Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma naapurin kanssa

Vierailija
15.07.2015 |

Mitä voi tai kannattaa tehdä tällaisessa tilanteessa?

Olen nyt vajaan vuoden asunut kaupungin vuokra-asunnossa (Helsinki), ja koko ajan ongelman on ollut todella meluisa naapuri: jatkuvaa basso- ja rumpujyskettä tuntikausien ajan joka päivä, myös myöhään illalla ja yöllä. Olen käynyt pyytämässä olemaan hiljaa, olen jättänyt kirjeen (koska eivät enää avanneet ovea) heille ja kopion vuokranantajalle listaten ajat, jolloin ovat melunneet, ja käynyt viime viikolla juttelemassa asiasta naapurissa. Kysyin samalla, miksi musiikkia on jatkuvasti niin kovalla - vastaus oli, että kun hän "tekee musiikkia koko ajan". Ehdotin kuulokkeiden käyttöä, mutta vastaus oli "ei, kun minulla on nämä kaiuttimet".

Vuokranantajaa ei siis kiinnosta. Talonyhtiö on muutenkin tosi levoton, samassa rapussa asuu myös juoppoja ja elämäntapabilettäjiä, rappukäytävässä jatkuvasti ihme sotkua. Kahdesti olen soittanut poliisin, mikä auttaa vain hetkeksi - lisäksi ei ole kiva valvoa yötä heitä odottaessa, mennä avaamaan ovea (ei ole ovikoodia tai summeria alaovella), ja kun viimein hiljenee, saada nukkua korkeintaan muutama tunti kunnes pitää herätä aamulla töihin. Olen opiskeluaikoina asunut useammassakin opiskelijakämpässä, mutta niissäkin oli hiljaisempaa ja ns. normaalimpaa väkeä kuin täällä.

Onko ainoa mahdollisuus vain muuttaa pois? Helsingissä valitettavasti yksityisillä markkinoilla vuokrat ovat kovat, ja työni on pienipalkkaista. Olen myös poikaystäväni kanssa harkinnut yhteenmuuttamista, ja mietimme myös hakemuksen laittamista Hekalle. Mutta jos ylläoleva käytös on kaupungin kämpissä enemmän normi kuin poikkeus, kannattaako ottaa riskiä että myös uudet naapurit ovat samanlaisia? Ehkä kannattaisi vain suostua maksamaan enemmän vuokraa ja tinkiä muusta elämästä (yhteenmuuttaessa joka tapauksessa vuokra on halvempi puoliksi maksettuna kuin jos asuisi itsekseen yksiössä), ja etsiä vuokra-asunto yksityiseltä (joku ns. arvotalo, jossa toivottavasti olisi vähemmän näitä elämänkoululaisia).

Nimim. Korvatulpissa kotona

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee niitä vuokratalojakin säännöt, ilmoitusta isännöitsijälle, jos ei auta niin kiinteistövirastolle jne.

Vierailija
2/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan vaihtaa kämppää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata väkivaltaa mutta se on ainoa keino. Mun mies nosti häirikön hissin seinälle, ei lyönyt mutta metelöinti loppui.

Vierailija
4/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vissiin olla häirikköjä varten omat talot, joissa valtuutettu naapuri kävisi nappaamassa mölykämpän sähköt pääkeskuksesta poikki, kunnes viesti menisi perille. Ja koska olemme humaani yhteiskunta, ensin annettaisiin valomerkki.

Pakkohan se on alkaa kehittelemään kurijärjestelmiä, kun tonttuvanhemmista ei siihen ole.

Vierailija
5/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaupungin vuokra-asunnoissa pätee säännöt siinä missä muuallakin. Eli ilmoitus isännöitsijälle tai muulle kiinteistöstä vastaavalle jne. Itse asuin opiskelijakämpässä ja alakerran naapuri huudatti musiikkia aina yömyöhään. No, toinen naapuri sitten humalassa kilahti sille ja ilmeisesti myös isännöitsijälle sillä sen jälkeen musiikki lakkasi aina tasan klo 22. Ja poliisit kannattaa soittaa sinne jatkuvasti, ne kyllä hermostuu tilanteeseen jossain vaiheessa ja alkavat myös ilmoittelemaan vuokranantajalle. Älä muuta, kyllä ne häädön saa ennemmin tai myöhemmin ja varmasti on parempia vuokralaisia jonossa.

Vierailija
6/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä arvotaloissakin kaiken näköstä hiihtäjää on. Seinänaapurilla päivittäin palohälyytin piippaa ja hän tuulettaa sitten käytävään paskan hajusia palaneen ruuan käryjään ja alakerrassa asuu juoppo joka huutaa ja kolistelee melkein joka yö. Eilen sillä oli jonkun naikkosen kanssa riita ja taistelu jatkui sisäpihalle asti kun poistuivat sinne huutaan. Näin Eirassa.

Vierailija
7/7 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ärsyttävä alanaapuri, rupeaa aamu 10 jumputtaa helvetin paskoja nrj hittejä.