Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä joku tietty paino, jossa yhtäkkiä olette hoikkia?

Vierailija
25.02.2022 |

Olen 160 pitkä, ja on todella iso ero siinä, olenko 55 kiloa vai 53 kiloa. Ihan kilon tai puolentoista sisällä tapahtuu kropan ulkomuodossa ja fyysisessä keveyden tunteessa todella iso muutos. Oletteko huomanneet samaa jonkin tietyn kilomäärän kohdalla?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162 cm ja painanut 48 kg suurimman osan aikuisiästäni, ja mielestäni tässä painossa näytän hoikalta, mutten liian laihalta. Jos painoni putoaa kilon niin rintakehän luut erottuvat. Olen enimmilläni painanut 52 kg, ja silloin olo on turvonnut, kaksoisleuka näkyy, kasvoihin tulee pyöreyttä ja olkavarret näyttävät paksuilta.

Vierailija
22/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, samat mitat aikalailla! Olen 161cm ja 55kg on jo vähän ”liikaa”, 53kg selvästi hoikempi. Itselleni henk koht 51kg taitaa olla se jossa tunnen oloni parhaaksi ja saamani huomion perusteella myös näytän parhaalta… Mutta tuohon 53 kiloon asti olen kuitenkin hoikka.

Nyt 54,5kg, ja onhan tässä ylimääräistä. Miksi tuntuukin niin vaikealta pudottaa painoa, vaikka maagiseen rajaan ei edes ole kuin 1,5kg ja tuohon täydelliseenkin vain 3,5kg…

Totta, jo 1,5 kg tuntuu paljolta pudottaa normaalipainon sisällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

168cm ja paino heittelee juuri sen pari kiloa. 64-66kg välillä. Itsellä aina riutunut olo kun paino 64 tai vähän alle.. 65kg taas tunnen taas itseni lihaksikkaammaksi 😄 Varmaan vain pää sisälle muodostunut ongelma.

Oon saman 168cm ja olo tuntuu ”laihalta” kans tossa 64kg, jopa liian. Nyt oon 67kg ja tuntuu että on kilo-pari liikaa. Aika tarkkaa on 😅

Vierailija
24/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös 162 cm, ja nyt 49,6 kiloisena tuntuu tosi timmiltä ja sopivalta. Saman verran painoin ennen lapsia, ja tähän paino on aina palautunut ilman suurta vaivannäköä. Opiskeluaikana paino nousi enimmillään 56 kiloon, jolloin oli selvästi enemmän pehmeyttä kropassa, ja naama pyöreämpi.

Vierailija
25/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas näitä painopostauksia!

Vierailija
26/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, se on jjuuri näin! Varsinkin tietyssä iässä, itselle on hyvin tärkeää pysyä hyvissä mitoissa. Se on naiselliselle itsetunnolle tärkeää. Ja oma olo on hyvä, kun on sopivan painoinen. Silloin ei herkuttelu tai karkin syöntikään ole pahe, vaan tuntuu rentouttavalta ja hyvältä!

Vierailija
27/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 172 cm ja minulla tuo paino on 61-62 kg. 65 kiloisena ilmaantuu kaksoisleuka ja maha pömpöttää.

Vierailija
28/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas näitä painopostauksia!

No, mistä puristaa? Housunkauluksestako?

Vierailija
29/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun painoin 51, sain kuulla olevani liian laiha. Nyt kun painan 61, ei sanota liian laihaksi, mutta hoikaksi.  Kyllä mulla läskiä on, mutta se on kertynyt aika tasaisesti joka puolelle. Mutta silloin kun painoin alle 50, näen itsekin kuvista että olen ollut kyllä kuivakka, posketkin lommolla, vaikka mulle hukkapätkänä vasta 46 kilon alle on alipaino.  

Vierailija
30/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun painoin 51, sain kuulla olevani liian laiha. Nyt kun painan 61, ei sanota liian laihaksi, mutta hoikaksi.  Kyllä mulla läskiä on, mutta se on kertynyt aika tasaisesti joka puolelle. Mutta silloin kun painoin alle 50, näen itsekin kuvista että olen ollut kyllä kuivakka, posketkin lommolla, vaikka mulle hukkapätkänä vasta 46 kilon alle on alipaino.  

Lähes sama täällä ap:llä, että tasan 47,3 kilossa vasta BMI 18,5. Olen vähän tuonkin alle aikuisiällä painanut ja silloin olen kyllä alipainoinen ruumiinrakenteeseen nähden ja vointi todella heikko. N. 51 kiloa on raja, etten tunne olevani liian laiha. Tutustuin yhteen miespuoliseen kaveriini, kun painoin 47 kiloa. Hän yllättyi, kun kerroin taannoin, että painan noin 7 kiloa enemmän kuin tuolloin. Miehen mielestä eroa ei huomaa. No, ehkä hänen silmiinsä olin silloin hoikka ja nyt hoikka, eli ei eroa.

Vierailija
31/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes sama täällä ap:llä, että tasan 47,3 kilossa vasta BMI 18,5. Olen vähän tuonkin alle aikuisiällä painanut ja silloin olen kyllä alipainoinen ruumiinrakenteeseen nähden ja vointi todella heikko. N. 51 kiloa on raja, etten tunne olevani liian laiha. Tutustuin yhteen miespuoliseen kaveriini, kun painoin 47 kiloa. Hän yllättyi, kun kerroin taannoin, että painan noin 7 kiloa enemmän kuin tuolloin. Miehen mielestä eroa ei huomaa. No, ehkä hänen silmiinsä olin silloin hoikka ja nyt hoikka, eli ei eroa.

Mutta kun painoin 56 kiloa, sama mies kommentoi, että olen pyöristynyt. Eli tukee sitä, minkä itsekin olen todennut, että 53-54 kiloon saakka olen hoikka.

Vierailija
32/46 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 162 cm pitkä nainen ja painan 60 kg. Ihmettelen, kun minua sanotaan usein laihaksi.

Sitä en ole millään mittapuulla, urheilullinen kyllä olen. Ruumiinrakenne varmaan tekee tietyn vaikutelman. Itselleni olen ihan sopiva, en laiha, en lihava.

Vierailija
33/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä omassa elämässäni huomattua:

1-5 kiloa, sen huomaa vain itse. Oikeasti.

10- kiloa, se jo näkyy.

Sitten kaikki siihen päälle on +/-0, se on siis joku maaginen raja.

Esim 15 tai 20, se ero ei näy missään enää siinä kohtaa.

Joo 10 tai 30 on jo suuri ero, mutta ideana tässä se että kun sen tietyn rajan ylittää, niin se on ylitetty, ja vasta kun mennään sen alle voidaan taas puhua ns. normaalista.

Enkä mainitse mikä se normaali kenellekin tässä on koska sehän riippuu ihmisestä.

Mut tuo 5/10 kilon muutos painossa on jotenkin sellanen aika pätevä "sääntö".

Onko muita jotka allekirjoittaa tän?

Vierailija
34/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

161cm. Alle 58kg hoikka, 58-62 sopivasti normaalipainoinen.

Vierailija
35/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

174 cm ja ihannepaino 62 kg. Tällöin näytän hoikalta ja sporttiselta tiimalasilta. Jos tähän tulee vaikka 2 kg, näytän heti plösöltä.

Vierailija
36/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 170cm ja kaikista parhaimman näköinen olen kun painan 68kg. Jos menee alle sen olen jotenkin aneemisen näköinen.

Vierailija
37/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tosi tarkkaa, missä kilossa olen tyytyväinen tätä nykyä.

Olen 176 cm pitkä ja olin kaikki vuodet ennen viisikymppisiä painossa 64-68. Sillä ei ollut mitään merkitystä, paljon painoin, koska tiimalasiin kilot tulevat tasaisesti.

Sitten lihoin ja löysin tuon kulminaatiopisteen. Paino kerääntyy tasaisesti aina 75 kiloon asti, mutta jos painan 76 kg, niin minulle tulee mahaa. Ja seuraavat kilot tulevat mahaan. Eli aina kun vähän laihduttelen, niin motivaatio loppuu 75 kilon kohdalla, koska silloin olen jo tyytyväinen.

Vierailija
38/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 160cm ja kyllä sen parin kilon muutoksen tuntee. Parhain olo mulla on ollut juuri 53kg, 55kg on okei, mutta siitä ylöspäin kehossa alkaa olla sellainen vaikeasti selitettävä tuhti olo. Mulla paino kertyy selkeästi alavartaloon ja tuossa 56kg ja ylöspäin alkaa reisien paksuin kohta hangata epämukavaksi. Tällä hetkellä 58kg on jo inhottavan raskas olo, vaikken näytäkään siltä että olisin jotenkin ylipainoinen.

Normaalipainon virallinen skaala on tosi laaja, minäkin "saisin" painaa mitä vain 48-62kg välillä, mutta ei mulla ole hyvä olo normaalipainon yläpäässä. Uskon että meillä kaikilla on loppujen lopuksi kuitenkin se oma, tarkempi painoalue, jossa keho toimii parhaimmillaan suhteutettuna omiin elämäntapoihin.

Vierailija
39/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 162 cm ja kun painan 62-64 kiloa näytän hoikalta. En tunne kyllä itseäni hoikaksi ikinä, sen verran pahasti on mun keho-ja ruokasuhde onnistuttu jo lapsuudessa tuhoamaan. 

Vierailija
40/46 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut omasta mielestäni tarpeeksi hoikka. Terveiset kehonkuvahäiriöiseltä.

Pituus 164 cm ja paino vaihdellut aikuisena 56-80 kg välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän