Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen hulluksi tämän taudin kanssa :(

Vierailija
13.07.2015 |

Rytmihäiriöitä ja rinkipuja, jokin älyttömän vakava tauti siis :(

Taustaksi sen verran, että olen yläasteelta saakka kärsinyt lievästi kohonneesta verenpaineesta. Paine oli melko korkealla jossain vaiheessa mutta 20kg laihdutus+kuntosali+alkoholittomuus yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa saivat paineet normaaleiksi.

En siis polta tai juo, salilla käyn 1-3 kertaa viikossa. Roskaruokaakaan en syö.. Lisäravinteina syön kalaöljykapseleita ja mangnesiumia.

Nyt olen kuitenkin alkanut kärsiä rytmihäiriöistä ja rintakivuista. Kipu on paikallista vasemman rinnan alakohdilla. Kipu on terävää ja kestää sekunnin murto-osan. Rytmihäiriö ja kipu tulevat eri aikaan. Lisäksi olen huomannut närästystä ja ilmavaivoja.

Sen verran olen googlannut, että kyseessä täytyy olla sydämen vajaatoiminta ja synnäinen läppävika, koska paineet olivat koholla jo 15-vuotiaana.

Lääkäriin olen menossa pian, mutta oli pakko avautua tänne, koska en ahdistukseni kanssa voi yksinänikään miettiä :(

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko sulla jo diagnosoitu toi synnynnäinen läppävika vai itsekö sen nyt googlesta tajusit? se ois huomattu sulla jo aiemmin, jäitä hattuun nyt vittu.

Vierailija
22/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Taas näitä ketkä googlettaa itselleen sairauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:36"]Rytmihäiriöitä ja rinkipuja, jokin älyttömän vakava tauti siis :(

Taustaksi sen verran, että olen yläasteelta saakka kärsinyt lievästi kohonneesta verenpaineesta. Paine oli melko korkealla jossain vaiheessa mutta 20kg laihdutus+kuntosali+alkoholittomuus yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa saivat paineet normaaleiksi.

En siis polta tai juo, salilla käyn 1-3 kertaa viikossa. Roskaruokaakaan en syö.. Lisäravinteina syön kalaöljykapseleita ja mangnesiumia.

Nyt olen kuitenkin alkanut kärsiä rytmihäiriöistä ja rintakivuista. Kipu on paikallista vasemman rinnan alakohdilla. Kipu on terävää ja kestää sekunnin murto-osan. Rytmihäiriö ja kipu tulevat eri aikaan. Lisäksi olen huomannut närästystä ja ilmavaivoja.

Sen verran olen googlannut, että kyseessä täytyy olla sydämen vajaatoiminta ja synnäinen läppävika, koska paineet olivat koholla jo 15-vuotiaana.

Lääkäriin olen menossa pian, mutta oli pakko avautua tänne, koska en ahdistukseni kanssa voi yksinänikään miettiä :(
[/quote]
Paineesihan olivat koholla ylipainon vuoksi. Siis ei mitään synnynnäistä vikaa. Googleta refluksitauti ja käy lääkärissä hakemassa lääkkeet. Apteekistakin saa parin viikon kuureja ilman reseptiä. Nukkuessa auttaa jos saa ylävartalon koholle, esim patjan alle vaikka joku pieni rahi ym.

Vierailija
24/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:23"]

siis onko sulla jo diagnosoitu toi synnynnäinen läppävika vai itsekö sen nyt googlesta tajusit? se ois huomattu sulla jo aiemmin, jäitä hattuun nyt vittu.

[/quote]

Eihän ap ole saanut diagnoosia kuin Dr. Googlelta. Ihan piruuttani googlasin ap oireita, ja juu kyllähän sieltä tuli läppävikaa, munuaisten vajaatoimintaa, laajentunutta sydäntä, sydämen arpikudosta, hengenvaarallista rytmihäiriötä. Ja juttu nuoresta miehestä jonka oli aivan terve päälle 20 kunnes löytyi jotain kamalaa.

Ja sittenhän voi olla refluksi yhdistettynä ahdistukseen, josta nuo rytmihäiriltkin ovat tulleet.

Vierailija
25/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:36"]Rytmihäiriöitä ja rinkipuja, jokin älyttömän vakava tauti siis :( Taustaksi sen verran, että olen yläasteelta saakka kärsinyt lievästi kohonneesta verenpaineesta. Paine oli melko korkealla jossain vaiheessa mutta 20kg laihdutus+kuntosali+alkoholittomuus yhdessä terveellisen ruokavalion kanssa saivat paineet normaaleiksi. En siis polta tai juo, salilla käyn 1-3 kertaa viikossa. Roskaruokaakaan en syö.. Lisäravinteina syön kalaöljykapseleita ja mangnesiumia. Nyt olen kuitenkin alkanut kärsiä rytmihäiriöistä ja rintakivuista. Kipu on paikallista vasemman rinnan alakohdilla. Kipu on terävää ja kestää sekunnin murto-osan. Rytmihäiriö ja kipu tulevat eri aikaan. Lisäksi olen huomannut närästystä ja ilmavaivoja. Sen verran olen googlannut, että kyseessä täytyy olla sydämen vajaatoiminta ja synnäinen läppävika, koska paineet olivat koholla jo 15-vuotiaana. Lääkäriin olen menossa pian, mutta oli pakko avautua tänne, koska en ahdistukseni kanssa voi yksinänikään miettiä :( [/quote] Paineesihan olivat koholla ylipainon vuoksi. Siis ei mitään synnynnäistä vikaa. Googleta refluksitauti ja käy lääkärissä hakemassa lääkkeet. Apteekistakin saa parin viikon kuureja ilman reseptiä. Nukkuessa auttaa jos saa ylävartalon koholle, esim patjan alle vaikka joku pieni rahi ym.

[/quote]

Liputan refluksin puolesta mutta paineisiin tuskin liittyy.

Vierailija
26/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:25"]

[/quote]

Mutta Google ei aiheuta oireita. Muista se 

Vierailija
27/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 16:25"]

[/quote]

Mutta Google ei aiheuta oireita. Muista se 

[/quote]

no ei, mutta kyllä googlettelulla ja pakonomaisella itsensätarkkailulla saa niitä oireita.

Vierailija
28/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tarkkailet itseäsi liikaa. Satunnaiset rytmihäiriöt ovat tavallisia ja vaarattomia. Erilaisia pistoksia rinnan alueella voi esiintyä lukemattomista syistä, yleensä ovat lihas -tai rankaperäisiä kipuja. Oikea, sydämestä johtuva rintakipu olisi puristavaa ja pitkäkestoista ja siihen liittyisi hengenahdistusta ja yleistä voimattomuutta. Ylipaino aiheuttaa korkeaa verenpainetta, ja koska olet saanut verenpaineen hallintaan elämäntapamuutoksilla, ei se todennäköisesti ole merkki mistään vakavasta. Suurin ongelma kuulostaa nyt olevan tuo ahdistuneisuus ja nukkumattomuus, onko sinulta koskaan tutkittu esim. paniikkihäiriötä? T. Sisätautiosastolla työskentelevä sairaanhoitaja joka hoitaa useita sydänpotilaita päivittäin

Vierailija
29/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia ?

Vierailija
30/68 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti täällä moni jopa terveysalanamattilainen sanoo, että pistot ja muljahdukset ovat normaaleja, eipä kyllä minusta. Terve ihminen ei kärsi postoista, korkeasta verebpaineesta tai muista tuollaisista ongelmista.

Vierailija
31/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:36"]Rytmihäiriöitä ja rinkipuja, jokin älyttömän vakava tauti siis :(

[/quote]

Paineet voi helpostikin olla koholla jo 15-vuotiaana perimäsyistä tai johtuen siitä ylipainostakin. Myös rytmihäiriöt voivat olla ihan normaaleja. Itsekin kärsin niistä aika ajoin. Tuntuuhan ne toki melko inhottavilta, mutta yleensä viaton "ilmiö".

Ja tosiaan kuten aiemmin joku kommentoija kirjoittikin, niin tuollaiset lyhyet pistävät/viiltävät rintakivut viittaavat juurikin närästykseen/refluksitautiin eikä mihinkään sydänperäiseen vaivaan.

Hyvä kun käyt kuitenkin nyt lääkärillä. Hyvähän se on sydänfilmi tarkistaa. Jotkut lääkärit saattaa haluta holteroinninkin, mutta kovin helposti eivät ehkä siihen lähde.

Nyt jätät ne googlettamiset pois! Sieltä löytää kyllä jokainen itselleen taudin jos tarpeeksi kaivelee. Tsemppiä!

Vierailija
32/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Sydänkipu on harvemmin pistävää ja noin lyhytkestoista. Läppävika ja vajaatoiminta aiheuttaa heikkoutta ja voimattomuutta, ei tietäälseni tuollaisia lyhytkestoisia pistoksia.

Olen koko ikäni kärsinyt sydämen rytmihäiriöistä. Samoin äitini. Voin kertoa, että häiriöitä voi olla hyvinkin paljoni, ilman että kyse on mistään hoitoa vaativasta! Pahimmillaan nyt vaihdevuosissa minulla on ollut viikkojakin sellaista, että joka toinen tai neljäs sydämen lyönti on ollut lisälyönti, monta tuntia kerrallaan ja sitten taas hetki ilman lisälyöntejä. Kuulemma sekin on vaaratonta, jos lisälyönnit ovat vaarattomia - lääkärin on asia tietysti tutkittava. Holter-monitorointi on hyvä työkalu, nauhurilla nauhoitetaan 1-7 päivää sydämen rytmihäiriöitä. Sydämen ultraäänikuva on myös hyvä, siinä näkee heti, onko sinulla sydämen rakennevikoja.

Kannattaa mennä tutkimuksiin, sillähän asia selviää. Itse epäilen, että olet huolissasi ja ylitarkkailet itseäsi. Itse sanot, että verenpaine on nyt kontrollissa - nykytiedon mukaan lapsillakin voi olla korkeaa verenpainetta, ilman sen kummempia sydämen rakenneongelmia.

Joten tutkimuksiin... YRITÄ rauhoittua sitä ennen, suurella todennäköisyydellä olet ihan terve. Jos sinulla on rahaa irrottaa, voisit mennä yksityiselle, jos julkisella puolella joudut odottelemaan viikkoja. Tutkimukset ovat yhtä hyviä julkisella ja yksityisellä, mutta yksityispuolella pääset esim. sinne sydämen ultraan muutamassa päivässä, pari hunttia maksamalla. 

Vierailija
33/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:36"]

[/quote]

hei kuka alapeukutti? joku on selkeästi todella ahdistunut ja sairas.

[/quote]

Minä peukutin. Ap tuskin on sydänsairas, mutta luulosairas ja erehtynyt pahaan mokaan eli maallikkona guugeloi nyt ja kuvittelee itselleen sairauksia.

Vierailija
34/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:43"]

Olen ukenut jostain, että kalaöljykapselit voi joillekin aiheuttaa rytmihäiriöitä. Ne ei sovi kaikille vaikka niitä niiin mainostetaan ihmerohtoina.

[/quote]

jätä kalaöljykapselit pois muutamaksi viikoksi.

Vierailija
35/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:57"]

Välittävätkö alapeukuttajat että pistokset ja korkeat verenpaineet ovat jotenkin mitättömiä oireita?

[/quote]

kyllä. Sydänoireet eivät ole lyhyitä pistoksia, vaan puristavaa tunnetta, kovaa jatkuvaa kipua, voimattomuutta ja huonovointisuutta, leukaan ja vasempaan käteen säteilevää kipua.

Korkea verenpaine voi olla nuorellakin, ap sitä paitsi sanoo saaneensa paineet kuriin elintapoja muuttamalla.

Vierailija
36/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli rytmihäiriöitä ja refluksitaudin oireita pitkään jatkuneen ja rankan mykoplasman aikana ja senyt jälkeen. Tervehtyminen vei pitkään, muttai kaikki oireet lähtivät lopulta. Olin juuri aloittanut opiskelut ja hirveästi ei ollut lepoaikaa.

Minulla oli mm. yskää (en saanut nukuttua) , närästys, rytmihäiriöitä, rinnan puristus ja vihlonta, väsymys, hengästyminen, jatkuvaa kuumetta 2,5 kuukautta, veren yskiminen.

Lääkärissä tutkivat varmaan kaiken, minkä keksivät ja mykoplasmaksi totesivat.

Tsemppiä! Vaikka pelottaa, niin luota nyt lääkäriin ja usko elämään.

Vierailija
37/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:36"]

[/quote]

Olisin voinut luulla, että avauksesi on provo minusta. Olen todella hajalla sydänoireideni kanssa. Ja niin ovat omaisenikin. Menen lääkäriin ensi syksnä sovitusti, koska en itsekään usko, että oireillani on paljon tekemistä sydämeni kanssa. Ei varmasti sinunkaan oireillasi :-). Mutta ymmärrän siis sinua, tämä on tosi hajoittavaa.

Vierailija
38/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisen kuukauden aikana lukenut netistä varmaan satoja, ellei jopa tuhansia sivuja aiheesta.

Olen täysin varma, että kyseessä on jokin rakenteellinen vika sydämessä, koska lapsella paineet harvemmin nousee muutakuin munuais tai sydäntaudin johdosta, ja paineethan olivat lapsena koholla. Paljon on myös juttua, ettei neuvolassa tai kouluterkkarilla todellakaan aina havaita vikoja..

Refluksi varmasti on myös koska närästää, mutta se ei selitä korkeita paineita. Jos olisikin pelkät pistokset niin voisi refluksi ollakin. Kaiken lisäksi pistävä rintakipu saataa siinä sekunnin aikana säteillä lapaan terävänä.

Ja kiitos kaikille jo vastanneille.

ap

Vierailija
39/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:59"]

Minulla on ollut epämääräisiä rintakipuja, pistoksia ja vihlaisuja nuoresta alkaen, samoin sydämentykytystä. Sydäntä on ultrattu ja varjoainekuvauksessakin kävin, mutta mitään sydänperäistä ongelmaa ei ole löydetty. Sen sijaan refluksotauti on diagnosoitu, ja siitä kaikki sydänperäisiltä vaikuttavat oireeni todennäköisesti johtuvat. Tsemppiä jatkoon ja yritä olla liikaa huolestumatta. Rohkeasti vaan tutkimuksiin!

[/quote]

Hei, onko verenpaineesi ollut koskaan koholla?

Vierailija
40/68 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppävuotoni ultrattiin vuosia sitten ja kysyin kardiologilta näistä äkillisistä pistoksistani, jotka ilmenivät silloin tällöin aamuisin. Oli kova pistävä kipu, en voinut liikkua, kesto alle minuutin. Sanoi sen liittyvän jotenkin läppävuotoon, muttei vaarallinen. Nykyään noita ei ole.