Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä säästät kun kaikki on kallistunut?

Vierailija
25.05.2023 |

Kerro miten ja mistä asioista säästät tai jätät hankkimatta kun kaikki on nyt kallistunut?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En shoppaile vaatteita.

Myyn tavaraa kirpparilla lisätienestien toivossa.

Haen ruuat Lidlistä ja katson tarjoukset.

Vierailija
2/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän säshköä ja vettä harkiten jotta pysyy laskut kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä mihinkään, vaan kulutan kaiken. Nyt kun on vähemmän rahaa, niin matkustan vähemmän.

Vierailija
4/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähemmän, laihtuu kätevästi samalla.

Vierailija
5/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ravintoloissa enkä wolttaa ja lopetin myös alkoholin käytön ja baarissa käymisen.

Vierailija
6/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leivän ostamisen, olen leipähullu. Tiukkaa tekee.

No keksin leipomisen, se on halpaa huvia, focaccia leipä on ihanaa, samoin peltileipä.

Teen kasvislettuja, en osta valmiina.

Teen kasvissosekeittoja mutta en osta siihen enää koskenlaskijaa, maustan mausteilla.

Kalaa kerran kuukaudessa.

Lihaa en ole syönyt vuosikymmeniin, kanaakin 2-3 kertaa vaan kk.

Jugurtit maustamattomina, ostan marjapussin.

Nojoo tässä muutama, sähkönsäästöä tietty.

Opettelen puuronsyöntiä mutta on vähän...niinjanäin!

Kanamunia keitän kuusi ja syön yksi per päivä.

Vierailija
7/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta,

Vierailija
8/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, herkut, ruoka, ulkona syöminen ja tapahtumissa käyminen.

Vierailija
9/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen.

Vierailija
10/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta nipistelen pikkuisen. Melkoisen niukalla budjetilla mentiin aiemminkin, eikä sellaisia suuria yksittäisiä säästökohteita ole minulla olemassa.

Vierailija
11/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustus, enkä osta mitään kertakäyttömuotia. Vain laatutuotteita.

Vierailija
12/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuhlannut kaikkia tulojani joten nousevat hinnat näkyivät vain säästöön jäävän osan pienenmisenä. Sittemmin palkkakin taas nousi, korotus ei kylläkään pärjännyt inflaatiolle tai lainani nouseville koroille... mutta näillä nyt mennään.

Vierailija
13/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kaikesta tarvitsenko tätä oikeasti ja etsin halvimman hinnan ennen hankintaa.

Vierailija
14/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta viikoksi etelään kolmea kertaa vuodessa. Säästyy vuosittain hyvä summa muuhun käyttöön.

Vierailija
15/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei onneksi tarvitse säästää mistään. Olen aina elänyt minimalistista elämää, inhoan turhakkeita ja kaikenkarvaista shoppailua. En pane koskaan ruokaa roskiin enkä osta yhtään tavaraa ennen kuin edellinen on loppuun käytetty.

Elän siis niin kuin ennenkin, ainoana erona se, että nykyään jää hieman vähemmän rahaa säästöön kuin aikaisemmin.

Vierailija
16/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään muuta, kuim ruokaa, tarpeellisia taloustarvikkeita ja dieseliä. Siinä se.

Ei todellakaan enää mitään hierojakäyntejä tai kahvitteluja kavereiden kanssa kahvilassa tms. ennen normaalia.

Vierailija
17/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemin vein aina kavereille mennessä jotain pientä kahvitteluviemistä, esim kahvipaketin/kukkia/leivonnaisia. Nyt on jäänyt nekin, ja olen suoraan pahoitellut ja sanonut että tekee tiukkaa.

En syö ulkona

Ruokavalioni on aika yksinkertainen, 2 ruokaa päivässä eikä yleensä välipaloja, kananmunat/oliiviöljy/tarjouslihaa/halvimmat kasvikset/pakastimesta marjoja. Mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa, sodastreamista en luovu vaikka silläkin säästäisi viikossa muutaman euron, riippuen onko halpahallissa kuinka usein tarjouksessa hiilihappopullot (juon silläkin pelkkää hiilihapotettua vettä muutamalla merisuolakiteellä)

"Tarvitsenko tätä oikeasti? Onko edelliset jo täysin loppu/rikki" (Yleensä vaatteet, uusiin vaatteisiin olen käyttänyt tämän vuoden aikana 35e, kun en löytänyt kirppiksiltä)

Tarjouksesta hamstraan pakollista, kuten kahvia (juu, siitäkään en luovu)

Monta pientä asiaa että pystyy kustantamaan lääkket ja sairaudenhoidon, mutta euroakaan ei säästössä enää ole, enkä tiedä mitä teen jos jokin asia rikkuisi (puhelin tai joku kodinkone)

Vierailija
18/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa. Säästään toista tuhatta kuussa. 

Vierailija
19/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäliittymän vaihto järkevämpään...

Kukaan ei tarvitse yli 20mb/s liittymää...

Halvimmat liittymät tällä hetkellä Globetel ja Moi... 

Vierailija
20/31 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei onneksi tarvitse säästää mistään. Olen aina elänyt minimalistista elämää, inhoan turhakkeita ja kaikenkarvaista shoppailua. En pane koskaan ruokaa roskiin enkä osta yhtään tavaraa ennen kuin edellinen on loppuun käytetty.

Elän siis niin kuin ennenkin, ainoana erona se, että nykyään jää hieman vähemmän rahaa säästöön kuin aikaisemmin.

Minäkin tunnistin ne elämän realiteetit parikymppisenä lähihoitaja opiskelijana enkä lähtenyt mukaan tähän yli varojensa elämiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän