Imettäminen ravintolassa
Olin lounasbuffetissa arkipäivänä, nuori nainen alkoi imettämään vauvaansa kaikkien nähden, paljasta ihoa ei näkynyt. Äiti ei kääntynyt muista asiakkaista poispäin. Ruokahalut menivät, eikö äidillä ollut tilannetajua?
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mikseivät mene vessaan imettämään.
Syötkö itse vessassa useinkin?
Vauvaa tuskinpa kiinnostaa ruokailupaikkansa.
Aikuiset ihmiset... Vauva tarvitsee ruokaa, kun hänellä on nälkä.
Sinä voit joko katsoa muualle tai mennä itse sinne vessaan syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa.
Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.
Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.
Ei haittaa omien eikä muiden lapsien puklailut eikä röyhtäilyt.
Ex-päiväkotitäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kohteliasta mennä sivummalle.
Olisi kohteliasta katsoa muualle.
Kyse ei ole pelkästään katsomisesta. Siitä aiheutuu myös epämiellyttäviä ääniä, kuten se yökkäily. Minua ei kiinnosta jonkun vieraan naisen rinta, mutta silloin harvoin kun menen ulos syömään, haluan syödä rauhassa ja nauttia ruuastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se nyt epähygieeninen paikka. Ei kukaan lastaan rakastava äiti vie lasta pöntölle syömään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvat raahataan ravintolaan? Huutavat ja itkevät vain. Ihminen sietää vain omaa vauvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kohteliasta mennä sivummalle.
Olisi kohteliasta katsoa muualle.
Kyse ei ole pelkästään katsomisesta. Siitä aiheutuu myös epämiellyttäviä ääniä, kuten se yökkäily. Minua ei kiinnosta jonkun vieraan naisen rinta, mutta silloin harvoin kun menen ulos syömään, haluan syödä rauhassa ja nauttia ruuastani.
Niinhän se äitikin haluaa tehdä. Miksi sinä olisit tärkeämpi kuin äiti ja hänen lapsensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se nyt epähygieeninen paikka. Ei kukaan lastaan rakastava äiti vie lasta pöntölle syömään.
Samalla tavalla niitä pöytiä ja tuoliakin lääpitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ravintolassa saa syödä eväitä, pitää syödä ravintolan ruokaa.
Kuule tasokkaassa ravintolassa tai kahvilassa voi pyytää tarjoilijaa lämmittämään pikkulapsen Bona- tai Piltti-purkinkin, ja he tekevät sen mielellään. Joten kun on kyse lasten ruokailusta, jota rintaruokinta, niin se on ihan sallittua, kunhan aikuiset ostavat palveluja ja maksavat niistä.
Sallittua kyllä, mutta onko se kohteliasta? Miksei muita voi huomioida sen verran, että menee vähän sivummalle? Tykkäisitkö itse syödä viereisessä pöydässä kun joku toisessa pöydässä puklailee ja röyhtäilee? Maailmassa on muitakin kuin sinä ja sinun taaperosi.
Ei haittaa omien eikä muiden lapsien puklailut eikä röyhtäilyt.
Ex-päiväkotitäti
Luitko kommenttini kohdan "maailmassa on muitakin kuin sinä"? Niin. SINUA ei haittaa, mutta muita saattaa haitata. Kaikki eivät myöskään ole työkseen katselleet puklailevia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvat raahataan ravintolaan? Huutavat ja itkevät vain. Ihminen sietää vain omaa vauvaansa.
Yleensä ovat kyllä ihan hiljaa. Miksei pienen lapsen äiti saisi mennä ravintolaan siinä missä sinäkin? Löysää sitä pipoa vähän.
Olen joskus aikoinaan tämän saman julkaissut. Yleisesti olen julkista imettämistä puolustava, mutta ei ravintolassa missä ihmiset syö!
Kerran hienohkossa (kalliissa) ravintolassa söin kermaista pastaa kunnes naapuripöydän nainen alkoi imettää lastaan. Kamala puklunhaju, lupsutusääni ja ähinä vei kyllä ruokahalut tehokkaasti 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ovat kyllä ihan hiljaa. Miksei pienen lapsen äiti saisi mennä ravintolaan siinä missä sinäkin? Löysää sitä pipoa vähän.
Lisääntyminen on itsekästä. Olen vähemmän itsekäs kuin yksikään äiti maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Paremmissa paikoissa on erikseen lastenhoitohuone. Niissä joissa ei ole, voi kohteliaasti siirtyä vähän sivummalle. On varmasti vauvallekin miellyttävämpi ruokailuhetki kun ei ole aivan melun keskellä.
Onpas täällä nais- ja lapsivihamielistä porukkaa! Hävetkää. Ruokailu on maailman luonnollisin asia ja sosiaalinen tapahtuma. Siksihän sitä julkiselle paikalle menneen syömään.. Lapsi saa ruokailla pöydässä siinä missä aikuisetkin. Jos joku ei kestä sitä, niin syököön kotonaan komerossa tai vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Mene itse vessaan syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paremmissa paikoissa on erikseen lastenhoitohuone. Niissä joissa ei ole, voi kohteliaasti siirtyä vähän sivummalle. On varmasti vauvallekin miellyttävämpi ruokailuhetki kun ei ole aivan melun keskellä.
En ymmärrä. Ruokapöytä on paras paikka syömiselle.
Eikä kaikissa ravintoloissa ole melua.
Ei kai taaperoita nyt enää imetetä, haloo...