Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen hulluksi tämän taudin kanssa :(

Vierailija
13.07.2015 |

Rytmihäiriöitä ja rinkipuja, jokin älyttömän vakava tauti siis :(

Taustaksi sen verran, että olen yläasteelta saakka kärsinyt lievästi kohonneesta verenpaineesta. Paine oli melko korkealla jossain vaiheessa mutta 20kg laihdutus+kuntosali+alkoholittomuus yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa saivat paineet normaaleiksi.

En siis polta tai juo, salilla käyn 1-3 kertaa viikossa. Roskaruokaakaan en syö.. Lisäravinteina syön kalaöljykapseleita ja mangnesiumia.

Nyt olen kuitenkin alkanut kärsiä rytmihäiriöistä ja rintakivuista. Kipu on paikallista vasemman rinnan alakohdilla. Kipu on terävää ja kestää sekunnin murto-osan. Rytmihäiriö ja kipu tulevat eri aikaan. Lisäksi olen huomannut närästystä ja ilmavaivoja.

Sen verran olen googlannut, että kyseessä täytyy olla sydämen vajaatoiminta ja synnäinen läppävika, koska paineet olivat koholla jo 15-vuotiaana.

Lääkäriin olen menossa pian, mutta oli pakko avautua tänne, koska en ahdistukseni kanssa voi yksinänikään miettiä :(

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:36"]

Rytmihäiriöitä ja rinkipuja, jokin älyttömän vakava tauti siis :(

Taustaksi sen verran, että olen yläasteelta saakka kärsinyt lievästi kohonneesta verenpaineesta. Paine oli melko korkealla jossain vaiheessa mutta 20kg laihdutus+kuntosali+alkoholittomuus yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa saivat paineet normaaleiksi.

En siis polta tai juo, salilla käyn 1-3 kertaa viikossa. Roskaruokaakaan en syö.. Lisäravinteina syön kalaöljykapseleita ja mangnesiumia.

Nyt olen kuitenkin alkanut kärsiä rytmihäiriöistä ja rintakivuista. Kipu on paikallista vasemman rinnan alakohdilla. Kipu on terävää ja kestää sekunnin murto-osan. Rytmihäiriö ja kipu tulevat eri aikaan. Lisäksi olen huomannut närästystä ja ilmavaivoja.

Sen verran olen googlannut, että kyseessä täytyy olla sydämen vajaatoiminta ja synnäinen läppävika, koska paineet olivat koholla jo 15-vuotiaana.

Lääkäriin olen menossa pian, mutta oli pakko avautua tänne, koska en ahdistukseni kanssa voi yksinänikään miettiä :(

[/quote]

hei kuka alapeukutti? joku on selkeästi todella ahdistunut ja sairas.

Vierailija
62/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:39"]

Rytmihäiriöt ja korkea verenpaine usein ihan normaali ja myös kivut. Mulla noita ja terve olen. Turha stressata etukäteen.

[/quote]

En saa enää edes nukutuksi, saati pysty töissä tekemään mitään, kun mielessä vain jutut avoleikkauksista ym :(

ap

[/quote]

Sä stressaat ja tarkkailet itseäsi. Jolloin huomaat kaikki pikku vihlaisut ja päättelet niistä ties mitä. Sitten et nuku ja stressaat vielä enemmän. Väsymyskin muuten lisää rytmihäiriöitä. Mä huomaisin tuon noidankehän kun mulle tuli rytmihäiriöitä. Todennäköisesti mun kroppaa oli vihlonut ja sydän oli muljahdellut ennenkin, mutta ei sitä siinä normielämässä niin huomannut. Vasta niiden pahennettua ja mun tarkkailuni takia sitä kuvitteli pahimmillaan saaneensa useamman kerran päivässä sydärin. Ja välillä oli varma että sydän toimii vajaalla tms. Hyvä kun en hautajaisia suunnitellut valmiiksi.

Rauhoitu, mene lääkäriin ja anna niiden tutkia. Koita jättää se itsesi tarkkailu, vaikka tiedänkin että se on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ollut epämääräisiä pistoja ja korkeaa painetta, mutta en uskalla diagnoosin takia lääkäriin. Käytännössä se on sitten siinä jos kauhea diagnoosi tulee niin pettää mielenterveys sillä sekunnilla

Vierailija
64/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla aina väitetään pistoja ja rytmäreitä luulotaudiksi ja käsketään rauhoittua, mutta jos nuoresta saakka paineet koholla niin tuskin on luulotaudista kyse.

Vierailija
65/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittävätkö alapeukuttajat että pistokset ja korkeat verenpaineet ovat jotenkin mitättömiä oireita?

Vierailija
66/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:41"]

Mulla närästys tekee tuota rintakipua. Oikeastaan se ei edes oireile muuten. Sydän on tutkittu ja vikaa ei siinä ole. Lääkärikin sanoi, että harvemmin terävä, lyhytaikainen kipu on sydänperäistä. Samoin kuulemma refluksitauti voi aiheuttaa rytmihäiriöitä. Niitäkin mulla on, mutta eipä nekään kuulemma vaarallisia ole. Ja olen kyllä huomannut että silloin kun refluksi oireillee niin rytmihäiriöitäkin on enemmän.

Toki kannattaa mennä lääkäriin ja tarkistaa mistä vaivat johtuu, mutta ei ne aina mitään vaarallista ole. Useinmiten sitä googlesta löytää pahempia tauteja kuin mitä oikeasti löytyy. Tsemppiä kuitenkin!

[/quote]

Kiitos paljon :)

Ei tästä voi puhua kellekään tutulle kasvotusten ennen kuin tietää varmasti. Olen koko päivän tänäänkin kävellyt lenkkipolulla vain ahdistuneena :( Alkoi niin jo ahdistaa, että menin jo vakuutusuojatkin ja henkivakuutuksen nostamaan maksimiin :(

[/quote]

Tiedän tuon ahdistuksen. Se tulee mulle välillä vieläkin, vaikka tiedän ettei aihetta huoleen ole. Toissa yönä mua närästi ja sydämeen pisti. Ja heti tui mieleeni että jos se kuitenkin on nyt sydänperäistä. No, ei ollut. Otin närästyslääkettä ja olin vähän aikaa pystyasennossa. Kipu meni ohi ja jatkoin unia. Sydän on vaan sellainen joka pelästyttää aina. 

Mua ärsyttää vielä sekin, että mies tuntuu ottavan tän homman huolettomasti. En nyt sano että sekään olis hyvä jos tuo huolstuis ihan kauheesti. Mutta ei sekään ole hyvä, että toinen on kuin mitään ei oliskaan. En sitten viitti edes puhua ahdistuksesta. Kärsin itsekseni. Vaikka olis kiva kun jollekin vois sanoa, että mua pelottaa, joskus vieläkin vaikka lääkäri tuon vaarattomaksi totesikin.

Vierailija
67/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut epämääräisiä rintakipuja, pistoksia ja vihlaisuja nuoresta alkaen, samoin sydämentykytystä. Sydäntä on ultrattu ja varjoainekuvauksessakin kävin, mutta mitään sydänperäistä ongelmaa ei ole löydetty.
Sen sijaan refluksotauti on diagnosoitu, ja siitä kaikki sydänperäisiltä vaikuttavat oireeni todennäköisesti johtuvat.
Tsemppiä jatkoon ja yritä olla liikaa huolestumatta. Rohkeasti vaan tutkimuksiin!

Vierailija
68/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:57"]

Välittävätkö alapeukuttajat että pistokset ja korkeat verenpaineet ovat jotenkin mitättömiä oireita?

[/quote]

"Rintaan pistää, sydän tuntuu muljahtelevan paikoillaan. Tunne on epämiellyttävä. Onko sydämessäni vikaa?

– Luultavasti ei, varsinkaan jos kivulla ei ole mitään yhteyttä fyysiseen rasitukseen, Meilahden sairaalan sisätautien ja kardiologian erikoislääkäri Marit Granérkertoo.

Jotkut ovat herkempiä tuntemaan pistoja tai muljahteluja. Pistävä tunne rinnassa on harvoin oire mistään sairaudesta. Muljahtelu voi liittyä sydämen vaarattomiin lisälyönteihin.

Ihminen ei normaalisti tunne sydämensä sykettä. Kun jännittää, rasittaa itseään tai on stressaantunut, pulssi kiihtyy. Silloin sydämenlyöntinsä tuntee selkeämmin. Toiset myös aistivat pienetkin muljahtelut tai rytmin muutokset keskimääräistä paremmin, varsinkin maatessaan vasemmalla kyljellään.

Kun rintakipu on pistävää tai terävää ja sen voi selvästi paikallistaa, ei oire mitä luultavimmin liity sepelvaltimotautiin. Ylävartalolla tuntuva pistävä kipu voi puolestaan liittyä johonkin lihasvaivaan tai vaikkapa rintalastaa tukevan ruston tulehtumiseen. Toistuvat rintakivut voivat olla myös oireita ruoansulatuskanavan vaivoista tai liittyä paniikkihäiriöön."

lopun voi lukea 

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/tunnista_vaarallinen_sydanoire

Mutta tottakai kannattaa ja pitää mennä lääkäriin eikä vaan kotona miettiä mikä on. Mutta ei myöskään kannata maalata heti piruja seinille.