Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauan kesti lapsen yrittäminen?

Vierailija
15.07.2015 |

Oliko mitään ongelmia taustalla? Itse olen 25v, bmi 22, tupakoimaton, terveellisesti elävä (liikuntaa ja terveellinen ruokavalio, vähäistä alkoholin käyttöä) nainen. Viides kuukausi ilman ehkäisyä jo. Ei ole pitkä aika ei, mutta väkisin mietin miksi ei onnistu vaikka speksit on ideaaliset. Kilpirauhaslääkettä syön subkliiniseen hypotyreoosiin... Paljokohan vaikuttaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki 2,5 v. Toinen ivf, eka tuoresiirto ja tänään testipäivä, positiivinen tulos.

Vierailija
22/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:16"]Oliko mitään ongelmia taustalla? Itse olen 25v, bmi 22, tupakoimaton, terveellisesti elävä (liikuntaa ja terveellinen ruokavalio, vähäistä alkoholin käyttöä) nainen. Viides kuukausi ilman ehkäisyä jo. Ei ole pitkä aika ei, mutta väkisin mietin miksi ei onnistu vaikka speksit on ideaaliset. Kilpirauhaslääkettä syön subkliiniseen hypotyreoosiin... Paljokohan vaikuttaa?
[/quote
Riippuu siitä mitä se lapsi yritti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:43"]Olen peilin mukaan normaalipainoinen, mutta BMI on jotain 32-33 luokkaa, eli lihava. Tupakoin ennen raskauksia, ja lopetin heti kun yritys alkoi, eli ennen raskautumista. Molemmat lapset tärpännyt heti ensimmäisestä kierrosta.
[/quote]
Siis mitenniin peilin mukaan normaalipainoinen? Sinulla taitaa olla vääristynyt kehonkuva.

Vierailija
24/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut neljä raskautta, joista syntynyt 3 lasta. Yksi raskauksista päättyi keskenmenoon. Kaikissa neljässä raskaudessa olen tullut raskaaksi yk 5:ssä. Esikoisen syntyessä olin 30 ja kuopuksen syntyessä 39. Ylipainoa n. 10kg. Jännä sattuma, että kaikissa on tärpännyt yk 5 :).

Vierailija
25/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ekasta kierrosta, 2. Toisesta kierrosta, 3. Toisesta kierrosta, 4. Ekasta kierrosta

2. ja 4. raskaus sujuneet onnellisesti loppuun saakka, muut tuulimunia. Ikä ekalla kerralla 25v ja vikalla 31v. Olen tupakoinut joka välissä, lopettanut positiiviseen testiin. Alkoholia nauttinut kohtuudella, ennen lapsia paljonkin. Normaalipainoinen olen ollut. E-pillereitä söin 10v ja tosiaan tuo eka raskaus alkoi heti kun pillerit lopetettiin.

Vierailija
26/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 21:43"]Olen peilin mukaan normaalipainoinen, mutta BMI on jotain 32-33 luokkaa, eli lihava. Tupakoin ennen raskauksia, ja lopetin heti kun yritys alkoi, eli ennen raskautumista. Molemmat lapset tärpännyt heti ensimmäisestä kierrosta.
[/quote]
Siis mitenniin peilin mukaan normaalipainoinen? Sinulla taitaa olla vääristynyt kehonkuva.
[/quote]

Oletko kuullut kehonkoostumusmittauksesta? Jos tiedät, siinä olen minä käynyt ja kaikki on juuri niinkuin pitää, olen aina urheillut paljon ja fyysinen työ on ollut koko iän, joten niitä lihaksiakin on, ei tarvitse olla läskiä ollakseen indeksin mukaan lihava :-)

Vierailija
27/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta. Molemmat tutkittiin, ei vikoja.

Vierailija
28/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta teimme ensimmäistä, tietenkin ilman mitään hoitoja. Tuskin olisin lähtenytkään hoitoihin, elämä ilman lapsiakin olisi ollut ok. Sitten isompi oli eskarissa, kun toinen syntyi.

Monet tuntuvat menevän paniikkiin jo muutamien kuukausien yrittämisestä.vmitä turhia! Itse aina ajattelin, että tulee jos on tullakseen.

Rekatkaa ja nauttikaa seksistä....

Vierailija
29/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi. Sitten päätettiiiin elää kahdestaan. Heti tärppäs.

Vierailija
30/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainokaista yritettiin kaksi vuotta, ekalla kevyellä hoidolla tärppäsi. Toisen toivomiseen käytiin koko hoitopolku läpi, lopputuloksena lopetettiin yrittäminen kun ei ollut enää mitään järkeä jatkaa. Molemmissa vähän vikaa, suuurimpina mun alhainen AMH-arvo sekä miehen siemennesteen huono laatu.

Vierailija
31/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nro 40 BMI oli 17

Vierailija
32/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi, mulla 45kg ylipainoa, en juo tai polta.

Vierailija
33/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa lopetin pillereiden syönnin ja lokakuussa oli viimeiset menkat. Nyt (toivottavasti) viimeisiä päiviä viedään tätä raskautta.

Vierailija
34/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:16"]

Oliko mitään ongelmia taustalla? Itse olen 25v, bmi 22, tupakoimaton, terveellisesti elävä (liikuntaa ja terveellinen ruokavalio, vähäistä alkoholin käyttöä) nainen. Viides kuukausi ilman ehkäisyä jo. Ei ole pitkä aika ei, mutta väkisin mietin miksi ei onnistu vaikka speksit on ideaaliset. Kilpirauhaslääkettä syön subkliiniseen hypotyreoosiin... Paljokohan vaikuttaa?

3kk yrityksen jälkeen tärppäsi, bmi31 ikä 36 abso, en polta, perus sairaus taustalla.

mies terve ja hoikka.  esikoinen nyt rv 18+3, eli lähes puolessa välissä :)

[/quote]

Vierailija
35/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta tärppäsi 8kk:n yrittämisen jälkeen. Lopetin tupakoinnin kun jätettiin pillerit pois, BMI oli ekalla neuvolakäynnillä 33.
Toka tärppäs neljännestä kierrosta kuukautisten alkamisen jälkeen, esikoinen oli 1v2kk plussatestin aikaan.
Ikää mulla nyt 33v, miehellä 30. Terveellisesti syödään, minä en juo. Mies tupakoi ja silloin tällöin juo.

Vierailija
36/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta. Olin 22 kun tein vihdoin positiivisen raskaustestin eli nuori kuitenkin, mies 5v vanhempi. Emme käyneet lapsettomuushoidoissa tai tutkimuksissa, en tiedä olisinko halunnut sitä vaikka lapsen kaipuu oli aivan valtava ja kamala. Mutta kuten tyypillisesti käy, lapsi tuli sitten kun sitä vähiten odotti. Toinen lapsi saatiin sitten ensimmäisestä yrityskierrosta ja ensimmäinen kuukautiskierto synnytyksen jälkeen, imettäessä. Ei mitään hajua miksi ensimmäiseen meni niin kauan, keskenmenoja tai muuta sellaista ei tapahtunut.

Vierailija
37/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella yrityksellä tärppäsi. Eli kolmas kk kierto jona yritettiin.

Vierailija
38/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 bmi unohtui, 20 oli bmi raskautuessani.

Vierailija
39/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta meni ja nyt rv 17+2.

Itseltäni löytyi keliakia, kun se saatiin reilaan niin mitään ei silti tapahtunut. Mies sitten kävi tutkimuksissa ja löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkitys päälle ja kontrolleissa annosta nostettiin. Siitä vielä pari kuukautta, niin lopulta olin raskaana.

Eipä olisi noitakaan näin ajoissa löytynyt, ellei olisi aiheuttaneet lapsettomuutta. Että sikäli ollaan onnekkaita.

Vierailija
40/55 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34-36, painoindeksi siihen aikaan vähän alle 18 ja olin valmistautunut odottamaan raskaaksi tuloa. Mutta kolmesti tärppäsi ensimmäisestä kierrosta, yksi niistä meni kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi