Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aaargh! Menin katsomaan, mitä 3-v. touhuilee kylvyssä...

Vierailija
26.09.2006 |

Kylppäristä kuului koko ajan iloisia ääniä, mutta ajattelin, että käynpä välillä kurkkaamassa, miten kylvyssä sujuu. Tyttö oli ottanut lavuaarin laidalta tänään ostetut uudet meikkini ja värittänyt niillä kylpyammeen pohjan... Että sellaista sitten tänään.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis se ap on hävinnyt?? Voi kiesus mä sanon vaan taas näitä joitain vanhempia.

Vierailija
62/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihis se ap on hävinnyt?? Voi kiesus mä sanon vaan taas näitä joitain vanhempia.

t: 14 ja jokunen muu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen varmaan ole mitään absoluuttista rajaa olemassa, toisilla toimii esim. kurkunpään sulkeva suojarefleksi paremmin. Olettaisin, että parin sekunnin sukellus ei vielä henkeä vie mutta 10 sekuntia voi huonolla tuurilla jo riittää. Jos itse puuhailee jotain viereisessä huoneessa, alakerrassa tai on pihalla tupakalla, äkkiäkös tuota menee parikin minuuttia ja enemmänkin, että aktiivisesti koko ajan seuraa mitä lapsi tekee ja kuuluuko koko ajan ääntä. Ajan kuluminen on vielä suhteellista, sen tietää jokainen. Kun odotat vieressä, että esim. mikrossa ruoka lämpenee 30s niin aika tuntuu pitkältä, kun taas istut puhelimessa lörpöttelemässä tai lueskelet naistenlehteä, menee parikymmentä minuuttia ihan huomaamatta. Toki äideille kehittyy sellainen alitajuinen tarkkailuvaisto, että koko ajan kuuntelee mitä tapahtuu ja etenkin, jos on hiljaista, tietää lähteä katsomaan. Mutta jos vaaranpaikka on todellinen (kuten parivuotias yksin kylpyammeessa) en kyllä tähän vaistoonkaan luottaisi, huomio kun voi harhautua juuri sen puoli minuuttia liian kauan.

Vierailija
64/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ainakaan minä saa millään kulumaan edes tuota huonotuurisen kymmentä sekuntia siihen, että pääsen lapsen luokse, jos jotain sattuu. Voisin kuvitella, että maksimissaan kolme sekuntia menee että pääsen paikalle enkä usko että sitäkään. Nyt äsken jäi kylpyyn minun lähdettyä suihkusta pois ja oikein erityisesti kiinnitin huomiota reagointiini: kun oli sekunnin-pari hiljaista, menin katsomaan (leikki ankalla sukellusta). Toisaalta hän sitten alkoi siellä yskiä ihan kun olin näkyvillä ja huomasin, että syy oli se että oli kaatanut ämpärillä vettä päälleen ja vettä mennyt väärään kurkkuun.

En minä rupeaisi puhumaan puhelimessa toisessa huoneessa tai käymään tupakalla lapsen ollessa yksin kylvyssä. Mutta tässä keskustelussa on taas tyypillisesti vedetty kaksi ääripäätä ja siihen väliin ei mahdu mitään muuta.

Ja btw, ap sanoi joskus neljä sivua sitten että ei viitsi enää lukea ketjua kun hänen alkuperäinen viestinsä oli käsitetty niin väärin.

Vierailija
65/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö lapsi enää hengissä. Kuvittelee taatusti kun lähtee liikenteeseen kävellen että se on kohtalonsormi joka ohjaa kun muksu juoksee auton alle ja hän vetää röökiä kadun toisella puolella.

Vierailija
66/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä jätä lapsia kylpemään ilman valvovaa SILMÄÄ. Enkä usko että lapsistani tulee mitään " mammanpoikia" , kuten joku todella fiksu päätteli. Päinvastoin, heille tulee turvallinen olo kun tietää että äiti on lähellä ja heti auttamassa jos tulee jokin hätä. Kyllä se mammanpoikamaisuus tulee jostain ihan eri asioista kuin siitä että onko huolehdittu turvallisuudesta vai ei.

Vierailija
67/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Liekö lapsi enää hengissä. Kuvittelee taatusti kun lähtee liikenteeseen kävellen että se on kohtalonsormi joka ohjaa kun muksu juoksee auton alle ja hän vetää röökiä kadun toisella puolella.

Kiitos vaan! Esikoinen on jopa 12 vuotias.

Kuten jossakin totesin, olen itse täpärästi pelastettu (yhtä vetoa vaille kuollut) ja äitini kantaa siitä syyllisyyttä loppuelämänsä.

Tosin jos ei äitini olisi poistunut 10 minuutiksi huoneesta silloin kun palo roihahti, niin olisimme nyt molemmat matojen ruokaa.

Siksi uskon kohtaloon niin suuresti.

t: 14 ja miljoona muuta

Vierailija
68/70 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kolmevuotias saa jäädä kylpyyn leikkimään, kun itse tulen jo kuivaamaan. Lapsen leikkiessä kylpyammeessa saan rauhassa kuivata hiukset ym. ja yleensä olen siis samassa kylpyhuoneessa. Usein käyn kuitenkin lyhyesti hakemassa jotain ja saatanpa joskus pukeutuakin valmiiksi makuuhuoneessamme, joka on kylppärin vieressä.

Tottakai vesi+lapsi on vaarallinen yhdistelmä, mutta on niitä vaaroja tosiaan koko koti täynnä, ja " vahinko ei tule kello kaulassa" . Kirjoitukseni ei tarkoita, että suosittelisin antamaan kolmevuotiaiden kylpeä yksin, mutta lyhyistä hetkistä en lietsoisi hysteriaa, jos kerran äiti on kuuloetäisyydellä ja tarkistaa vähän väliä tilanteen.

Vierailija
69/70 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, taas tällainen tapaus :(

Pikkulapsi hukkui kotipihallaan

2.10.2006 16:50

Kruunupyyssä Pohjanmaalla tapahtui viime torstaina tragedia, kun kaksivuotias pikkutyttö hukkui vesitynnyriin kotipihallaan.

Tyttö oli jotenkin päässyt kiipeämään vettä täynnä olleeseen tynnyriin. Pelastuslaitos ei onnistunut elvyttämään tyttöä.

Pietarsaaren poliisi tekee tapauksesta kuolemansyyn tutkimuksen.

Tapauksesta ei ole tiedotettu eikä siitä kerrota julkisuuteen tarkemmin sen traagisuuden vuoksi, sanoo rikosylikonstaapeli Matti Ranta. (STT-IS)

Vierailija
70/70 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi " meinaa" hukkua,(voinut vetää vettä keuhkoihin) menkää ihmiset lääkäriin.

Tilanne voi näyttää että oli läheltä piti, ja kaikki on ok.

Mutta vuorokauden sisällä kaikki voi muuttua.

Muistaakseni, vielä alle kouluikäisellä oli suurempi riski saada komplikaatioita..

t. hoitsu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme