Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kovis? Kerro rentoutumisvinkkejä uutisia kauhisteleville tänään

Vierailija
24.02.2022 |

Ainakin voi kiinnittää muualle huomionsa välillä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso uutisia tai lue lehtiä. Pelkkä Netflix/ AV ja hyppäät kaikki aihetta käsittelevät otsikot yli.

Vierailija
2/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovis, mutta näitä asioita noudatan:

- Älä panikoi asiasta, jolle et voi tehdä mitään.

- Se tapahtuu mikä tapahtuu ja siihen ei panikointi vaikuta, auta, eikä helpota.

- Jos tulee tilanne mihin voit vaikuttaa, tee se. Muuta et voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovis vaan yleensä suloinen herkkis. Kiintoisaa se, että en ota yhtään pulttia tästä Venäjähommasta.

Pointti 1. Se ei tapahdu täällä. Tosin on hirveää ukrainalaisille ja sympatiaa sinne, mutta loogisesti: se ei tapahdu täällä, joten stressaaminen ei akuuttia. 

Pointti 2. Oletetaan kauheimman skenaarion kautta, että pian Venäjä hyökkäisi myös tänne Suomeen. No, en jotenkin koe siitäkään stressiä. Kun elämän ja kuoleman akuutit tilanteet ja sodat, kriisit tulevat, niin niissä on se hyvä puoli, että aika menee selviytymiseen, muu stressaaminen ja muut asiat eivät ole enää olemassa.

On uudenlainen selviytymisen maailma. 

Pointti 3. 

Vierailija
4/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä katso uutisia tai lue lehtiä. Pelkkä Netflix/ AV ja hyppäät kaikki aihetta käsittelevät otsikot yli.

Eli perinteinen silmien sulku ikäviltä asioilta. Olet pumpuliin kääritty pehmis.

Vierailija
5/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita verkkokurssi ja tee tehtäviä.

Vierailija
6/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotatiloja on ollut ennenkin, Suomessakin ja suurin osa ihmisistä on niistä selvinnyt. Osa vieläpä ihan täysipäisinä.

Vierailija
7/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan tilanne ei kosketa sinua mitenkään joten mistä stressaat?

Vierailija
8/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli perinteinen silmien sulku ikäviltä asioilta. Olet pumpuliin kääritty pehmis.

On ihan yleinen psykologin neuvo, että silloin kun pää ei pysy uutisten takia kasassa, niin pidät taukoa uutisista. Päätä voi kasailla muilla keinoilla sillä aikaa. Sota ei muutu suuntaan tai toiseen lukipa panikoija uutisia tai ei. Eivät ole pakollisia lukea jos on liikaa. Ihan tavallisista uutisistakin on hyvä pitää taukoa.

Vierailija
9/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on vahvemmat liittolaiset kuin Ukrainalla. Putinilla ei ole rahaa loputtomiin kylvää sotimiseen.

Vierailija
10/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta. Ei välttämättä. Et tunne toisia kirjoittajia. Olisin itsekin voinut kirjoittaa noin, ja en ole pumpuli-satulinnassa kasvanut tosin en missään riko llispiirissäkään. 

Mua on usein netissä haukuttu noin, että pumpulissa... jne, ja vikaan on mennyt. Vain koska haukkuja itse ei ymmärrä toisen kirjoittajan tyyliä tai suhtautimista, ei siis ymmärrä, ja heti halveksii.

Sitä paitsi pehmikset ovat paljon kivempia ihmisiä kuin kuspaiset "olen kovis, hei sä oot pehmis, hei mä kiusaan ja sitten on m y na kovana taas!" 

Vierailija
11/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä perseet.

Vierailija
12/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä haali omaisuutta tai tee lapsia. Kun ei ole mitään menetettävää, ei paljoa kiinnostakaan. 

Vierailija
13/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli neuvo niille jotka stressaa. Minua ei haittaa. Urpo.

Vierailija
14/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy toistuvien burnoutien jälkeen 3 vuotta terapiassa, ja sisäistä vihdoin se, että on turhaa murehtia asioista, joihin et itse henkilökohtaisesti voi merkittävästi vaikuttaa.

Tämä toimi mulle. Murehdin nykyään tosi harvoin, ja tämä Ukrainan tilannekaan ei suuremmin ahdista vaikka se surullinen tietysti on.

Vierailija
15/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Vladin ihailija. Näyttää kommunisteille ja muille viherpiiperöille vähän mallia...

Vierailija
16/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko mitenkään asialinjalla pysyminen? Solvaaminen ei ole koskaan rakentavaa.

Kiitos.

Vierailija
17/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy toistuvien burnoutien jälkeen 3 vuotta terapiassa, ja sisäistä vihdoin se, että on turhaa murehtia asioista, joihin et itse henkilökohtaisesti voi merkittävästi vaikuttaa.

Tämä toimi mulle. Murehdin nykyään tosi harvoin, ja tämä Ukrainan tilannekaan ei suuremmin ahdista vaikka se surullinen tietysti on.

Tämäpä se. Jos et pysty tilanteelle tekemään mitään niin huoltasikaan ei tarvita. Täyttä energian haaskausta murehtia muiden murheita.

Vierailija
18/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko mitenkään asialinjalla pysyminen? Solvaaminen ei ole koskaan rakentavaa.

Kiitos.

Sivusta. Henkistä väkivaltaa. Sanon siksi, koska "solvaaminen" on joillekin kuin cool termi. 

Henkisen väkivallan harjoittajan kannattaa tiedostaa, että se mitä hän harjoittaa netissä ei ole harmitonta "tähän ei päde reaalimaailma mitenkään" hommaa.

Eikä se että hän ei harjoita fyysistä väkivaltaa tee hänestä väkivallatonta.

Henkisen väkivallan mahdollinen systemaattinen harjoittaminen kertoo ongelmasta.  Satuttaminen. Eikä ratkaisu ole se, että "sentään netissä" eikä reaalimaailmassa.  

Vierailija
19/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä uutisia tunteisiisi. Se ei tarkoita sitä, että olisit tunteeton ihminen. Se vain ei auta ketään.

Vierailija
20/25 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uutisten katsominen .

ota kirja tms muuta tekemistä, ulkoile, tee hyvää ruokaa , tapaa ystäviä.

katso hyviä sarjoja ja leffoja 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän