Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen ravintolassa

Vierailija
24.02.2022 |

Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?

Kommentit (285)

Vierailija
41/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä utareita päästä esittelemään kaikelle kansalle? Jos lähden tasokkaaseen ravintolaan, en halua nähdä kenenkään hinkkejä, en myöskään kuunnella meteliä, en haistella pulautettuja maitoja viereisestä pöydästä, en kakkavaippojen löyhkää, enkä kuunnella kenenkään itkua, en lasten enkä aikuisten.  Lapsi on rintaruokinnassa aika lyhyen aikaa, miksi sen äiti/lapsi suhteen rakentaminen täytyy tehdä julkisella paikalla?

Samaan aikaan joku miesreppana joutuu kysymään lupaa, saako tulla uimahalliin uimaan stringeissä.

Vierailija
42/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helv*tti. Siinä vaiheessa kun alkais tulla pukluja ja röyhtäyksia ja puklun haju leviäisi mun pöytään, en kykenisi enää pidättämään tuohtumustani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos aikuinen alkaisi tyhjentää suoliavannettaan ravintolassa muiden syödessä? Erittäminenhän on myös luonnollista.

Vierailija
44/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus aikoinaan tämän saman julkaissut. Yleisesti olen julkista imettämistä puolustava, mutta ei ravintolassa missä ihmiset syö!

Kerran hienohkossa (kalliissa) ravintolassa söin kermaista pastaa kunnes naapuripöydän nainen alkoi imettää lastaan. Kamala puklunhaju, lupsutusääni ja ähinä vei kyllä ruokahalut tehokkaasti 🤮

Tässä pahinta oli se maidon ja puklun haju! Hajut valitettavasti muuttavat myös makuaistia. Hintava kermapasta alkoi maistua puklumaidolle ja olin lähellä oksentaa... Tästä on vuosia, mutta edelleen harmittaa.

Vierailija
45/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ravintoloissa yleensä kuuluu puheen sorinaa, ruokailuääniä ym. Miksi sitten vauvan ruokailua pitää kuunnella korvat höröllä? Jos ällöttää maiskutusäänet niin kannattaa tosiaan pysyä siellä kotona. Ei pientä vauvaa nyt viedä minnekkään paskankäryiseen vessaan syömään.

Vierailija
46/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mikseivät mene vessaan imettämään.

Syötkö itse vessassa useinkin?

Mun lapsi kerää ruuat vessaan ja istuu potalla tuntikausia eväitä syöden ja tablettia katsellen.

Ai saakeli. :D

Vierailija
47/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukemalla ei jää epäselväksi se että suomalaiset vihaavat lapsia.

Vierailija
48/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa. 

Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.

Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.

Ei haittaa omien eikä muiden lapsien puklailut eikä röyhtäilyt. 

Ex-päiväkotitäti

Luitko kommenttini kohdan "maailmassa on muitakin kuin sinä"? Niin. SINUA ei haittaa, mutta muita saattaa haitata. Kaikki eivät myöskään ole työkseen katselleet puklailevia lapsia.

Minä olen iloinen jokaisesta uudesta veronmaksajasta. Ja mitä tasapainoisempi lapsesta kasvaa, sitä parempi kaikille!  Tiesitkö, että rintaruokinta ehkäisee allergioita,  oppimisvaikeuksia,  aikuisiän diabetestä ja masennusta?

Meidän kaikkien tulee kannusta äitejä imettämään ja tehdä se heille mahdollisimman helpoksi,  eli myös sosiaalisesti hyväksyttäväksi. Sen, että äiti imettää lasta, pitäisi olla kaikille ok.

Vierailija
49/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ravintoloissa yleensä kuuluu puheen sorinaa, ruokailuääniä ym. Miksi sitten vauvan ruokailua pitää kuunnella korvat höröllä? Jos ällöttää maiskutusäänet niin kannattaa tosiaan pysyä siellä kotona. Ei pientä vauvaa nyt viedä minnekkään paskankäryiseen vessaan syömään.

Vauvan kanssa ei tulla hienompaan ravintolaan ollenkaan!

Vierailija
50/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus aikoinaan tämän saman julkaissut. Yleisesti olen julkista imettämistä puolustava, mutta ei ravintolassa missä ihmiset syö!

Kerran hienohkossa (kalliissa) ravintolassa söin kermaista pastaa kunnes naapuripöydän nainen alkoi imettää lastaan. Kamala puklunhaju, lupsutusääni ja ähinä vei kyllä ruokahalut tehokkaasti 🤮

Tässä pahinta oli se maidon ja puklun haju! Hajut valitettavasti muuttavat myös makuaistia. Hintava kermapasta alkoi maistua puklumaidolle ja olin lähellä oksentaa... Tästä on vuosia, mutta edelleen harmittaa.

Pysy sitten kotona!

Vierailija
51/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei, ja vielä kerran EI!!! Kenenkään ei kuulu joutua jalat ristissä odottamaan vessaan pääsyä siksi, että joku imettää siellä. Rintaruokinta onnistuu riittävän huomaamattomasti muuallakin.

Vierailija
52/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos aikuinen alkaisi tyhjentää suoliavannettaan ravintolassa muiden syödessä? Erittäminenhän on myös luonnollista.

Nyt olikin puhe syömisestä, ei ulostamisesta.

Vierailija
53/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö itse vessassa useinkin?

Erittäin tyhmä vertaus!

Vauva ei tiedä, missä hän on syömässä, kunhan vain saa nännin tai tuttipullon suuhunsa, kun nälkä tulee.

Vierailija
54/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukemalla ei jää epäselväksi se että suomalaiset vihaavat lapsia.

Ei, en vihaa lapsia, mutta syödessäni hienommassa ravintolassa en halua kuulla, haistaa tai nähdä imetystä.

Vierailija
55/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että syöminen ja ulostaminen ovat sama asia? Herää kysymys, että, mitä pa*¨kaa sulle onkaan lapsena syötetty ja mistä.

Vierailija
56/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en vihaa lapsia, mutta syödessäni hienommassa ravintolassa en halua kuulla, haistaa tai nähdä imetystä.

Tämä! Varsinkin kun maksan annoksestani kalliin hinnan, toivon ympäristönkin olevan sen mukainen.

Vierailija
57/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa uudeksi Teri Niitiksi.  

Vierailija
58/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi käsittää miksi ne ei voi mennä vessaan imettämään. :(

Vierailija
59/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa. 

Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.

Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.

Olen töissä kohdannut vaikka kuinka paljon imettäviä äitejä, eikä ikinä ole mitään häiritseviä ääniä tms ollut. Johonkin röyhtäykseen tai pulautukseen ei vaikuta onko lapsi syönyt pullosta vai rinnasta, ja tämän voi kyllä hoitaa ilman että se muita häiritsee.

Vierailija
60/285 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Varsinkin kun maksan annoksestani kalliin hinnan, toivon ympäristönkin olevan sen mukainen.

Kaunis näkyhän se imeväinen on.

https://www.google.com/search?q=nursing+madonna&rlz=1C1GCEV_enFI994&sou…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi