Voiko ihminen syödä kissan ja koiran ruokaa?
En ole mikään provo vaan köyhä opiskelija, joka tahtoo säästää ruokamenoissa. Eläinten ruoka on joskus halvempaa kuin ihmisille tarkoitettu. Muutama kaverini syö esim. koirille tarkoitettua pakastejauhelihaa ja kissoja varten purkitettua tonnikalaa, koska ne on niin halpoja. Kaverieni mukaan ne on ihan yhtä hyviä ja turvallisia kuin ihmisten ruoka. Mutta millä hintaero selittyy, jos laatu ja turvallisuus on kunnossa? Luulisi ihmisten ruokaa menevän enemmän kaupaksi ja vastaavan laatuisten ihmisten ruokien olevan siksi halvempia. Tietääkö kukaan varmasti, miten asia todella on?
Kommentit (33)
Kannattaa hahmottaa, että ihmisten ruokaa ohjaa elintarvikelaki ja eläinten ruokaa rehulaki. Eläinruoassa on jauhettuna kaikki teurasjätteet, voi olla mukana kansn nokat, jalat jne.
Ihmisten ruoka on säännellympää.
Vierailija kirjoitti:
Bon appetit.
https://www.alamy.com/dog-meat-for-sale-in-market-in-hanoi-vietnam-imag…
Niin miten eroaa joulukinkusta?
-lihansyöjä
En suosittele, niissä voi olla jotain jäämiä. Laadun eroista vaikea sanoa. Aion maistaa koirille tehtyä nahkaluuta jos on laadukas, mutten ravitsemuksellisessa mielessä. Jos uskallan.
Tarkoitit varmaankin niitä jauhelihoja ja tonnikalaa? Hintaero selittyy sillä että eläimille tarkoitettuihin jauhelihoihin jauhetaan mukaan rustot ja suurempi määrä sidekudosta kuin ihmisille, ja jossain määrin saattaa luutakin olla siellä jauhettuna. Tonnikalassa ei käsittääkseni ruotoja ole muksna, mutta se on vähempiarvoisista kalanosista tehty. Ei suolaa, öljyjä tai muitakaan lisäaineita kumpaisessakaan. Vähemmän työtä/käytettyjä raaka-aineita=halvempi hinta.
Turvallisia syödä.
Nappulat ja valmisruuat pyörivät samoissa hinnoissa/ovat jopa kalliimpia kuin ihmisten einekset, ja niiden ravintosisältö on ainakin pyritty räätälöimään kissoille/koirille sopivaksi. Epäilisin että ellei tyhjene pankkitili, vähintään vakavia puutostiloja eri ravintoaineista ja vitamiineista iskee jos niillä yrität elellä.
Koirien raakaruuissa oli ollut on ollut aika paljon enemmän bakteereita kuin mitä ihmisravinnolle sallittaisiin. En söisi.
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/lemmikki--ja-harraste-elai…
Vierailija kirjoitti:
Koirien raakaruuissa oli ollut on ollut aika paljon enemmän bakteereita kuin mitä ihmisravinnolle sallittaisiin. En söisi.
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/lemmikki--ja-harraste-elai…
En minäkään niitä raakana söisi.
Karvaranteethan syöttää noita meille pizzan täytteenä
Olen kuullut sanonnan, että Kiinassa ei ole irtokissoja ja -koiria.
Tiedätte kyllä sanomattakin, miksi näin on...
olen syönyt koiranruokaa monta 400 g purkkia, koiranruoka maistuu minulle.
syön sen koirankupista.
Totta kai voi. Kun tyttäreni oli pieni, hänellä oli tapana käydä hakemassa kaapista kissan kuivatuokapakkauksesta rouskuteltavaa. Hyvää kai oli kun niin maittoi.
Nyt 24-vuotias älykäs fiksu elämässä eteenpäin pyrkivä nuori nainen, ei ainakaan vahinkoa siitä saanut. Ja omistaa kolme kissaa sekä koiran. Johtuneeko sitten istä, mene tiedä....
Ei maistu yhtää millekkää oon maistanu,paljo mausteita sekaan ni voi syödä
Voi syödä ihan hyvin osana monipuolista ruokavaliota.