Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vanhoillislestadiolaisille.

Vierailija
14.07.2015 |

Kuinka uskovainen perhe suhtautuu, jos alaikäinen lapsi hylkää uskon ja alkaa meikata, värjätä hiuksiaan jne., elää "syntistä" elämää? Ja hän asuu kuitenkin edelleen kotona uskovaisessa perheessä. Miten tähän suhtaudutte te vanhemmat, jos lapsenne näin tekee, ja kuinka muut hyväksyvät tämän? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan halua vastata?

Vierailija
2/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenki se on surullista ja heti ajattelee että onko jokin mennyt mönkään kasvatuksessa,mutta onhan se lapsen oma päätös onko uskomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perheestä. Jotkut ottaa ihan ok ja jotkut voi jopa hylätä. :/

Vierailija
4/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:48"]Riippuu perheestä. Jotkut ottaa ihan ok ja jotkut voi jopa hylätä. :/
[/quote]

No minä olen VL ja en usko että kukaan omaa lastaan hylkää vaikka onkin minkälainen tahansa. Lasta varmasti rakastetaan yhtä paljon ku ennenkin mutta se on vaan surullista ♥

Vierailija
5/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alaikäisen lapsen voi hylätä, hänen paikkansahan on kuitenkin omassa kodissa kuten ennenkin?

ap

Vierailija
6/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen entinen vl ja tiedän, että jotkut perheet myös potkivat uskonsa kieltäneen nuoren kotoa pois. Surullistahan se on ja harvinaistakin, mutta niinkin on joillekin valitettavasyi käynyt. T. 4

Vierailija
7/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se on erittäin harvinaista ja luultavasti vanhemmilla on ongelmia noissa tapauksissa. En väitä, että olisi uskonnon vika vaan vanhempien.

Vierailija
8/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:53"]Miten alaikäisen lapsen voi hylätä, hänen paikkansahan on kuitenkin omassa kodissa kuten ennenkin?

ap
[/quote]

Ei alaikäistä voikkaan hylätä.. pitää olla täysikäinen

Vierailija
9/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:55"]Toki se on erittäin harvinaista ja luultavasti vanhemmilla on ongelmia noissa tapauksissa. En väitä, että olisi uskonnon vika vaan vanhempien.
[/quote]

Niin juuri.. monsti syytetään uskontoa

Vierailija
10/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen ja hiusten värjääminen onkin ihan hirveätä syntiä. Sairasta.

Vierailija
11/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolet lapsista (siis lapsuudenkodistani puhun) on jättänyt liikkeen. Kaikki olemme kuitenkin rakkaita sisaruksia keskenämme ja vanhempiemme rakkaita lapsia.

Vierailija
12/15 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen tekee itse valintansa uskomisestaan. Itse en ole koskaan kuullut vl-perheen hyljänneen lastaan, aivan yhtälailla uskonsa kieltänyt on osa perhettä kuin muutkin.

Vierailija
13/15 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen tekee itse valintansa uskomisestaan. Itse en ole koskaan kuullut vl-perheen hyljänneen lastaan, aivan yhtälailla uskonsa kieltänyt on osa perhettä kuin muutkin.

Meillä päin täällä Pohjois-Suomessa se on ollut enempi sääntö että vanhemmat alkaa hyljeksiä. Omassa suvussani esimerkiksi.

Vierailija
14/15 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa: ylkä, entäs veri ylkä?

Vierailija
15/15 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa: ylkä, entäs veri ylkä?