Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitöistä rehellisesti! Millainen työnjako teidän perheessänne on?

Vierailija
14.07.2015 |

Meillä minä:

- siivoan vessan

- järkkään tiskit koneeseen ja astiakaappiin

- pyyhin pölyt

- pesen lattiat ja ikkunat (todella harvoin)

- yleisesti järjestelen paikkoja (mm. lehdet kierrätykseen, sohvatyynyt ojennukseen jne.)

- ostan vessapaperin, pesuaineet yms.

- pesen omat pyykkini ja kummankin lakanat+pyyhkeet

Meillä mies:

- imuroi

- huoltaa polkupyörät (meillä ei ole autoa) ja harrastuvälineet

- järkkää omat tavaransa siivouspäivänä kaappeihin

- pesee omat pyykkinsä

- vaihtaa omat lakanansa

- keittää aamukahvin

Yhteisesti hoidetaan:

- ruokaostokset

- kokkaus

Tuntuu, että teen ihan hirmuisen paljon enemmän kuin mies :( Miten teillä muilla?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa aamun; aamupala, paikat kuntoon, lapset hoitoon/kouluun. Lapset huolehtii tiskikoneesta, laittavat valmiiksi ladatun pesukoneen päälle ja sen jälkeen pyykit kuivuriin ja laittavat kuivat jokaisen koriin.

Minä käyn pääosin kaupassa ja teen päivällisen. Yhdessä siivotaan torstaina.

Vierailija
22/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee ruuat ja pyyhkii pölyt.
Minä imuroin, siivoan keittiön ja vessan sekä hoidan pyykit.
Yhdessä vaihdetaan lakanat ja tyhjätään/täytetään tiskikone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaiken muun paitsi nurmikon leikkuun, pyörien, auton huollon, lamppujen vaihdon ja viemäreiden puhdistamisen. Kotitöistä ei ole ikinä riidelty.

Vierailija
24/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:45"]Meillä minä:

- siivoan vessan. -minä

- järkkään tiskit koneeseen ja astiakaappiin - puolet ja puolet

- pyyhin pölyt. -minä

- pesen lattiat ja ikkunat (todella harvoin). -minä

- yleisesti järjestelen paikkoja (mm. lehdet kierrätykseen, sohvatyynyt ojennukseen jne.). - minä

- ostan vessapaperin, pesuaineet yms. yleensä minä

- pesen omat pyykkini ja kummankin lakanat+pyyhkeet. - minä kaikki pyykin

Meillä mies:

- imuroi. - puoliksi

- huoltaa polkupyörät (meillä ei ole autoa) ja harrastuvälineet. - puoliksi ja 2autoa kumpikin omat

- järkkää omat tavaransa siivouspäivänä kaappeihin. - minä

- pesee omat pyykkinsä.

- vaihtaa omat lakanansa. joskus

- keittää aamukahvin. minä

Yhteisesti hoidetaan:

- ruokaostokset. Yhdessä

- kokkaus. yhdessä

Tuntuu, että teen ihan hirmuisen paljon enemmän kuin mies :( Miten teillä muilla?
[/quote]

Vierailija
25/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen paljon enemmän kuin mies ja maksan laskujakin enemmän, kun on paremmat tulot. Toisaalta mies sitten tekee sellaista mitä minä en osaa tai halua tehdä esim. ruohonleikkurin ja trimmerin käyttö, ulkomaalaushommat. Mies kyllä kiitettävästi keittiön siisteydestä huolehtii eli tyhjentää ja täyttää tiskikonetta ja siivoa tasot. Ajoittain imuroi. Mulle jää aina kaikki pyyhkiminen ja wc:n siivous ja kaikki isommat vuosisiivoukset kuten katot, ikkunat, kaapit.

Vierailija
26/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:52"]

Minä teen kaiken muun paitsi nurmikon leikkuun, pyörien, auton huollon, lamppujen vaihdon ja viemäreiden puhdistamisen. Kotitöistä ei ole ikinä riidelty.

[/quote]

Käytkö täyspäiväisesti töissä?

Vierailija
27/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se aina tuntuu. Meillä ämmä ei tee mitään oma-aloitteisesti. Vasta sitten, kun minä annan "herätteen" eli teen jotain remonttia tai täyssiivouksen keittiöön. Ämmä tekee kaiken vain puoliksi. Kaikkeen pitäisi olla oma kone. Astioita ei todellakaan voi tiskata käsin, vaan ne odottavat vuoroaan ellei koneeseen mahdu. Kaikessa pitää olla ns. ylitasaarvoinen eli puhtaanapito ja siivous on ämmälle enempi rangaistus. Itse taas en voi syödä enkä tehdä aamiaista paskaisessa keittiössä eli aamuvitutus siivouksineen on yleistä. Ämmä haluaisi tehdä muutakin kuin siivota, pestä pyykkiä ja täyttää tiskikonetta. Hädin tuskin osaa niitäkään tehdä saati sitten korjauksia ja remontteja. Ihme ämmä. Tykkää maata sohvalla ja surffailla.

Vierailija
28/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:
-hoidan kaikki pyykit (kerään, pesen ja pistän kaappiin. +mahdolliset silityshommat)
-yleinen siivous (imurointi, lattioiden pesu, vessa)
-koiran pesu ja trimmaus
-ikkunoiden pesu

Mies:
-kaikki tiskit ja keittiön siivous
-korjaus- ja kasaushommat
-pihatyöt (kukat, nurmikot, lumityöt)
(-kun minä siivoan niin pyyhkii pölyt)

Yhdessä:
-ruuanlaitto (minä teen ehkä vähän useammin)
-lakanoiden vaihto
-kaupassakäynti (saatetaan myös vuorotella)
-koiran ulkosvienti

Vierailija
29/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin teen hirmuisen paljon enemmän kuin mieheni, joka makaa haudassa....

Vierailija
30/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaiken, melkein. Mies pesee itse omat vaatteensa, sekä tuo satunnaisesti kaupasta jonkun unohtuneen jutun tms. Auttaa joskus (ehkä joka 10. kerta) leikkaamaan nurmikon. Siinä se.

Mies tekee todella pitkää päivää, minä puolipäivätyötä. Hän tienaa huomattavasti enemmän, kuin minä, mutta meillä on käytännössä yhteinen talous. Olemme naimisissa.

Pidän tätä jakoa oikeudenmukaisena, koska ei minulla kotihommiin niin kauan mene per päivä, jos vertaan siihen, kuinka pitkiä päiviä mies tekee.

Vierailija
31/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään vaimon kans 50/60 kaikki. Minä joudun tosin aina lykkimään.

Vierailija
32/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies työtön ja minä töissä, joten mies vastaa tiskaamisesta ja ruoan laitosta. Vuorotellen käydään kaupassa. Yhdessä siivotaan, mies imuroi ja minä pyyhin pölyt, pesen vessan ja moppaan lattiat. Mies vaihtaa pääosin lakanat nyt kun on kotona. Pyykkiä pestään kumpikin vaihdellen.

Vierailija
33/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee mitään kotitöitä, paitsi satunnaisesti ruokaa, joskus käynnistän pyykkikoneen ja ripustan pyykit. Käyn kaupassa 80%:sti.

Mies tekee kaiken muun. 

Kukaan ei tee kunnon siivousta, eikä järjestele tavaraläjiä. 

Minä käyn töissä, mies ei. 

Vierailija
34/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen kaiken. Siivoukset, tiskit, pyykit, ruuat, laskut ym. Paperihommat. Lasten kouluasiat ja harrastukset. Lämmitys on myös mun homma. (Talo ja vesi lämpiää puilla joten ei mikään pikku juttu). Talvella teen lumityöt isosta pihasta. Mies leikkaa vain nurmikon koska olen rv 34 niin en pysty. Keskustelu ei auta koska hänen mielestään töissä käyvälle ei kuulu kotihommat. Teen myös pieniä remontti hommia ja autonhuoltoa. Ja arvaatte varmaan että pikapuolin on ukolla monon kuva perseellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi