Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiintyykö kissa oikeasti ihmiseen? Tai siis johonkin

Vierailija
14.07.2015 |

perheenjäseneen erityisesti?

Kissa on eri kuin koira, ja koira kiintyy, kissa ei.

Eihän?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taatusti kiintyy! Omani oli tasan mun vauva, ei muiden.

Vierailija
2/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinny ihan yhtä tiiviisti kuin koira, mutta kissa aistii paremmin ihmisen johon voi luottaa ja jonka kanssa on hyvä olla.

Vierailija
4/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Kissa on aina sen kaveri, joka sitä sattuu sillä hetkellä eniten hyysäämään, jos perheessä hyysääjä vaihtuu, niin kissan "kaverikin" vaihtuu.
Ei varsinaisesti kiinny kovin vahvasti ainakkan johonkin tiettyyn ihmiseen.

Vierailija
5/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kiintyy. :) Mun jokainen kissani on kiintynyt nimenomaan muhun erittäin paljon. Ne ovat tykänneet ja olleet kiintyneitä myös muihin perheenjäseniimme, mutta minä olin jokaiselle ykkönen. Mua vastaan ne ovat juosseet aina ovelle, jutelleet maukuen mulle ja mun viereeni tai syliini käpertyneet mieluiten. Vähäisemmällä ihmiskontaktilla ulkona suuren osan elämästään viettävät kissat luonnolisesti kiintyvät yleensä vähemmän ihmiseen kuin hyvin hoidetut lemmikkikissat. Kun kissa on sinulle oikeasti tärkeä ja rakas, aivan varmasti sinäkin olet tärkeä sille ja se tulee myös osoittamaan sen sinulle. Arat kissat vaativat toki aikansa, joskus hyvinkin pitkän ajan, ennen kuin ne katsovat sinun olevan luottamuksensa arvoisia.

Vierailija
6/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintyy, tästä oli just uusi tutkimuskin. Mutta kissan kiintymys on erilaista kuin koiran, näyttää sen eri tavalla.

Vierailija
7/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 01:42"]Ei kiinny ihan yhtä tiiviisti kuin koira, mutta kissa aistii paremmin ihmisen johon voi luottaa ja jonka kanssa on hyvä olla.
[/quote]

^Oikea vastaus löytyy tästä!

Vierailija
8/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on aistillinen ja ylpeä eläin. Koira on omistajan perseennuolija joka syö sen paskaa kuin se olisi parhainta kaviaaria.

Vierailija
9/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja ymmärtämättömät, rajoittuneet besserwisserit yrittävät taas tyrkyttää omia käsityksiään. Kun eivät ole itse pystyneet luomaan syvää kiintymyssuhdetta kissan kanssa, luulevat ettei se ole mahdollistakaan. No, me kissaihmiset tiedämme totuuden.

Vierailija
10/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 03:40"]

Kissa on aistillinen ja ylpeä eläin. Koira on omistajan perseennuolija joka syö sen paskaa kuin se olisi parhainta kaviaaria.

[/quote]

Totta. Kissalla ei ole tarvetta nuolla "laumanjohtajan" persettä kuten on koiran luontainen taipumus. Kissakin voi olla aika ketku ja mielistellä saavuttaakseen tavoitteensa, mutta sanoisin silti, että kissan kiintymys ihmiseen on aidompaa kuin koiran.

Vierailija
11/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on elämänkumppani, koira on lutka : )

Vierailija
12/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiintyy. Mun kissa oli lumottu heti siitä hetkestä, kun astuin navettaan. Se yritti kaikin voimin kiivetä mun syliin. Ja kotiin päästyä se seuraa mua lähes jatkuvasti kuin pieni tipunen <3 Välillä ei malta syödäkään, kun on niin hellyydenpuuskissaan. Mä olen sen sijaisemo. Kun saavun kotioven taakse, se maukuu kärsimättömänä ja puskee ja kehrää ihan hulluna.

Vierailija
13/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän katti tuli puolivuotiaana meille, oli kaltoinkohdeltu, liian aikaisin vieroitettu yms. Leimaantui minuun saman tien.

Vierailija
14/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tykkää kenestä vaan, joka antaa ruokaa. Kissa valitsee itse, kenestä pitää.

Vierailija
15/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat varautuneempia, ne katselevat ensin aikansa ennen kuin menevät tekemään tuttavuutta. Ja aina omilla ehdoillaan.

Ja kyllä minä vähän epäilen omasta kissastani, joka on hyvin itsevarma ja sosiaalinen maatiaiskissa, että jos ei palvelu pysyisi kohdillaan, misse alkaisi katsella uutta palveluskuntaa...    

Vierailija
16/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on koiraan nähden materialisti, joka tulee sinne missä sitä ruokitaan. Kissoja ei ole kesytetty vaan ne kesyyntyivät itsestään kun ihmiset huomasivat kuinka tehokkaita rotanpyydystäjiä ne ovat ja ne päästivät ne asumaan navettoihinsa. Ei kissa kuitenkaan kiintymyksestä "omistajansa" luokse vaan siksi, että omistaja ruokkii ja päästää sisälle lämpimään.

Vierailija
17/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissalle ei kelpaa kuin minä. Muiden on ihan turha edes yrittää mitään tuttavuutta. 

Kissa istuu usein sylissäni ihailevasti tuijottaen:D

Vierailija
18/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 08:11"]Kissa on koiraan nähden materialisti, joka tulee sinne missä sitä ruokitaan. Kissoja ei ole kesytetty vaan ne kesyyntyivät itsestään kun ihmiset huomasivat kuinka tehokkaita rotanpyydystäjiä ne ovat ja ne päästivät ne asumaan navettoihinsa. Ei kissa kuitenkaan kiintymyksestä "omistajansa" luokse vaan siksi, että omistaja ruokkii ja päästää sisälle lämpimään.
[/quote]

Sulla ei ole näköjään omia kissoja.

Vierailija
19/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen kissa rakastaa erityisesti miestäni, ja toinen seuraa minua kaikkialle, tulee syliin kun istun ja nukkuu kainalossani tai pääni vieressä. Molemmat ovat innosta sekaisin kun tullaan töistä kotiin, maukuvat ja hypäten puskevat hännät täristen. Ehkä se on joku juoni kun kissat eivät kerran kiinny mihinkään.

Vierailija
20/31 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kiintyy ihmiseen aidommin ja lujemmin kuin koira. Sen luottamuksen ja kiintymyksen arvoinen vain pitää olla. Koira taas laumaeläimenä kiintyy laumaan ja erityisesti lauman johtajaan. Minulla on ollut kissoja ja koiria koko elämäni, joten tietoni perustuvat ihan omiin kokemuksiini. Pidän paljon koiristakin, vaikka kissoja enemmän arvostankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän