Entiset koulukiusatut, miten menee?
Itse sairauslomalla. Töihin pitäisi palata ja se jännittää ja oma pärjääminen. Eipä sitä 20-vuotiaana olisi uskonut, että joutuu olemaan mielenterveydellisistä syistä sairauslomalla. Tuntuu pahalta.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:24"]Minut hylättiin yläasteella uskonnollisista syistä, siis kaikki parhaat lestadiolaiset lapsuuden ystävät jätti noin vain kun en enää uskonut niin kun he. Oli muutakin kiusaamista, opettajien taholta myös ihan ala-asteelta asti, jopa fyysistä väkivaltaa. Olen kolmekymppinen. Sairastanut anoreksian, pelkotilat, masennuksen, ei ammattia.. Lapsi ainut saavutus. Hulluja miehiä vain osunut kohdalle. En luota ihmisiin [/quote] Ai niin, lyötyähän aina lyödään, miksen muistanut. Kiitokset vain kaikille alapeukuille. Olen kuitenkin aika hyvin selviytynyt eteenpäin!
[/quote]
Osa alapeukuttaa kokemaasi vääryyttä, ei sinua. Osa tietysti ihan tavan vuoksi alapeukuttaa, kun se on niin tyydyttävää...
Ok menee nykyisin - yläasteella muutama pahispoika ja kovistyttö tekivät elämästä pariksi vuodeksi helvettiä. Parin vuoden ajan kuulin päivittäin olevani ruma yms, jatkuvaa arvostelua. Yksi fyysinen välikohtaus lopetti kiusaamisen kun siltä opettajat eivät voineet enää ummistaa silmiään. Sitten kun pääsin yläasteelta niin uusissa ympyröissä en jostain syystä enää ollutkaan ruma ja ällöttävä hissukka. Miesten kanssa en ole ikinä osannut olla luonteva ja ajattelen herkästi ettei musta pidetä. Olen kuitenkin ollut parisuhteissa ja lapsiakin on. Näen punaista kaikesta kiusaamisesta ja mullakin menee välillä ihan överiksi oikeudenmukaisuudentunto vai miksikä sitä kutsuisi.
Hyvin.
Mies, sopivasti läheisiä ystäviä, kavereita. Hyvät välit perheeseen.
Ihmissuhteissa menee yleensä ottaen hyvin, vaikka välillä varsinkin uusien tuttavuuksien kanssa on aivan surkea itsetunto ja oletan todella helposti, että ihmiset ei olekaan kiinnostuneita seurastani, minusta ei tykätä tai että minut jätetään jotenkin tarkoituksella ulkopuolelle. Toinen ääripää on sitten se, että saatan välillä antaa vähän huonon ensivaikutelman kun en vaan kerta kaikkiaan jaksa enää hirveästi välittää mitä tuntemattomat ajattelevat tai yrittää pitää yllä mitään roolia. Laidasta laitaan siis mennään itsetunnon kanssa, koko ajan parempaa tasapainoa ja onnellisuutta etsien.
Yliopisto käyty, työssä saan hyvää palautetta ja älykkyys ja analyyttisyys, jotka eivät olleet ihan sitä kuuminta hottia yläasteella ovatkin ei-niin-yllättävästi työelämässä paljon arvostetumpia ominaisuuksia.
En todellakaan ole kiitollinen tai ylpeä siitä, että minua on kiusattu, mutta kyllä se on vahvemmaksi tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 20:57"]Päälinpuolin menee hyvin, mutta mielialalääkityksellä, käyn psykologilla joka viikko, ylipainoa.
Yliopisto sujuu hyvin, ja saan helposti kavereita (ja vihamiehiä), koska koulukiusaaminen kehitti minulle rautaisen itsetunnon itsetutkiskelun kautta.
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu niin paljon?? Itsetutkiskelu eheyttää sielua!
[/quote]
Sieltä tuli alapeukkua nyt ihan urakalla moneen vastaukseen, lyhyessä ajassa.
Jostain syystä.
Jotkut alapeukuttaa tietty myös sille, kun kirjoittajalla on negaa, menee huonosti?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:43"]
Tsemppiä kaikille, olette ihania. <3 Tämäkin ketju on yksi esimerkki siitä, miksi koulukiusaamisesta pitäisi tehdä rangaistavaa.
[/quote] se on jo uuno olet tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 17:43"]
Tsemppiä kaikille, olette ihania. <3 Tämäkin ketju on yksi esimerkki siitä, miksi koulukiusaamisesta pitäisi tehdä rangaistavaa.
[/quote]
Vaikeaa on tehdä rangaistavaa jostakin mikä on vaikea rajata ja mikä on yleisesti hyväksyttyä. Mun mielestä pitäis vaan keskustella ylipäätään vallasta ja nautinnosta yleisellä tasolla. Ihmiset kiusaa toisiaan, koska ne on pahoja ja sadomasokistisia. Ei sitä voi katkaista, mutta siitä tulee jutella ja käydä läpi miten paineita voisi purkaa fiksummin.
[/quote]
ei tule kiusaus ja kiusaaminen koskaan loppumaan ennenkuin kultuurissamme syvällä olevat asenteet ja vääristyneet arvot on oikaistu ja muutettu kokonaan. Esim, kademieli, kilpailuhenki, laumasieluisuus, erilaisuuden vieroksunta jne. mielestäni Rangaistukset pitäs antaa vanhemmille tapauksissa joissa alaikäinen kiusaa esim pakkohoitoa pykiatrisella osastolla usein se on vanhempien korvienväli joka oireilee lasten käytöksessä.
Päijteidenkäyttö päivittäistä, en työssä, ei koulua.
Teille:
Kun kukaan ei jaksa enää..
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 23:24"]Minut hylättiin yläasteella uskonnollisista syistä, siis kaikki parhaat lestadiolaiset lapsuuden ystävät jätti noin vain kun en enää uskonut niin kun he. Oli muutakin kiusaamista, opettajien taholta myös ihan ala-asteelta asti, jopa fyysistä väkivaltaa. Olen kolmekymppinen. Sairastanut anoreksian, pelkotilat, masennuksen, ei ammattia.. Lapsi ainut saavutus. Hulluja miehiä vain osunut kohdalle. En luota ihmisiin [/quote] Ai niin, lyötyähän aina lyödään, miksen muistanut. Kiitokset vain kaikille alapeukuille. Olen kuitenkin aika hyvin selviytynyt eteenpäin!
[/quote]
Osa alapeukuttaa kokemaasi vääryyttä, ei sinua. Osa tietysti ihan tavan vuoksi alapeukuttaa, kun se on niin tyydyttävää...
[/quote]
viihdyke yläpeukku en ole kanssas samaa miehtä mut pirruuttani thumb up =D
Lol, selvästi käynyt joku nolo kiusaaja hakkaamassa alapeukkua täällä (kun ei muutakaan elämää enää nykyisin ole).
Vitun nössöt. Koko elämän meinaatte itsesäälissä rypee kun teitä on niiii-iiiiin kiusattu?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:53"]Vitun nössöt. Koko elämän meinaatte itsesäälissä rypee kun teitä on niiii-iiiiin kiusattu?
[/quote]Hei sinä! Saitko kovaakin tyydytystä muiden kiusaamisesta koulussa?
Vakuutuslääkäri. Erään kiusaajan paperit tulivat pöydälle, ei riittäny eläkkeelle pääsyyn...
Peruskoulun jälkeen (8 vuotta sitten) viisi eri koulua jäänyt kesken, terapia kestää vielä monta vuotta. Kuukausi sitten jouduin hakemaan sairaseläkettä. Katotaan saanko. Muutama itsemurhayritys takana, saan raivareita ja vihaan ihmisiä. Tosin mulla oli koulukiusaamisen lisäksi perheessä ongelmia, lähinnä väkivaltaa, joka myös vaikuttanut aika paljon. Aina välillä joku muistuttaa "no mut sullahan ois hirveesti potentiaalia", harrastin nuorempana tosissani musiikkia, kieliä, kuvataidetta ja olin kiinnostunut mm. biologiasta ja kemiasta. Nykyään en jaksa aina edes nousta sängystä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:53"]Vitun nössöt. Koko elämän meinaatte itsesäälissä rypee kun teitä on niiii-iiiiin kiusattu?
[/quote]Hei sinä! Saitko kovaakin tyydytystä muiden kiusaamisesta koulussa?
[/quote]
Moikka moi! En saanut, muo kiusattiin. Masennuskierre, viiltelyä ja ikävä kyllä asiat meni niin huonoksi lintstausten takia, että mut sijoitettiin pois kotoa. Mutta. Miksi antaisin sen vaikuttaa vielä? Miksi sen pitäisi olla mun ongelma jos muut koki mut huonona? Työkyvyttömyys eläkkeitä, alkkiksia. Kaikki kiusaamisen takia?!
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:53"]Vitun nössöt. Koko elämän meinaatte itsesäälissä rypee kun teitä on niiii-iiiiin kiusattu?
[/quote]
Älä älä älä, kiusattujen uhriutumisesta pitää olla ihan hyss hyss.
[/quote]Et sä sitä omatuntoasi sen puhtaammaksi saa, vaikka miten alapeukuttelisit.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:53"]Vitun nössöt. Koko elämän meinaatte itsesäälissä rypee kun teitä on niiii-iiiiin kiusattu?
[/quote]Et sä sitä omatuntoasi sen puhtaammaksi saa, vaikka miten alapeukuttelisit.
[/quote]
:D:D:DD t.58
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 00:53"]Vitun nössöt. Koko elämän meinaatte itsesäälissä rypee kun teitä on niiii-iiiiin kiusattu?
[/quote]
Tota.. Mikä mun omatuntoa pitäisi painaa?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 18:03"]
Te erakoituneet...ootteko netissä / livessä jossain ryhmissä kuitenkin? Vertaistuki ym? Tai onko löytynyt nettikaveria, yhtä, kahta. Oletteko etsineet?
[/quote]
En, koska en koe tarvitsevani mitään kaveria tai support grouppia jossa viikosta toiseen märehdittäisiin sitä kiusattuna oloa. Välillä sen muistaa mutta en jää asiassa makaamaan tai yritä tehdä tehtyä tekemättömäksi vaan jatkan eteenpäin.