Tulenko katumaan tatuoimattomuutta?
Olen 15 vuotiaasta asti halunnut todella paljon tatuointeja, eli nyt jo kymmenisen vuotta. Mielestäni esimerkiksi täysin tatuoitu ylävartalo (käsivarret, rintakehä ja selkä) ovat todella kauniita ja viehättäviä, ja olen aina himoinnut itsellenikin niitä.
Minut on kuitenkin kasvatettu niin, että aina pitää miettiä loppuun asti, ja no sitten lopulta en ikinä uskalla mitään tehdä.
Meillä on kuitenkin yksi elämä, tulenko vielä katumaan päätöstäni? Vai pitäisikö vielä odottaa toiset 10 vuotta, että olen varmasti varma, että haluan niitä tatuointeja?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:57"]
Katsoitko dokkarin Ylen ykköseltä tänään tatuointivärien myrkyistä?
[/quote]
En katsonut, löytyy varmaan Yle Areenasta. Kiitos vinkistä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:57"]
Katsoitko dokkarin Ylen ykköseltä tänään tatuointivärien myrkyistä?
[/quote]
En katsonut, löytyy varmaan Yle Areenasta. Kiitos vinkistä.
[/quote]
Ole hyvä. Norjalainen ohjelma, tuli tänään klo 20.
No joo, minä olen jo yli neljäkymmentä ja kaduttaa ihan hirveästi, etten ole ottanut yhtään tatuointia. En saa öisin nukuttua, kun mietin miten toisenlaista elämäni olisi ollut, kun olisin kerrankin repäissyt ja ottanut tatuoinnin. Tämä on ihan hirveää. :((((
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:57"]
No itse en ole katunut, koska tatuoinnillani on minulle tunteellista merkitystä ja tarina. Kyllä mä haluaisin ottaa myös sellaisia kuvia, jotka on vaan omasta mielestä nättejä, mutta vielä en ainakaan ole rphjennut ottamaan enempää. Mun mielestä ei kannattaisi ottaa mitään "ikuista", jos yhtään epäilyttää.
[/quote]
Voi että, kun minua epäilyttää aina kaikki, ja mietin kaikkea niin pitkään, että lopulta en sitten teekään mitään.
Kyllä ois monet ihmiset vainaa tai sairaita, jos tatuoinnit olisi vaarallisia. Mutta ei kannata ottaa vielä, jos et ole varma. Kyllä sitä myöhemminkin kerkeää.
No, enpä tiedä. Sulla on sun elämä. Jos sä edelleen arvot sitä asiaa, niin ehkä se ei ole sun juttu. Tai sitten on. Ehdit ottamaan vaikka kymmenen vuoden kuluttua. Ota henna aluks. Voihan niinkin tehdä. Ei kaikkea tarvi kantaa ikuisesti mukana.
Tatuoimattomuuden saa aina korjattua! Eräs sukulaismies otti itselleen ensimmäisen tatuointinsa 60-vuotispäivien kunniaksi. Nyt niitä on jo useampia. Kuulemms nuorempana ei raaskinut, kun yh:lla riitti rahareikiä lasten suhteen, ja myöhemmin ei vaan saanut aikaiseksi. Korjasi sitten asian vanhemmiten.
Kukaan täyspäinen ei ota tatuointeja. Viidakon taidetta..
Tatuointeja on nykyään ihan kaikilla, kylpylöissä ja rannoilla sen huomaa. Jos olet jo kymmenen vuotta sellaisia haikaillut, niin ota ihmeessä tatuointi! 10v on pitkä aika olla samaa mieltä asiasta. Aloita jollain pienellä kuvalla ja jos pidät siitä, voit edetä suurempiin kuvioihin. Minulla ei ole yhtään tatuointia, mutta en ole sellaisia koskaan haikaillutkaan.
Sinuna en turhaan murehtisi. Jos kovin kaduttaa niin voithan sitten myöhemmin ottaa ne tatuoinnit? Toisin päin olisi hieman vaikeampaa.
Itselläni on tatuointi, pieni tosin ha huomaamattomassa paikassa.
En kadu, pidän siitä edelleen.
Mutta sitä täytyy haluta.
Verrokkina esim. Pidän myös lävistyksistä ja ne ovat mielestäni hienoja.
Mutta haluanko niitä omaan naamaani tai venytyksiä korviini loppuiäksi, vastaus on en.
Koskaan ei ole liian vanha ottamaan tatuointia,
Mieti siis rauhassa millaisen ihon haluat.
Aika harvassa on ne joilla täysin puhdas ja reiätön iho, voisit olla positiivien poikkeus massaan.
Älä ota. Mieti miten dorkalta esim ne 90-luvun tribaalit näyttää tänään. Samalla tavalla ne tämän päivän viileimmät hihat yms näyttää paskalta 20 vuoden kuluttua. Jos nyt kuitenkin otat ota joku klassinen mikä kestää aikaa.
Et tule katumaan. Tatuoinnit kun ovat tänään tusinatavaraa eivätkä mitenkään erota tatuoitua henkilöä massasta ainakaan edukseen.
Erityisesti et tule katumaan sitä, että et ottanut tatuointeja lääketieteen kannalta kriittisiin kohtiin kuten nivelten ja epiduraalipistoksen paikkeille. Magneettisesti aktiiviset tatuointivärit pilaavat tatskan läheltä otetut magneettikuvat joita saatettaisiin tarvita sairauden toteamisessa. Eli ehdoton ei silmien, nivelten ja selkärangan lähellä. Joissakin harvoissa tapauksissa tatuoinnit saattavat kuumentua magneettikuvauksessa ja aiheuttaa palovamman.
Epiduraalipuudutuksen pistoalueen tatskat ovat joillekin lääkäreille este epiduraalin käytölle (varmuuden vuoksi) joten silloin joudutaan kaikissa isommissa alavartalon leikkauksissa käyttämään täyttä anestesiaa.
Jos olet miettinyt jo 10vuotta tatuoinnin ottamista niin ota se! Tatuoinnin saa myös halutessaan pois, se ei ole ikuinen niin kuin yleisesti luullaan. Poisto-operaatio on tosin kallis, mutta ei niin kallis etteikö siitä perustuloinen suoriutuisi.
Vuosikymmen tai kaksi kun jatkuu tämä tatuointivillitys, niin uimarannan kovin jätkä on se jolla ei ole yhtään tatuointia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:22"]
Vuosikymmen tai kaksi kun jatkuu tämä tatuointivillitys, niin uimarannan kovin jätkä on se jolla ei ole yhtään tatuointia.
[/quote]
On jo.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:20"]
Jos olet miettinyt jo 10vuotta tatuoinnin ottamista niin ota se! Tatuoinnin saa myös halutessaan pois, se ei ole ikuinen niin kuin yleisesti luullaan. Poisto-operaatio on tosin kallis, mutta ei niin kallis etteikö siitä perustuloinen suoriutuisi.
[/quote]Tatuoinnin idea on nimenomaan pysyvyys. Jos et ole varma loppuelämän kestävän kuvan ottamisesta, piirtele ihoosi vaikka tussilla ja mene sitten julkisille paikoille tutkimaan, minkälaisia reaktioita kuvat itsessäsi ja muissa ihmisissä aiheuttavat.
Tatuointien poisto on tulevaisuudessa hyvä bisnes, varmaan yhtä hyvä kuin brassivahailu nykyään.
Tatuoinnit ovat rumia ja junttimaisia. Voihan naamansa joka päivä värjätä vesiväreillä. Miksi ihmeessä pitää myrkkyvärejä käyttää.
Tatuoinnit olivat historian saatossa vain merimiesten ja huorien hommaa, nykyään listaan sopii lisätä valkoroskasakki ja ketkä tahansa muut muotitrendipellet, joilla ei kapasiteetti riitä olemaan ilman jotain, (vaikkakin tyhmää, turhaa, haitallista ja ehkä jopa vaarallista) jota "kaikilla muillakin" on.
Ei uskalleta, tajuta tai haluta olla omanlaisia eikä erilaisia, surullista !
Et tule katumaan. Jo nyt monet lapsuudenkaverit tatuointeineen näyttävät todella typeriltä, näyttivät ihan cooleilta silloin kymmenen vuotta sitten kun ottivat ne. Ikää siis yli 30. Ja niihin oikeasti kyllästyy nopeasti.
Myös teinityttöjen naamat ovat nykyisin täynnä rautaa. Kielet huulet nenät täynnä jotain rautapalloja. Siis hyi helvetti että on etovan näköistä, muuten niin kauniita tyttöjä :(