Entinen vuokralainen porannut seinään pari isoa reikää, voidaanko minua syyttää?
En valittanut asiasta muutettuani asuntoon, laitoin vain huonekalun reikien eteen. Voidaanko minulta silti viedä takuuvuokra tuon takia? Luulen että rei'issä on pidetty jotain seinähyllyä joskus
Kommentit (6)
Et tietenkään joudu niistä maksamaa, kun ne olivat jo asunnossa sinun sinne muuttaessa.
Ota kuva ja viereen päivämäärä. Itse kuvaan aina vuokrakämpän pikkuviat talteen niin välttyy riidoilta. Ne on tärkeitä asioita jotka pitää käydä läpi vuokraisännän tahi -emännän kanssa. Pidä kiinni oikeuksistasi vuokralaisena ettei sinua vedätetä!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:20"]Ota kuva ja viereen päivämäärä. Itse kuvaan aina vuokrakämpän pikkuviat talteen niin välttyy riidoilta. Ne on tärkeitä asioita jotka pitää käydä läpi vuokraisännän tahi -emännän kanssa. Pidä kiinni oikeuksistasi vuokralaisena ettei sinua vedätetä!
[/quote]
Miten kuva hyödyttää enää kun olen asunut asunnossa vuosia? Varmuuden vuoksi otan toki kivat jottei syytetä mistään isommasta mutta silti.
Riippuuhan se jäljistä. Jos asunnossa on ollut vuokralaisia jo vuosikausia, ei mitenkään voida kohtuudella odottaa asunnon olevan uutta vastaavassa kunnossa. Eikö esim. tauluja varten saa muka porata paria pientä reikää seinään?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:20"]Ota kuva ja viereen päivämäärä. Itse kuvaan aina vuokrakämpän pikkuviat talteen niin välttyy riidoilta. Ne on tärkeitä asioita jotka pitää käydä läpi vuokraisännän tahi -emännän kanssa. Pidä kiinni oikeuksistasi vuokralaisena ettei sinua vedätetä!
[/quote]
Kuva ja lappu viereen, johon kirjoitat päivämääräksi muuttopäivän?
Ei vaan, kannattaa sanoa vuokranantajalle asiasta samantien. Jos syyttää sinua, niin paklaa reiät umpeen itse? Toki saattaa joutua myös maalaushommiin...
Riippuu vähän. Noista kaikista pitää aina muutettua ottaa kuvat aikaleimalla ja ilmottaa vuokranantajalle. Muuten niistä voidaan syytätä sinua.