Sosiaalityöntekijä paikalla, saa kysyä :)
Loma loppuu huomenna, joten virittäydyn tässä samalla työmoodiin :)
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:47"]Olen aineenopettaja, joka on aiemmin sijaistellut erityisluokanopettajan tehtävissä. Nostan vain hattua ja kysyn miten jaksat? :)
[/quote]
Jaksan ihan hyvin :) tällähetkellä työskentelen asunnottomien ja päihteidenkäyttäjien parissa, aiemmin lastensuojelussa. Lastensuojelussa työ oli jo itsessään rankkaa, mutta kaikkein rankimmaksi sen teki lasten vanhemmat. Se on varmasti sinunkin työssäsi se haastavin paikka...
Olisitko valmis uhraamaan henkesi, että saat katkaistua köyhältä viimeisetkin rahat?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:48"]Hei, varastit mun aloituksen! Varastatko muutakin ihmisiltä? Rahaa, lapsia, tulevaisuuden, loppuelämän, turvallisuuden?
[/quote]
En varasta, älä pelkää. Käyn töissä ansaitakseni itse rahani ja lapsetkin mulla on ihan omasta takaa niin ei muilta tarvitse varastella...
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:49"]Olisitko valmis uhraamaan henkesi, että saat katkaistua köyhältä viimeisetkin rahat?
[/quote]
No en, harvapa sitä henkeään työnsä vuoksi on valmis uhraamaan. Mulla on ihan oma elämä, työ on vain työtä.
Oletko saanut mitään aikaan työssäsi?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:49"]Olisitko valmis uhraamaan henkesi, että saat katkaistua köyhältä viimeisetkin rahat? [/quote] No en, harvapa sitä henkeään työnsä vuoksi on valmis uhraamaan. Mulla on ihan oma elämä, työ on vain työtä.
[/quote]
Mutta se köyhän elämä voi riippua siitä sinun työstäsi ja siinä ohella sinunkin.
Kuinka paljon sosiaali alalla on persoonallisuushäiriöisiä? Ja kuinka paljon ne ihmiset saa vahinkoa aikaiseksi? Miten tulet toimeen niiden kanssa?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:52"]Oletko saanut mitään aikaan työssäsi?
[/quote]
Olen kyllä, mielestäni paljonkin. Olen viimeaikoina järjestänyt mm. Asuntoja monille asunnottomille, sijoittanut kodittomia erilaisiin asuntoloihin ja järjestänyt päihteidenkäyttäjien asioita taloudesta kuntoutukseen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:49"]Olisitko valmis uhraamaan henkesi, että saat katkaistua köyhältä viimeisetkin rahat? [/quote] No en, harvapa sitä henkeään työnsä vuoksi on valmis uhraamaan. Mulla on ihan oma elämä, työ on vain työtä.
[/quote]
Mutta se köyhän elämä voi riippua siitä sinun työstäsi ja siinä ohella sinunkin.
[/quote]
Kenenkään rahoja ei katkaista huvin vuoksi ja toimeentulotukea ei lainmukaan voi kokonaan katkaista koskaan. Jos tukeaei hae tai jos ei vastaa lisäselvityspyyntöihin niin vika on ihan omassa itsessä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:53"]Kuinka paljon sosiaali alalla on persoonallisuushäiriöisiä? Ja kuinka paljon ne ihmiset saa vahinkoa aikaiseksi? Miten tulet toimeen niiden kanssa?
[/quote]
Ei sen enempää kuin muillakaan aloilla. Yhden naisen tiedän, jolla on todella jokin persoonallisuushäiriö. Hän tosin työskentelee tehtävissä, joissa piina kohdistuu ainoastaan alaisiin, ei asiakkaisiin.
Kannattaako riitaisassa erossa hakea lähestymiskielto jos ex puoliso ei jätä rauhaan.
Viestittelee 5-60 kertaa päivässä ja soittaa 3-5 kertaa päivä lapsille. Käy myös turhan takia ovella.
Oliko tutkinnon opiskelu rankkaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:49"]Olisitko valmis uhraamaan henkesi, että saat katkaistua köyhältä viimeisetkin rahat? [/quote] No en, harvapa sitä henkeään työnsä vuoksi on valmis uhraamaan. Mulla on ihan oma elämä, työ on vain työtä. [/quote] Mutta se köyhän elämä voi riippua siitä sinun työstäsi ja siinä ohella sinunkin. [/quote] Kenenkään rahoja ei katkaista huvin vuoksi ja toimeentulotukea ei lainmukaan voi kokonaan katkaista koskaan. Jos tukeaei hae tai jos ei vastaa lisäselvityspyyntöihin niin vika on ihan omassa itsessä.
[/quote]
Miksi joka hakemuksen jälkeen kysytään lisäselvityspyyntö jostain epäoleellisesta asiasta? Tai sellaisesta johon siinä hakemuksessa on jo vastattu. Saisi edes yhden hakemuksen läpi sellaisena, kun on joka kohtaan vastannut ja kaikki liitteet mukana.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:00"]Kannattaako riitaisassa erossa hakea lähestymiskielto jos ex puoliso ei jätä rauhaan.
Viestittelee 5-60 kertaa päivässä ja soittaa 3-5 kertaa päivä lapsille. Käy myös turhan takia ovella.
[/quote]
Ensisijaisesti kannattaisi vaikka lastenvalvojan (tai muun puolueettoman ulkopuolisen) vastaanotolla pyrkiä sovittrlemaan tilannetta. Onko ex uhkaava ja minkäluontoisia yhteydenotot ovat?
Sossun sivuilla sanotaan että autetaan esim.elämänhallinnassa ja asunnottomuudessa. Käytännössä millaista apua sieltä voisi näihin asioihin saada? Kun ei ole kyseessä toimeentulotukiasiakas. Viimeksi kun pyysin apua niin vastaus oli "en nyt oikein tiedä miten sinua voisi auttaa".
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:02"]Oliko tutkinnon opiskelu rankkaa.
[/quote]
Ei oikeastaan. Yllätyävän "omalla painollaan" se meni, ja töitä oli tarjolla omalta alalta koko opintojen ajan.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:49"]Olisitko valmis uhraamaan henkesi, että saat katkaistua köyhältä viimeisetkin rahat? [/quote] No en, harvapa sitä henkeään työnsä vuoksi on valmis uhraamaan. Mulla on ihan oma elämä, työ on vain työtä. [/quote] Mutta se köyhän elämä voi riippua siitä sinun työstäsi ja siinä ohella sinunkin. [/quote] Kenenkään rahoja ei katkaista huvin vuoksi ja toimeentulotukea ei lainmukaan voi kokonaan katkaista koskaan. Jos tukeaei hae tai jos ei vastaa lisäselvityspyyntöihin niin vika on ihan omassa itsessä.
[/quote]
Miksi joka hakemuksen jälkeen kysytään lisäselvityspyyntö jostain epäoleellisesta asiasta? Tai sellaisesta johon siinä hakemuksessa on jo vastattu. Saisi edes yhden hakemuksen läpi sellaisena, kun on joka kohtaan vastannut ja kaikki liitteet mukana.
[/quote]
Lisäselvityspyyntö pyydetään, josjotain laskelman kannalta oleellista tietoa puuttuu. Tiliotteet vähintään 3kk ajalta, kuitti vuokranmaksusta ja selvitykset muutoksista esim. Muissa etuuksissa on hyvä liittää aina mukaan. Sillä pääsee yleensä jo pitkälle.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:05"]Sossun sivuilla sanotaan että autetaan esim.elämänhallinnassa ja asunnottomuudessa. Käytännössä millaista apua sieltä voisi näihin asioihin saada? Kun ei ole kyseessä toimeentulotukiasiakas. Viimeksi kun pyysin apua niin vastaus oli "en nyt oikein tiedä miten sinua voisi auttaa".
[/quote]
Käytännössä apu voi olla mitä vaan. Asunnottomille voidaan etsiä paikka asuntolasta tai auttaa vuokra-asunnon etsimisessö ja saamisessa sekä esim. Takuuvuokrassa. Elämänhallinnan apuja voi olla erilaiset sosiaaliset kuntoutukset, esim. Maksamattomien laskujen selvittäminen, kaikenlaiset "normaalia" arkea tukevat palvelut ja ohjelmat.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:05"]Sossun sivuilla sanotaan että autetaan esim.elämänhallinnassa ja asunnottomuudessa. Käytännössä millaista apua sieltä voisi näihin asioihin saada? Kun ei ole kyseessä toimeentulotukiasiakas. Viimeksi kun pyysin apua niin vastaus oli "en nyt oikein tiedä miten sinua voisi auttaa".
[/quote]
Käytännössä apu voi olla mitä vaan. Asunnottomille voidaan etsiä paikka asuntolasta tai auttaa vuokra-asunnon etsimisessö ja saamisessa sekä esim. Takuuvuokrassa. Elämänhallinnan apuja voi olla erilaiset sosiaaliset kuntoutukset, esim. Maksamattomien laskujen selvittäminen, kaikenlaiset "normaalia" arkea tukevat palvelut ja ohjelmat.
[/quote]
Eli pitää osata vaatia ja kertoa miten voisivat auttaa. Löytyykö jostain viralliselta sivulta tietoa mitä nämä käytännön toimenpiteet voisivat olla jotta osaisin kertoa heille mitä he voisivat tehdä mikäli yritän uudestaan apua hakea?
Hei, varastit mun aloituksen! Varastatko muutakin ihmisiltä? Rahaa, lapsia, tulevaisuuden, loppuelämän, turvallisuuden?