Milloin tiesitte, että sairas koira (tai kissa) pitää lopettaa?
Tarkoitan esim. sokeaa tai kuuroa koiraa tai jos koira sairastuu syöpään tai selkä tai lonkat on sökönä.
Oletteko vieneet koiran heti piikille, kun koira on näyttänyt siltä, että nyt mulle alkaa kiitos riittää! Mulla on huono olo vai oletteko odottanut siihen asti, että koira alkaa hyökkiä ihmisiä päin tai peräti siihen asti, että jotain käy (koira esim. rähähtää lapselle tai naapurin mummolle tms.)?
Mistä sen oikeasti tietää, että just NYT on se aika, jolloin pitää luopua? Varsinkin jos on kyse nuoresta koirasta, jolla voisi olla vielä monta vuotta elinaikaa jäljellä.
Kommentit (27)
Kyse kissasta. Olemus alkoi hieman "kutistua" kun oli ennen isokokoinen, kiiltävä ja jäntevä kissa. Nyhjötti usein sängyn tms. alla. Oli 16-vuotias kun lopetuspäätös tehtiin. Maksa-arvoissa jotakin sanomista ja koska ei ollut oikein enää oma itsensä koettiin että lopetuspäätös parempi kuin alkaa yrittää lääkitä enempää jne. Olihan se hyvin surullista koska kyse oli parhaasta kaverista ja perheenjäsenestä.
Kyllä sen näkee kun ei ole enää hyvä olla. Itselläni ollut useita kissoja ja koiria. Poikkeus oli nyt syksyllä 22 vuotias kissa joka päivällä söi hyvin ja mitään ei ollut ja illalla tuli syliini ja huomasin ettei hengitä. Ihan kuin olisi päättänyt että tämä elämä oli nyt tässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen näkee kun ei ole enää hyvä olla. Itselläni ollut useita kissoja ja koiria. Poikkeus oli nyt syksyllä 22 vuotias kissa joka päivällä söi hyvin ja mitään ei ollut ja illalla tuli syliini ja huomasin ettei hengitä. Ihan kuin olisi päättänyt että tämä elämä oli nyt tässä.
Kaunis lähtö. Olisinpa minäkin noin onnekas oman kissani kanssa kun se aika tulee.
Liian myöhään, turhaan sai koira kärsiä kun ei parannuskeinoa ollut.
Eläinlääkäri sanoi, että koiralla on vain 30% mahdollisuus selviytyä akuutista leikkauksesta. En halunnut koiran kärsivän, lopetettiin saman tien
Tänään koirani pääsi kivuistaan. Olen musertunut. Miksi olin niin sokea etten aiemmin huomannut sen olevan jo sairas. Voi tätä itsesyytöksen määrää. Anna anteeksi Dino, rakastan sua ♥️ Hyvää matkaa..
Tajusin ihan liian myöhään. Sen enempää avaamatta tyhmä olin enkä nähnyt parhaan ystäväni kärsimystä. Jälkeenpäin vasta tajusi, että koirani olisi ollut valmis sateenkaarisillalle jo paljon aiemmin. Soimaan itseäni siitä joka päivä. Onneks edes nyt on päässyt kivuistaan. Jos vielä joskus lemmikin hankin, niin olen tarkkaavaisempi.