tarkoita, että heitteillä olisivat. Seuraan heidän toimintaansa aina kuuloetäisyydeltä, mutta meillä ei hysterisoida eikä rajoiteta.

Vierailija
45/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on monta pitkää kasvun vuotta välissä

.

Joo naapurin lapsi on 4 vuotiaasta saakka käynyt yksin kioskissa ja liikkunut katujen yli. Ei ole sattunut mitään pidän tätä enemmän hyvänä onnena kun lapsen itsenäisenä taitona. Vaaratilanteita on ollut useita.

Vierailija
46/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän vetää vettä keuhkoon, kuulet ehkä kakomista.

Vierailija
47/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...enkä oikein jaksa uskoa, että jompikumpi sinne hukkuisi.

Kuvitteletko siis, että ne vanhemmat, joiden lapsille on joskus jotain sattunut, ovat etukäteen uskoneet lapsilleen sattuvan jotain? Että he ovat ajatelleet, että lapseni varmasti hukkuu nyt, mutta annanpa hänen kuitenkin olla ilman valvontaa.

Aha =/

Vierailija
48/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt edes kerrasta perille että niin ei tehdä. Kaatui ja löi päänsä (yllätys, yllätys) ja silti oli seuraavalla viikolla kaatanut pullollisen shampoota samalla tavalla.

Vierailija
49/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyrypään kuvan teistä saa muutenkin...

t: 14 ja jokunen muukin nro

Vierailija
50/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 14

Vierailija
51/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen veteen tarvitse " hukkua" , että siihen kuolisi. Makea, suolaton vesi on " myrkyllistä" kaikille kudoksille (iho sitä kyllä omilla suojamekanismeillaan kestää) ja esim. keuhkoissa se voi aiheuttaa vaikean kudosturvotuksen, verenvuotoa, kaasujenvaihtohäiriöitä ja kuoleman. Eli aina hukkumistapaturman jälkeen, jolloin ihminen on vetänyt kunnolla vettä keuhkoihin (eli ollut upoksissa tai ainakin kasvot veden alla), on tilannetta seurattava vähintään seuraavan vuorokauden ajan huolella, keuhkoödeema kun kehittyy vasta tuntien kuluttua tapaturmasta. Lisäksi voi seurata keuhkokuume ja sen komplikaatioita. Liukastumiset, kuuma saunan kiuas ym. vielä kylpemiseen liittyviä riskejä erikseen.

En ymmärrä minäkään näitä vanhempia, jotka jättävät lapsensa selviin vaaranpaikkoihin ilman valvontaa. Itse lääkärinä näen sitten sairaalassa sen hädän ja itsesyytökset, joka tositilanteessa sitten eteen tulevat. Ja lapsen menetyksestä, saati sitten että on itse laiminlyönnillään ollut siihen osasyyllinen, ei koskaan selviä. Vanhempien typeryys kostautuu sitten lapselle terveyden tai hengen menetyksenä ja usein muuttaa kaikkien perheenjäsenten elämän lopullisesti.

Vierailija
52/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mielummin kasvatan lapsistani pärjääviä kansalaisia, kuin sellaisia uusavuttomia mammanpoikia.

Vierailija
53/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oikeasti, mielummin kasvatan lapsistani pärjääviä kansalaisia, kuin sellaisia uusavuttomia mammanpoikia.

Vierailija
54/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus miten lapsellisia olette!

Vierailija
55/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku oikeasti tietävä osallistuu keskusteluun.

KYS:ssa olin tyttäreni kanssa ja tapasin äidin jonka lapsi oli " hukkunut"

ja ei tietoa selivääkö vai ei, murheellista oli vierestä nähdä äidin tuska.

Vierailija
56/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos noita onnettomuuksia sattuu. Vanhemmilla hälläväliä meininki, sekö sitä lasta kasvattaa, kun selviää omin avuin, jos selviää... Ja sama asia tippuuko sängystä vai hukkuuko koska vanhempi ei jaksa valvoa vieressä kylpytouhuja vaan menee mielummin tupakalle. Herätkää jo. Mutta niinhän se menee ettei koskaan aiemmin ole mitään sattunut. Mutta olen varmaan sitten kateellinen kun huomaan vuosien päästä kuinka uusavuttoman lapsen olen kasvattanut ja teidän lapset ovat itsenäisiä ja osaavia.

Vierailija
57/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsi nyt vain pysyy hengissä, hän on huomattavan paljon itsenäisempi tapaturman jälkeen kuin ennen sitä.

Tottahan se varmasti olisi ollutkin, lapsi tuskin enää luottaa vanhempiensa huolenpitoon ja pyrkii pitämään itse itsestään huolta.

Vierailija
58/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet asiantuntija, niin kertoisitko vielä että kuinka kauan summa-arviona lapsen pitää olla hukuksissa/kasvot vedessä että vaaditaan hoitoa tai että henki on vaarassa? Tässä ketjussa aika moni äiti sanoi kuuntelevansa aktiivisesti kylpevää lasta vaikka olisikin eri huoneessa, joten tuskin montaa sekuntia ehtisi lapsi olla " hukuksissa" jos liukastuisi tai muuten vajoaisi veden alle.

Vierailija
59/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä tuurillahan lapsi, kun hän vetäisee henkeen vettä, yskii sen tehokkaasti pois. Huonolla tuurilla hän pelästyy ja yrittää vetäistä henkeä, jolloin hän voi saada sitä vettä keuhkoihin asti. Ja kun sitä vettä on vedetty keuhkoihin, lapsi tulee siniseksi ja silloin onkin kiire soittaa ambu.

Ihan siitä huolimatta, että äiskä on viereisessä huoneessa.

Vierailija
60/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä tuolla aiemmin kerroinkin (en muista numeroa) että meillä on käynyt tällainen tilanne, jossa lapsi kaatui ja sekä veti vettä sisään että yski sen pois.

Ja ihan siitä huolimatta, että äiti oli siinä vieressä vessanpöntöllä ja apuna noin puolessa sekunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä