Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osuuspankin visa pankkikortin pin-koodi ei tule perille

Vierailija
24.02.2022 |

Osuuspankin nettisivuilla lukee näin:

https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/kortit/visa-electron-ko… "Kun siis Electron -korttisi voimassaoloaika umpeutuu seuraavan kerran, saat tilalle automaattisesti Electronin korvaavan uuden kortin.Kortin vaihtuessa saat myös uuden tunnusluvun eli PIN-koodin. Tunnusluku ja kortti toimitetaan sinulle aina erikseen."

Jostain syystä minulle ei tule uutta PIN-koodia. Osuuspankin asiakaspalvelun numerossa 0100 0500 henkilö kertoi, että kortin uudistumisesta huolimatta PIN-koodi pysyy samana kuin se oli visa electronissa.

Onko kokemusta, miten Osuuspankin Visa debit-kortin PIN-koodin saa käyttöönsä?

Niille, jotka antavat hyvän neuvon ottaa yhteyttä osuuspankkiin, niin verkkopankissa on käyty kirjeenvaihtoa useamman kuukauden ajan, mutta asia ei selviä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se oli sama kuin siinä edellisessä kortissa ihan kuten asiakaspalvelusta sinulle vastattiin. Ethän vain ole kokeillut sitä, ethän?

Vierailija
2/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli postissa erikseen kortti ja vähän myöhemmin uusi tunnusluku. Ja kyllä se tunnusluku vaihtui kun electron muuttui debitiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universaali pin-koodi 123456 toimii kaikilla korteilla jos on hätätilanne

Vierailija
4/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osuuspankki antaisi väärää tietoa verkkosivuilla?

En ole kokeillut vanhan pankkikortin pin-koodia, koska verkkopankin viesteissä kerrottiin jo ennen uuden pankkikortin saamista, että PIN-koodi vaihtuu ja se tulee eri lähetyksessä. Tämän saman tiedon olen saanut useita kertoja. Myös aloitusviestin linkissä lukee, että tulee uusi PIN-koodi. Olen saanut myös tiedon, että aina kun pankkikortin numero vaihtuu, niin vaihtuu myös PIN-koodi.

Silloin kun Visa electron on korvautunut uudella Visa electronilla, niin tunnusluku on pysynyt samana, mutta silloin on pysynyt samana myös pankkikortin mumerokin.

Vierailija
5/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tunnusluku ole eri kuin Pin?  Tunnuslukua ei voida valita mutta Pin on omassa harkinnassa, jos ymmärsin oikein kysymyksen.

Vierailija
6/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tunnusluku ole eri kuin Pin?  Tunnuslukua ei voida valita mutta Pin on omassa harkinnassa, jos ymmärsin oikein kysymyksen.

Verkkopankin salasanan voi itse vaihtaa ja se kannattaakin aika ajoin tehdä. Verkkopankin käyttäjätunnusta ei voi itse vaihtaa.

Pankkikortissa on PIN-koodi, jota myös tunnusluvuksi sanotaan,  mutta sitä ei voi itse vaihtaa vaan se tulee pankkikortin mukana.

Vierailija
7/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis olisi PIN-koodikirje kadonnut postissa eli tunnusluku on mahdollisesti joutunut ulkopuolisen henkilön tietoon. Tästä huolimatta tyrkyttävät vain uuden tunnusluvun tilaamista.

Näin lukee osuuspankin sivuilla: https://www.op.fi/turvallinen-asiointi/turvallista-maksamista-kassalla-… "Kortin ja tunnusluvun huolellinen käyttö

Opettele korttisi tunnusluku ulkoa ja hävitä pankista saamasi tunnuslukukirje. Älä merkitse tunnuslukua korttiin tai muualle. Älä koskaan luovuta korttiasi toisen käyttöön tai paljasta tunnuslukua toiselle – edes pankki tai viranomaiset eivät tarvitse tunnuslukuasi missään tilanteissa."

Osuuspankin verkkosivuilla lukee: "Kortin tunnusluku on hukassa – Miten tilaan uuden?

Voit tilata unohtuneen tunnusluvun (PIN-koodin) itse helposti kirjautumalla op.fi-palveluun. Kirjaudu, valitse kortti johon tarvitset tunnusluvun ja tee tunnusluvun tilaus. Saat tunnusluvun postissa noin kolmessa arkipäivässä. Jos tunnusluku on vaarantunut (eli ulkopuolinen on saanut tunnusluvun tietoonsa tai on epäilys, että ulkopuolinen on saanut tunnusluvun tietoonsa), kortti pitää sulkea ja tilata kokonaan uusi kortti, jolloin myös tunnusluku uusiutuu. Sulje korttisi viipymättä soittamalla OP Sulkupalveluun 0100 0555 (auki ympäri vuorokauden). Sinulle tilataan uusi kortti ja tunnusluku samalla kun soitat sulkupalveluun."

Vierailija
8/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen uuden pin-koodin sit, kun se Electronin käyttöaika päättyy. Millos se on?

Vierailija
9/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat sen uuden pin-koodin sit, kun se Electronin käyttöaika päättyy. Millos se on?

Visa elecrtonin käyttöaika päättyi tammikuussa. Olen ollut koko helmikuun ilman pankkikorttia.

Vierailija
10/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Visa elecrtonin käyttöaika päättyi tammikuussa. Olen ollut koko helmikuun ilman pankkikorttia.

Tai oikeastaan... minulla on jo kolmas pankkikortti, mutta ne ovat täysin hyödyttömiä kun en ole saanut PIN-koodia, jolla voisin aktivoida kortin. Eli en voi edes käyttää alle 50 euron lähimaksamista.

Ensimmäinen pankkikortti tuli marraskuussa tai joulukuussa. Toinen tuli vuoden alussa. Molemmat kortit on suljettu ja nyt on kolmas. Verkkopankissa lukee pankkikortin tiedoissa, että tunnusluku on toimitettu.

Eli vaihtoehdot ovat, että PIN-koodikirjeitä ei ole koskaan lähetetty tai kaksi tai mahdollisesti kolme kertaa tunuuslukukirje on kadonnut postin kuljetuksessa.

Vierailija
11/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi osuuspankki antaisi väärää tietoa verkkosivuilla?

En ole kokeillut vanhan pankkikortin pin-koodia, koska verkkopankin viesteissä kerrottiin jo ennen uuden pankkikortin saamista, että PIN-koodi vaihtuu ja se tulee eri lähetyksessä. Tämän saman tiedon olen saanut useita kertoja. Myös aloitusviestin linkissä lukee, että tulee uusi PIN-koodi. Olen saanut myös tiedon, että aina kun pankkikortin numero vaihtuu, niin vaihtuu myös PIN-koodi.

Silloin kun Visa electron on korvautunut uudella Visa electronilla, niin tunnusluku on pysynyt samana, mutta silloin on pysynyt samana myös pankkikortin mumerokin.

Sitä en tiedä, miksi siellä on väärää tietoa, mutta minulla PIN-koodi on säilynyt, vaikka pankkikortti on vaihtunut.

Kannattaa kuukausitolkulla ällitellä pankin kanssa ja olla ilman korttia, kun asian voisi hoitaa helpostikin. Jotkut nyt vaan ei viitsi toimia järkevästi.

Vierailija
12/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeastaan... minulla on jo kolmas pankkikortti, mutta ne ovat täysin hyödyttömiä kun en ole saanut PIN-koodia, jolla voisin aktivoida kortin. Eli en voi edes käyttää alle 50 euron lähimaksamista.

Ensimmäinen pankkikortti tuli marraskuussa tai joulukuussa. Toinen tuli vuoden alussa. Molemmat kortit on suljettu ja nyt on kolmas. Verkkopankissa lukee pankkikortin tiedoissa, että tunnusluku on toimitettu.

Eli vaihtoehdot ovat, että PIN-koodikirjeitä ei ole koskaan lähetetty tai kaksi tai mahdollisesti kolme kertaa tunuuslukukirje on kadonnut postin kuljetuksessa.

Aikuisten oikeasti: miksi et kokeile vanhaa tunnuslukua? Jos meni pieleen, saat kortin silti automaatista pois.

Toinen vaihtoehto on tehdä kuten moni muu tekee eli pyytää se PIN-koodi lähimpään Osuuspankin konttoriin, varata aika sen noutamiseen ja hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
13/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile nyt vaan sitä vanhaa tunnuslukua, ei siitä mitään haittaa ole!

Vierailija
14/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni täsmennys: Visa electron poistuu käytöstä 2021 - 2024 eli pankkikortin voimassaolon päättyessä se vaihdetaan uuteen pankkikorttiin. Minulla Visa electron oli käytettävissä tammikuun loppuun.

Hei, älkää alapeukuttako - kaikki mahdolliset ajatusvaihtoehdot kelpaa. Osuuspankin asiakaspalvelusta on tullut melkoisia heittoja.

Vierailija
15/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile nyt vaan sitä vanhaa tunnuslukua, ei siitä mitään haittaa ole!

Kyllä siitä on haittaa, jos väärää tunnuslukua koittaa tyrkyttää. Typerää olisi edes yrittää käyttää tnnuslukua, jonka tietää vääräksi.

Kuten Visa electronista voi jo päätellä, niin olen sitä asiakaskuntaa,jonka aikoinaan sanottiin tuovan vain kuraa pankkisaliin. Toisin, minä en tuo edes kuraa, koska minulla ei ole passia eikä henkilökorttia, jolla voisin asioida pankissa. Olen viimeksi asioinut pankissa kun ajokortti kelpasi.

Vierailija
16/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin uuden visa electronin suljetun tilalle. Kortti tuli mutta tunnusluku kirjettä ei. Kävin tiskillä ja tilattiin uusi tunnusluku kirje, se tulikin nopeasti 3 päivässä perille. Toimii nyt.

Kassaneiti sanoi, että jos se eka tunnuslukukirje kuitenkin saapuu niin se on mitätön, kun uusi on tilattuna.

Kirjeitä häviää nykyään luvattoman paljon.

tv: kurja kulkija

Vierailija
17/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten oikeasti: miksi et kokeile vanhaa tunnuslukua? Jos meni pieleen, saat kortin silti automaatista pois.

Toinen vaihtoehto on tehdä kuten moni muu tekee eli pyytää se PIN-koodi lähimpään Osuuspankin konttoriin, varata aika sen noutamiseen ja hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä.

Voitko kertoa syyn, miksi sitä PIN-koodia ei lähetetä postissa kuten Osuuspankin virallisen toimintamallin mukaan tiedotetaan toimittavan?

Vierailija
18/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin uuden visa electronin suljetun tilalle. Kortti tuli mutta tunnusluku kirjettä ei. Kävin tiskillä ja tilattiin uusi tunnusluku kirje, se tulikin nopeasti 3 päivässä perille. Toimii nyt.

Kassaneiti sanoi, että jos se eka tunnuslukukirje kuitenkin saapuu niin se on mitätön, kun uusi on tilattuna.

Eli sinulle annetun tiedon perusteella kassaneiti on antanut ymmärtää, että uusi tilattu tunnusluku on eri kuin oli kadonneessa tunnuslukukirjeessä.

Voisihan se niinkin olla, mutta miksi tunnusluvun jouduttua vääriin käsiin ei vain vaihdettaisi tunnuslukua sen sijaan, että pankin verkkosivuilla lukee "Jos tunnusluku on vaarantunut (eli ulkopuolinen on saanut tunnusluvun tietoonsa tai on epäilys, että ulkopuolinen on saanut tunnusluvun tietoonsa), kortti pitää sulkea ja tilata kokonaan uusi kortti,..."

Minulla on sellainen käsitys, että pankkikortin tunnuslukua ei voi vaihtaa, vaan pankkikortissa on vain yksi ja sama PIN-koodi.

Vierailija
19/52 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visa electronilla ja uudella Visa Debitillä voi nostaa vain sen verran rahaa kuin tilillä on saldoa. Pankin kannalta on täysin merkityksetöntä joutuuko näiden luotottomien pankkikorttien tunnusluvut ulkopuoliselle, sillä pankkikortin omistaja maksaa ihan itse kun ei ole ajoissa kuolettanut pankkikorttia.

Vierailija
20/52 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen vaihtoehto on tehdä kuten moni muu tekee eli pyytää se PIN-koodi lähimpään Osuuspankin konttoriin, varata aika sen noutamiseen ja hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä."

Miksi moni joutuu tekemään näin?

a) Halutaako Osuuspankki ihmisten saavan koronatartuntoja järjestämällä asiakkailleen tarpeetonta kulkemista julkisilla paikoilla ja julkisissa kulkuvälineissä?

b) Haluaako Osuuspankki aiheuttaa tarpeettomia lisäkuluja asiakkaille?

c) Haluaako Osuuspankki ajaa ihmiset tilanteisiin, jossa nälkä ja rahan käyttömahdottomuus  pakottaa vaihtamaan pankkia?

Jos näin olisi, niin ihan turha kysyä keihin tämä Osuuspankin toiminta kohdistuu.