Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi itsekeskeisyys on paha asia?

Vierailija
14.07.2015 |

Miksi? Ymmärrän että esim väkivalta on väärin koska siinä satuteaan toista ihmistä mutta itsekeskeisyydellä ei satuteta. Miksi se on sitten niin paha asia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
22/23 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä nyt joku sarkastinen aloitus. Itsekeskeinen ihminen todellakin satuttaa muita ihmisiä. Itsekeskeinen ihmisen ajattelu- ja toimintatapojen lähtökohtana on aina "minä itse." Tällaisen henkilön kanssa harvemmin pystyy tasavertaiseen molempia osapuolia arvostavaan suhteeseen. Itsekeskeisen ihmisen kanssa jo pelkästään juttelu voi olla kovin yksipuolista, kun kaikki käännetään aina omaan itseen. 

Henkilö A: " Sainpa muuten eilen sairaslomaa tälle murtuneelle jalalle, joudun olemaan kaksi kuukautta vuodelevossa."

Itsekeskeinen ihminen: "Minullakin silloin kolme vuota sitten murtui jalka, se oli aivan kamalaa mutta onneksi selvisin siitä, ku olen niin vahva ihminen, laablaaa....."

Itsekeskeisen ihmisen elämä pyörii oman itsen ympärillä ja muut ihmiset ovat olemassa vain häntä varten. Muut ihmiset ovat ikään kuin sivusta seuraajina tai yleisönä hänelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä