Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kesti lapsen yrittäminen?

Vierailija
15.07.2015 |

Oliko mitään ongelmia taustalla? Itse olen 25v, bmi 22, tupakoimaton, terveellisesti elävä (liikuntaa ja terveellinen ruokavalio, vähäistä alkoholin käyttöä) nainen. Viides kuukausi ilman ehkäisyä jo. Ei ole pitkä aika ei, mutta väkisin mietin miksi ei onnistu vaikka speksit on ideaaliset. Kilpirauhaslääkettä syön subkliiniseen hypotyreoosiin... Paljokohan vaikuttaa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta. Hoidot ei onnistunu. Kun luovuttiin koko hommasta niin meni 2 kiertoa kun tuli luomuna.

Vierailija
2/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista yritetään täälläkin. "Ensimmäisellä kerralla" yritettiin 9kk, mutta se päättyi keskenmenoon.. Keskenmenon jälkeen ollaan yritetty 1v ja 3kk. Ei tärppää ei.. Terveelliset elämäntavat löytyy, ja normaalipainoisia ja nuoriakin ollaan. Mies ei vielä haluaisi hoitoihin. Nyt yritän lopettaa stressaamisen, sillä tämä yritys raastaa hermoja ja vie ilon. Kaverit ympärillä sikiää minkä kerkeää, ja välillä tuntuu niin epätoivoiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi pitkää vuotta. Toinen sitten kolmannesta kierrosta. PCO taustalla joka "parani" raskauksien myörä. :)

Vierailija
4/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla on normaalia yrittää 8 vuotta ja lähettää sen jälkeen kuva haamuviivasta mammojen arvioitavaksi.

Vierailija
5/55 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus alkoi 2. yritys kierrosta, olin tuolloin 28-vuotias. Toinen raskaus alkoi Muistaakseni myös 2. kierrosta, mutta meni kesken. Kolmas alkoi taas toisesta kierrosta, olin silloin 31 v. Nyt lapset jo 10- ja 7- vuotiaat. :)

Vierailija
6/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4min

Vierailija
7/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta kerrasta, mutta se meni kesken ja sitten tärppäsi yk 6. Haluttiin lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla, joten ehkäisyä ei otettu käyttöön. Raskaaksi tulin kun esikoinen oli 9kk, mutta sekin meni kesken. Siitä kolmen kuukauden kuluttua tulin uudestaan raskaaksi, nyt raskaus loppusuoralla.

En polta, syön terveellisesti, kuten miehenikin. Ekalla kerralla mun bmi oli 18, tokalla 17. Ikää 21-23, miehellä vähän enemmän. Tarkoituksella halusin lapset nuorena kun suvussa lapsettomuusongelmia kaikilla naisilla.

Vierailija
8/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kaksi vuotta, raskaus päättyi rv 23. Enää ei ikinä, en halua kokea samaa koskaan enää. Pelko on liian suuri. E-pillerit aloitettu ja näin jatketaan kunnes saa sterilisaation. Ikää 25v.

Vierailija
9/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestänyt yhtään. Tulivat pyytämättä.

Nyt 35-vuotiaana teini-ikäisten lasten äitinä voin olla kovin tyytyväinen, että sain lapset, nykyään kohtu täynnä kystia ja myoomia, kilpirauhanen renaa, oon läski ja kaikenlaista, en varmaan tulisi raskaaksi.

Vierailija
10/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme lasta saatiin helposti alulle. Esikoinen tärppäsi heti, samoin keskimmäinen. Kuopukselta tein ekalta yrityskierrolta negatiivisen testin, seuraavalla sitten tärppäsikin. Meillä on nyt lapsiluku täynnä.

Vierailija
11/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta yrityskerrasta molemmat, mutta menivät kesken.

Sitten meni jälleen pari kiertoa ja onnistui. Nyt raskaus hieman päälle puolen välin.

Vierailija
12/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä kierrosta. Ylipainoa noin 15 kg, ei muuta terveyshaittaa.

Vierailija
13/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi kolmannella kerralla ja olin 35v ja toinen lapsi toisella yrittämällä 37 vuotiaana

Vierailija
14/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta, kolme ivf:ää. Nada. Ei mitään syytä lapsettomuuteen.

Vierailija
15/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa yritettiin ehkä 5 kk, toinen tärppäsi heti. Onnekkaita ollaan, tiedän.

Mulla BMI 18, miehellä on ylipainoa. Kumpikaan ei olla himoliikkujia eikä tupakoida tai käytetä mitään päihteitä.

Vierailija
16/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 20:13"]Ensimmäistä kaksi vuotta, raskaus päättyi rv 23. Enää ei ikinä, en halua kokea samaa koskaan enää. Pelko on liian suuri. E-pillerit aloitettu ja näin jatketaan kunnes saa sterilisaation. Ikää 25v.
[/quote]
Voi ei :( Toivottavasti mieli joskus muuttuu. Ei se salama kahta kertaa samaan paikkaan iske :)

Vierailija
17/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista 1,5 v, kuopusta reilut 3 v. Molemmat olemme terveitä, normipainoisia ym., otti vain aikansa

Vierailija
18/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

About 5 vuotta meni. Todettiin jo hedelmöityshoitojen epäonnistuttua ettei kannata jatkaa ja jos tulee raskaaksi niin lottovoitto. Nyt kaksi tervettä lasta luomuna.

Vierailija
19/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peilin mukaan normaalipainoinen, mutta BMI on jotain 32-33 luokkaa, eli lihava. Tupakoin ennen raskauksia, ja lopetin heti kun yritys alkoi, eli ennen raskautumista. Molemmat lapset tärpännyt heti ensimmäisestä kierrosta.

Vierailija
20/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk yritettiin kunnes tärppäsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä