Ihonhoito joka ehkäisisi tulevaisuuden ryppyjä
Olen 26 v ja pieniä juonteita alkaa jo silmien ympärillä olemaan. Olen huomannut, että kasvojen hoidossa on vähän kahta koulukuntaa - ne, jotka panostavat paljon kalliisiin tuotteisiin, kosmetologiin jne, ja näitä, jotka luottavat tyyliin pelkkään vesipesuun.
Varmastikin geenit määrittelevät ihon nuorekkuuden hyvin pitkälle, mutta kuinka paljon on itse tehtävissä? Kasvoistani veikkaisin, että geenit ei ole puolellani :D
Onko ne kalliit tökötit ja hoidot loppuviimeksi hukkaan heitettyä rahaa, ajaako saman asian marketin parin euron purkki?
Julkkikset tuntuvat vannovan laatukosmetiikkaan, mutta johtuuko se vain siitä, että on rahaa ja niin "kuuluu" tehdä?
Kommentit (57)
Älä tupakoi. Tupakka on ihon vanhentaja numero 1. Vältä liiallista auringonottoa, alkoholia kohtuudella, pese aina meikit pois, rasvaksi riittää perusvoide.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:34"]Minä pesen meikit ja kasvot aqualan L:llä ja kosteutan myös. Siinä kaikki. Kesäisin aina meikkivoidetta enkä koskaan "ota" aurinkoa. Ei rypyn ryppyä ja iho on kaunis. Olen 31. (Ei ikinä uskoisi)
[/quote]
Miksi alapeukut? Höh...
Älä ilmeile, ole aina naama peruslukemilla. Siten ei synny ilmeryppyjä. Tähän luottaa rva Beckham ja Kardashian.
Uv säteily vanhentaa ihoa ylivoimaisesti eniten. Siltä suojautuminen kannattaa. Plus ne terveet elämäntavat. Muu on sitten pientä kikkailua, rasvat ja seerumit. Mutta kauneus tulee sisältäpäin ja monet sisäisesti kauniit ihmiset säteilevät niin että rypytkin näyttävät vain tuovan syvyyttä.
Aurinko on pahin. Eli suojaudu siltä. Minä 37 ja ei rypyn ryppyä varmaankin siksi että palan todella helposti ja aina suojannut ihon hyvin.
Hyviä vinkkejä tähän mennessä on tullut: tupakoimattomuus, kohtuullinen alkon käyttö, liikunta, terveelliset elintavat jne. Ihonhoidossa auttavat säännöllinen kosteutus ja aurinkosuoja. Siinäpä ne.
Minä sanoisin, että ihonhoitotuotteita kannattaa käyttää ja niihin kannattaa panostaa, JOS meikkaa. Eli kunnollinen kasvonpuhdistus ja kosteutus kunnollisilla, omalle iholle sopivilla tuotteilla on viisasta, kun meikkaa. Meikki tukkii ihohuokosia ja rasittaa ihoa, siksi iho pitää illalla kunnola puhdistaa ja hoitaa.
Mutta jos ei meikkaa, vähempikin riittää. Toki, hikeä, pölyä ja ilmansaasteita tulee iholle, mutta ne saa pois vesipesullakin, ja päälle kosteusvoidetta.
Ihoni ei ole koskaan ollut niin hyvä kuin hoitovapaalla ollessani, jolloin en meikannut joka päivä.
Olen samaa mieltä siinä, että geenit ovat tärkeitä, mutta näillä ohjeilla voi perimää vähän auttaa:
- vältä liiallista auringonottoa, koska aurinko vanhentaa ihoa ennenaikaisesti
- älä tupakoi, äläkä käytä alkoholia runsaasti tai kovin usein. Molemmat ovat huonoja iholle.
- vältä ylenpalttisen rasvaista ja makeaa ruokaa. Jojo-laihduttaminen ja lihominen synnyttää ryppyjä ja leukaheltan.
- muutenkin terveellinen, vähäsuolainen ruokavalio on hyödyksi. Suola turvottaa!
- pidä lepopäiviä iholle eli päiviä, jolloin iho saa levätä meikiltä ja muulta käsittelyltä
- kun meikkaat, muista pohjustus ja meikin kunnollinen puhdistus. Puhdistetulle iholle laita omalle ihollesi sopivaa kosteus/yövoidetta ja silmänympärysvoidetta.
- jos meikkailet, viikottain on hyvä kuoria iho ja käytää kosteuttavaa naamiota. Ei silmänympäryksille, tietenkään.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:34"]Minä pesen meikit ja kasvot aqualan L:llä ja kosteutan myös. Siinä kaikki. Kesäisin aina meikkivoidetta enkä koskaan "ota" aurinkoa. Ei rypyn ryppyä ja iho on kaunis. Olen 31. (Ei ikinä uskoisi) [/quote] Miksi alapeukut? Höh...
[/quote]
Varmaan siksi, että ihan jokaisella kolmikymppisellä on hiusryppyjä silmien ympärillä. Selvästi tulkitset rypyt vain sellaisiksi isoiksi juonteiksi.
Vältä aurinkoa.
Ruokavalio kuntoon.
Juo vettä.
Nuku selälläsi.
Älä ilmeile tarpeettomasti.
Kuori ihoa, käytä a-, c-, e- vitamiinivoiteita.
Yli 35 vuotiaana aloita kasvojumppa.
Terv. Rypytön 50 v. nainen.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:34"]Minä pesen meikit ja kasvot aqualan L:llä ja kosteutan myös. Siinä kaikki. Kesäisin aina meikkivoidetta enkä koskaan "ota" aurinkoa. Ei rypyn ryppyä ja iho on kaunis. Olen 31. (Ei ikinä uskoisi) [/quote] Miksi alapeukut? Höh...
[/quote]
Varmaan siksi, että ihan jokaisella kolmikymppisellä on hiusryppyjä silmien ympärillä. Selvästi tulkitset rypyt vain sellaisiksi isoiksi juonteiksi.
[/quote]
Täällä aina kaikkiin meikkausta tai ihonhoitoa käsitteleviin ketjuihin tulee vähintään yksi vastaus, jossa sanotaan jotain tän tyylistä: "pesen naamani vain tummelilla/ en koskaan käytä meikkiä/ siksi näytän 20 vuotta nuoremmalta/ ei ole yhtään ryppyä/ ja miehet juoksevat perässä/ koska olen luonnonkaunis/ sillä meikit vanhentaa ja pilaa ihon/ lisäksi satavuotias mummoni on aina käyttänyt kosteusvoiteena vain meijerivoita, eikä hänellä ole yhtään ryppyä" jne. jne. Hohhoijaa.
Helena Lindgreniltä kannattaisi varmaan kysyä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
:D no minulla ei ole!! Ehkä hyvät geenit ja kudostyyppi koska en ole saanut raskausarpiakaan vaikka 3 lasta. Vatsa on ollut valtava kaikissa raskauksissa. En ole myöskään revennyt yhdessäkään synnytyksessä. Ei tikin tikkiä. Nämä asiat varmasti liittyvät toisiinsa. En usko, että on sattumaa. Myös äidilläni (65-V) on hyvä iho ikäisekseen. Ei ryppyjä hänelläkään oikeastaan. Eli geenit tässä varmasti määräävät.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:43"]
Vältä aurinkoa. Ruokavalio kuntoon. Juo vettä. Nuku selälläsi. Älä ilmeile tarpeettomasti. Kuori ihoa, käytä a-, c-, e- vitamiinivoiteita. Yli 35 vuotiaana aloita kasvojumppa. Terv. Rypytön 50 v. nainen.
[/quote]
Miten ihon kuorinta auttaa? Vitamiinitkaan eivät imeydy voiteista ihon, vaan vatsan kautta. Kaikkea ylimääräistä proteiinia kannattaa varoa, koska iho on elimistön ensimmäinen suoja ja iho puolustautuu sille vieraita aineita vastaan, josta mm. allergiareaktiot. Täällä kerrotut Aqualan pesuun ja aurinkovoiteet on paras tapa hoitaa ihoa.
ravinnosta pitää saada kuitenkin niitä hyviä rasvoja.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:39"]
[/quote]
[/quote]
Täällä aina kaikkiin meikkausta tai ihonhoitoa käsitteleviin ketjuihin tulee vähintään yksi vastaus, jossa sanotaan jotain tän tyylistä: "pesen naamani vain tummelilla/ en koskaan käytä meikkiä/ siksi näytän 20 vuotta nuoremmalta/ ei ole yhtään ryppyä/ ja miehet juoksevat perässä/ koska olen luonnonkaunis/ sillä meikit vanhentaa ja pilaa ihon/ lisäksi satavuotias mummoni on aina käyttänyt kosteusvoiteena vain meijerivoita, eikä hänellä ole yhtään ryppyä" jne. jne. Hohhoijaa.
[/quote]
Voi kuule, olen hoitaja ammatiltani ja ihan totta, on vanhuksia joilla ei oikeastaan ryppyjä ollenkaan ja sitten on näitä joilla koko naama niin rutussa kuin olla ja voi. Muistan yhden mummon jota vein suihkuun ja muistan miettineeni kuinka ihmeessä hän on voinut pysyä vartaloltaan ja iholtaan niin kimmoisana. Eipä rinnatkaan juuri roikkuneet.
Anna alkoholin olla. Olen 35v. Minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi, ihan vaan sen perusteella ettei ole juonteita, ryppyjä. Alkoholi kuivatta kehoa, siitä ei ole mitään hyötyä. Lyhyt hupi joka vanhentaa rutkasti.