Hyväksyisitkö pettämisen tässä tilanteessa?
Mies:
- elättää koko perheen ja elintaso on hyvä
- käyttäytyy rakastavasti (paitsi kun pettää)
- tekee kotitöitä
- antaa perheelle aikaansa
- ei ole tyytyväinen seksuaalisesti vaimoonsa, ja vaimo ei onnistu korjaamaan tilannetta vaikka yrittää
Kommentit (245)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:37"]
No tulihan se totuus sieltä kun vähän vängättiin.Elikä sinä olet ihastunnut toiseen naiseen ja haluaisit suhteen hänen kanssa mutta et halua erota vaimostasi koska se tulisi rahallisesti liian kalliiksi.Ei ap tossa tilanteessa kukaan ei hyväksy sun pettämistä!!ja tätä sontaa sä yritit vielä puolustella jollain kotitöiden tekemisellä?Melkein naurattaa..
[/quote]
Olisihan se ikävää luopua juuri rakennetusta unelmatalosta ja ottaa samalla taloudellisesti hirmuinen summa takkiin. Kyllä se vaikuttaa tähän asiaan. Sekö sitten tekee avoimen suhteen halustani jotenkin tuomittavampaa? Jos taloa ei olisi sittenkö niin suhdetoive olisi hyväksyttävä?
ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:29"]
Tätä ketjua lukiessa ja vastaillessa kiehuu koko ajan vain enemmän ja enemmän ap:ta kohtaan...
1. Se että teet kotitöitä on normaalia aikuisen ihmisen elämää. Et tarvitse siitä hyvästä mitalia, erityiskohtelua tai lupaa pettää vaimoasi.
2. Paasaat kovasti siitä että maksat kaiken ja sinulla on parempituloinen työ kuin vaimollasi. Seuraavaksi sanot että vaimo ei "tee asioita jotka mahdollistavat sinun urasi" vaan sen sijaan koittaa itse edistyä omassa työssään. Eli sinusta naisella saa olla pieni palkka, jos hän sitten käyttää kaiken aikansa yrittäen edistää SINUN uraasi, ihan kuin hänellä ei olisi omaa elämää tai tavoitteita. TAI nainen saa edistää omaa uraansa, kunhan palkka on alusta asti vähintään sama kuin sinulla?
3. Olet mennyt naimisiin naisen kanssa jota rakastit. Nyt kuitenkaan et ole tyytyväinen koska naisen luonne ei anna periksi sinun seksuaalisille tarpeillesi, ja haluat siksi (?) aloittaa suhteen ihastuksesi kanssa. Onko seksuaalinen tyytymättömyys oikeasti syy, vai haluatko vain päästä panemaan tätä ihastustasi ilman seurauksia?
4. Suunnittelit aluksi pettämistä, et avointa suhdetta. Haista paska siitä hyvästä. Pettäminen on todella halpamaista ja inhottavaa. Pettäessäsi halvennat suhteen toista osapuolta, käytät hyväksi hänen luottamustaan, leikit hänen sydämellään. Sanot rakastavasi ja suutelet vaimoasi huulilla jotka tunti sitten olivat jonkun toisen vartalolla, ja vaimosi luulee näkevänsä koko totuuden. Pettämällä sinä teet naisesta jota sanot rakastavasi narrin, ja se että harkitsit sitä ennen muita, rehellisiä vaihotehtoja kertoo sinusta todella paljon...
5. Sanoit suhteen avoimuuden olevan erityisesti miehelle. Haluaisit siis pitää vaimon kotona, varmassa tallessa ja uskollisena, kun sinä nusuttelet uutta ihastusta ilman huolen häivää. That's the dream, right?
Eli joo. Tunteet ap:ta kohtaan alkaa olla aika inhonsekaiset. Toivottavasti vaimosi älyää erota sinusta.
[/quote]
Korjauksia.
2. Tilanne ei ole se että vaimolla on pieni palkka, vaan hän ei saa palkkaa ollenkaan. Minä maksan kaiken. Kukaan ei tiedä, kuinka kauan tilanne tulee vielä jatkumaan.
4. En suunnitellut pettämistä, vaikka käytinkin huolimattomuuksissani sitä sanaa. En ole koskaan pettänyt enkä aiokaan pettää.
5. Minulle olisi ok, jos vaimokin kävisi vieraissa, mutta satun tietämään ettei hän tekisi niin vaikka hänellä olisi siihen lupa.
ap
[/quote]
2. Ja senkö takia hänen pitäisi omistaa aikansa sinun urasi edistämiseen? Ei edes oman taloustilanteensa kohottamiseen vaan SINUN uraasi pitäisi molempien ajatella. Huh huh.
4. Olet aikuinen ihminen ja tiedät mitä pettäminen tarkoittaa. Käytit tätä sanaa "huolimattomasti" useassa viestissä, etkä avoimesta suhteesta aloittaessasi maininnut sanallakaan että tarkoittamasi tilanne olisi lähempänä avointa suhdetta kuin pettämistä. Jotenkin minun on vaikea kuvitella että niinkin voimakas ja kuvaava sana kuin pettäminen olisi tullut viesteihisi "vahingossa" ellet kokisi toivomaasi tilannetta jollain tapaa pettämisen kaltaisena, epärehellisenä ja yksipuolisena, toisen selän takana tapahtuvana toimintana.
5. Ja sinulla olisi aivan hyvä omatunto vaikka tietäisit että suhteenne avoimuus jäisi yksipuoliseksi? No fine, jos ei tule tunnontuskia sinulle ja vaimosi on sinut asian kanssa niin ihan sama se mulle on, mutta en itse tuohon pystyisi.
Kolmoskohdassa oli yksi kysymys johon voisin haluta vastauksen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:31"]
Harkitsen pitäisikö erota vai yrittää jotenkin muuten muuttaa tilannetta, jos vaimo ei hyväksy minulle sivusuhdetta. Onko ideoita
[/quote]
Niin, itse sun on tehtävä päätös.
Joko jatkat vaimosi kanssa ja mahdollisesti hankitte lapsiakin, mutta et vilkuile sitten sitä toista naista enää.
Tai sitten annat palaa ja aloitat suhteen sen toisen naisen kanssa, mutta joko kerrot siitä jolloin vaimosi loukkaantuu, tai et kerro, mutta saatat käytökselläsi herättää epäilyjä ja jäät lopulta kiinni. Joka tapauksessa nykyinen avioliittosi on silloin ohi. Hyvällä tuurilla sulla on sitten se toinen nainen, huonolla ei. Onko hän muuten naimisissa? Jos on niin 2 perhettä hajoaa sitten.
Ehkä yksi keino selviytyä henkisesti sen yli jos päätät että et petä vaimoasi ja katkaiset yhteydenpidon siihen toiseen naiseen ja heität pois kaikki tunteet ja odotukset mitä häneen liittyy, olisi purkautua jollain tavalla. Joku harrastus, joo mutta sellainen joka saa sinut unohtamaan sen ihastuksen. Osta vaikka moottoripyörä tai hemmottele itseäsi jollain muulla tavalla. Kirjoita päiväkirjaasi tai novelli "rakkaudesta joka ei toteutunut". Juttele muiden kavereidesi kanssa siitä, täältä AV-foorumista saat vain ympäripyöreitä neuvoja tai jodut pilkan kohteeksi.
Muutama vuosi se kestää mutta se menee ohi.
t. mies jolla sairas vaimo
Harkitsen pitäisikö erota vai yrittää jotenkin muuten muuttaa tilannetta, jos vaimo ei hyväksy minulle sivusuhdetta. Onko ideoita?
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:37"]
No tulihan se totuus sieltä kun vähän vängättiin.Elikä sinä olet ihastunnut toiseen naiseen ja haluaisit suhteen hänen kanssa mutta et halua erota vaimostasi koska se tulisi rahallisesti liian kalliiksi.Ei ap tossa tilanteessa kukaan ei hyväksy sun pettämistä!!ja tätä sontaa sä yritit vielä puolustella jollain kotitöiden tekemisellä?Melkein naurattaa..
[/quote]
Olisihan se ikävää luopua juuri rakennetusta unelmatalosta ja ottaa samalla taloudellisesti hirmuinen summa takkiin. Kyllä se vaikuttaa tähän asiaan. Sekö sitten tekee avoimen suhteen halustani jotenkin tuomittavampaa? Jos taloa ei olisi sittenkö niin suhdetoive olisi hyväksyttävä?
ap
[/quote]
Ei. Meitä täällä häiritsee se että se suurin este erolle tuntuu olevan taloudelliset syyt.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:42"]Erityisesti toivoisin vastauksia naisilta, jotka ovat tällaisessa tai tätä muistuttavassa suhteessa (mies maksaa kaiken, vaimo ei tee asioita, jotka mahdollistavat miehen uran vaan rakentaa omaa uraansa ja miehellä sellainen seksuaalisuus jota vaimo ei voi koskaan täysin tyydyttää). Jos täällä nyt sellaisia on.
Ja en kysy että pitäisikö hyväksyä tai onko se oikein/väärin, vaan hyväksyisitkö itse, jos vaihtoehtona olisi suhteen päättyminen.
ap
[/quote]
Mies on siis bi? Muuta syytä en käsitä, miten nainen ei voi tyydyttää miehen kaikkia tarpeita. Kas kun ei ihminen muutenkaan saa ihan kaikkea mitä haluaa, että minusta ns. normiseksin pitää riittää, eikä tarvi mitään hirveän kinkyä suostua tekemään että miehelle kelpaisi. Mutta siis mieheksi nainen ei voi ryhtyä, jos sellaisesta puutteesta on kysymys.
Ja lapsia vielä toivotte saavanne..
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:47"]
3. Olet mennyt naimisiin naisen kanssa jota rakastit. Nyt kuitenkaan et ole tyytyväinen koska naisen luonne ei anna periksi sinun seksuaalisille tarpeillesi, ja haluat siksi (?) aloittaa suhteen ihastuksesi kanssa. Onko seksuaalinen tyytymättömyys oikeasti syy, vai haluatko vain päästä panemaan tätä ihastustasi ilman seurauksia?
[/quote]
Korjauksia.
2. Tilanne ei ole se että vaimolla on pieni palkka, vaan hän ei saa palkkaa ollenkaan. Minä maksan kaiken. Kukaan ei tiedä, kuinka kauan tilanne tulee vielä jatkumaan.
4. En suunnitellut pettämistä, vaikka käytinkin huolimattomuuksissani sitä sanaa. En ole koskaan pettänyt enkä aiokaan pettää.
5. Minulle olisi ok, jos vaimokin kävisi vieraissa, mutta satun tietämään ettei hän tekisi niin vaikka hänellä olisi siihen lupa.
ap
[/quote]
2. Ja senkö takia hänen pitäisi omistaa aikansa sinun urasi edistämiseen? Ei edes oman taloustilanteensa kohottamiseen vaan SINUN uraasi pitäisi molempien ajatella. Huh huh.
4. Olet aikuinen ihminen ja tiedät mitä pettäminen tarkoittaa. Käytit tätä sanaa "huolimattomasti" useassa viestissä, etkä avoimesta suhteesta aloittaessasi maininnut sanallakaan että tarkoittamasi tilanne olisi lähempänä avointa suhdetta kuin pettämistä. Jotenkin minun on vaikea kuvitella että niinkin voimakas ja kuvaava sana kuin pettäminen olisi tullut viesteihisi "vahingossa" ellet kokisi toivomaasi tilannetta jollain tapaa pettämisen kaltaisena, epärehellisenä ja yksipuolisena, toisen selän takana tapahtuvana toimintana.
5. Ja sinulla olisi aivan hyvä omatunto vaikka tietäisit että suhteenne avoimuus jäisi yksipuoliseksi? No fine, jos ei tule tunnontuskia sinulle ja vaimosi on sinut asian kanssa niin ihan sama se mulle on, mutta en itse tuohon pystyisi.
[/quote]
No onko se sitten reilua että minä mahdollistan hänen uraansa ja lisäksi maksan meidän molempien asumisen ja elämän? Mieluummin laittaisin osan palkastani säästöön niin, että voisin myöhemmin toteuttaa unelmiani. Nyt kaikki menee mikä tuleekin.
Lihavoituun kohtaan sanoisin, että varmaan koenkin että tilanne olisi yksipuolinen, kun tiedän jo valmiiksi että meistä minä olisin ainoa joka tuota vapautta sivusuhteisiin tulisi käyttämään, vaikka se sallittaisiin tasapuolisesti molemmille. En tiedä miksi kuitenkaan pitäisi olla huono omatunto, kun kumpikin kuitenkin toimisi kuten haluaa. Minä haluan harrastaa seksiä muidenkin kanssa, vaimoni ei.
Kolmoskohtaan vastaus: olen ollut koko suhteemme ajan tyytymätön seksielämäämme, joten kysymys ei ole ainoastaan siitä että olen ihastunut.
ap
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:37"]
[/quote]
ap
[/quote]
Taidat tahallas esittää typerää tai sitte oot perkeleen pösilö.Sellasen kuvan noista sun jutuista sai että ilman unelmataloa ja taloudellisia menetyksiä olisit valmis eroamaan vaimostasi jos et muuten saa kuksia tätä ihastustasi.Taidat olla naimisissa ennemminkin sen unelmatalon kun vaimosi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:47"]
[/quote]
Korjauksia.
ap
[/quote]
[/quote]
No onko se sitten reilua että minä mahdollistan hänen uraansa ja lisäksi maksan meidän molempien asumisen ja elämän? Mieluummin laittaisin osan palkastani säästöön niin, että voisin myöhemmin toteuttaa unelmiani. Nyt kaikki menee mikä tuleekin.
Lihavoituun kohtaan sanoisin, että varmaan koenkin että tilanne olisi yksipuolinen, kun tiedän jo valmiiksi että meistä minä olisin ainoa joka tuota vapautta sivusuhteisiin tulisi käyttämään, vaikka se sallittaisiin tasapuolisesti molemmille. En tiedä miksi kuitenkaan pitäisi olla huono omatunto, kun kumpikin kuitenkin toimisi kuten haluaa. Minä haluan harrastaa seksiä muidenkin kanssa, vaimoni ei.
Kolmoskohtaan vastaus: olen ollut koko suhteemme ajan tyytymätön seksielämäämme, joten kysymys ei ole ainoastaan siitä että olen ihastunut.
ap
[/quote]
Vaimosikin saattaa haluta seksiä jonkun muun kuin sinun kanssasi. Tyylistäsi päätellen minä ainakin haluaisin, en tykkää kylmistä ja itsekkäistä ihmisistä.
Ap, minkälaiset lupaukset olet aikoinaan antanut naimisiin mennessäsi?
Nythän ongelma ei olekaan se antaako vaimosi sinulle "luvan" vaan se mitä sinä itse olet omalla sanallasi vannonut pyhästi.
Jos avioliittosi perustuu lupauksellesi että olet uskollinen ja rakastat myötä- ja vastoinkäymisissä, niin silloinhan et petä vain lupaustasi vain vaimoasi kohtaan vaan syöt omat sanasi, et siis ole sanojesi mittainan mies.
Yleensähän avioliitto ymmärretään kahden kaupaksi, ellei avioliitossa kummankin osapuolen sopimuksella toisin päätetä (eli avoin suhde). Sulle ei ollenkaan näytä hahmottuneet avioliiton luonne: olet sitoutunut hommaan, joten sun kuuluu se oma osuutesi hoitaa. Avioliitto ei ole palvelusopimus, jossa sinä maksat ja muut palvelevat sinua.
Viestistäsi ymmärrän, että ette ole sopineet mitään avoimesta suhteesta. Kyse on vaan siitä, että olet mennyt vapaasta tahdostasi naimisiin vaimosi kanssa ja nyt kun elämäntilanne ei vastaa 100% odotuksisasi ja itsekkäitä halujasi, niin olet valmis pettämään vaimosi ja itsesi.
Syy miksi et eroa ei ole se, että rakastat vaimoasi, vaan se että olet saita ja pelkäät rahallista menetystä.
Olet kehittymätön ja itsekeskeinen ihminen, joka kuvittelee että avioliiton (ja ilmeisesti sivusuhteen) ainoa tarkoitus on sinun 100% tyydyttämisesi. Sulle ei taida olla olemassakaan sitä toista osapuolta, koska et mainitse ollenkaan miten hyvin sinä täytät sitoumuksen rakastaa vaimoasi? Onko vaimosi tyytyväinen suhteeseenne? Oletko kyennyt tyydyttämään hänen seksuaaliset halunsa? Vai oletko vaan kiukutellut ja vaatinut huomiota itsellesi ottamatta toista huomioon?
Olet heti hylkäämässä vaimosi, joka työskentelee paljon ja on siitä huolimatta yrittänyt venyä sinun itsekkäiden tarpeiden mukaan. Sulle ei avioliiton seksi kelpaa, kun se ei ole millintarkasti sitä mitä sinä olet "kaupasta tilannut" (kohtelet siis vaimoasi kuin prostituoitua, jonka työ olisi sinun halusi tyydyttää).
Nyt sitten suunnittelet omien halujesi perusteella uutta suhdetta. Tuskinpa olet kysynyt tältä uudelta naiselta miten hänelle sopisi ryhtyä "hoitelemaan" sinua samoilla ehdoilla kuin vaimosi ja miten hän suhtautuu moraalisesti tilanteeseen, jossa hänestä tulisi pettämisessä toinen osapuoli. Ehkäpä nämä asiat eivät hänelle sovikaan?
Mielestäni sun pitäisi nyt ottaa pääsi pois persiistä, unohtaa muut osapuolet ja keskittyä omaan avioliittoosi. Keskustele avoimesti vaimosi kanssa, että voitteko päätyä johonkin kumpaakin tyydyttävään kompromissiin. Jos ei, sitten otatte eron, ja sen jälkeen rupeat vasta katselemaan uusia naisia. Jos tulee taloudellisesti takkiin, niin sitten tulee, se on vapauden hinta.
Olet klassinen esimerkki lapsellisesta ajattelusta, jossa ongelmana on että halutaan sekä syödä kakku että säästä se.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:53"] Mies on siis bi? Muuta syytä en käsitä, miten nainen ei voi tyydyttää miehen kaikkia tarpeita. Kas kun ei ihminen muutenkaan saa ihan kaikkea mitä haluaa, että minusta ns. normiseksin pitää riittää, eikä tarvi mitään hirveän kinkyä suostua tekemään että miehelle kelpaisi. Mutta siis mieheksi nainen ei voi ryhtyä, jos sellaisesta puutteesta on kysymys.
[/quote]
No en ole mikään bi. Haluaisin edes joskus sellaista seksiä, jossa naisesta näkee että hän todellakin haluaa minua, ihailee vartaloani ja stondistani ja haluaa tehdä kaikkensa miellyttääkseen minua. Vaimoni ei ole sellaista miellyttäjätyyppiä eikä partnerin komea ulkomuotokaan merkitse hänelle mitään. Aiemmat naiseni ovat olleet aivan pähkinöinä kehostani ja esim. siitä minkä kokoinen minulla on jne. Vaimoni kanssa seksi on erilaista, henkisempää. Mukavaa kyllä sekin mutta ei tuollaista mitä haluaisin.
ap
Tässäpä tämä mielipide: jos kotona ei homma pelitä syystä tai toisesta ja kaikki tiet on sillä saralla jo kokeiltu, mutta rakkautta/ yhdessäoloa silti riittää:
- avoin suhde, jossa luottamus pelaa molempiin suuntiin
- sivusuhde erittäin hienotunteisesti
Tai sitten kulttuurimoraalisesti hoidettuna homma purkuun ja uusille urille vaikka kirpaisisi.
Olet ollut tyytymätön teidän seksielämään koko suhteen ajan ja kuitenkin seksi on sulle noin tärkeää.Miksi menit naimisiin?No sinä menit ja nyt on aika maksaa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:47"]
[/quote]
Korjauksia.
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Ei. Reilua olisi että molemmat mahdollistavat oman uransa, ja auttavat toisiaan mahdollisuuksien mukaan, suunnilleen tasapuolisesti. Tämä ei toteudu, mutta en siinä osaa auttaa. Nillittäminen aiheesta täällä ei auta mitään. Aina voit lähteä jos kismittää maksumiehen rooli.
Se että vaimosi ei haluaisi paneskelle ympäriinsä ei tarkoita että tilanne olisi hänelle reilu tai miellyttävä. Tottakai se sattuu kun tietää että mies käy hakemassa nautintonsa toisaalta kun itse vain tahtoisi olla kahdenvälisessä parisuhteessa. Minua satuttaisi satuttaa puolisoani sillä tavoin.
Tähän en osaa mitään muuta nyt sanoa kuin että mitäs läksit, oma vika pikku sika, kuka käski olla läski. Miksi tilanne eskaloitui juuri nyt? Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Milloin ihastuit toiseen ja milloin suunnitelma avoimesta suhteesta syntyi?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:53"] Mies on siis bi? Muuta syytä en käsitä, miten nainen ei voi tyydyttää miehen kaikkia tarpeita. Kas kun ei ihminen muutenkaan saa ihan kaikkea mitä haluaa, että minusta ns. normiseksin pitää riittää, eikä tarvi mitään hirveän kinkyä suostua tekemään että miehelle kelpaisi. Mutta siis mieheksi nainen ei voi ryhtyä, jos sellaisesta puutteesta on kysymys.
[/quote]
No en ole mikään bi. Haluaisin edes joskus sellaista seksiä, jossa naisesta näkee että hän todellakin haluaa minua, ihailee vartaloani ja stondistani ja haluaa tehdä kaikkensa miellyttääkseen minua. Vaimoni ei ole sellaista miellyttäjätyyppiä eikä partnerin komea ulkomuotokaan merkitse hänelle mitään. Aiemmat naiseni ovat olleet aivan pähkinöinä kehostani ja esim. siitä minkä kokoinen minulla on jne. Vaimoni kanssa seksi on erilaista, henkisempää. Mukavaa kyllä sekin mutta ei tuollaista mitä haluaisin.
ap
[/quote]
Niin että olet valmis vaarantamaan avioliittosi, jotta saat jonkun "ihailemaan stondistasi"... Onko sulla jäänyt joku kehitysvaihe väliin? Minä ihailen mieheni stondista ja himoitsen häntä, mutta epäilen ettei hän ryhtyisi sivusuhteeseen siksi, että kotona ei tehdä numeroa hänen peniksensä koosta.
Miksi pettäminen olisi mielestäsi sallittua tuossa tilanteessa? Jos ei suhteessa saa kaikkea tarvitsemaansa, niin aina voi erota. Ei todellakaan oikeuta loukkaamaan toista pahimmalla mahdollisella tavalla, rikkomaan itseluottamusta ja perusluottamusta, vaikka tilanne olisi mikä.
Ap on tehnyt itestään pellen!Nyt ei enää auta olet kuinka rikas,komea tai isomulkkunen tahansa.Pelle mikä pelle!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:57"]
[/quote]
Oliko vaimosi töissä ennenkuin menitte naimisiin, alkoiko hän sen jälkeen opiskella tai ruveta yksityisyrittäjäksi jolla ei vielä tienaa mitän? Irtisanoutuiko hän työstään omasta tahdostaan vai irtisanottiinko hänet tuotannollisista syistä vai oliko hän märäaikaisessa työssä joka loppui? Puhuitteko ollenkaan omista urasuunnitelmistanne ennenkuin menitte naimisiin?
Jos ette puhuneet ja vaimosi ykskaks irtisanoutui työstään omasta tahdostaan toteuttaakseen jotain omia unelmiaan, niin silloin olisi keskustelun paikka, ja silloin tavallaan sinulla olisi oikeus toteuttaa joku sellainen unelma jota et vaimoltasi saa tai joka tasapainottaisi sen että joudut olemaan työjuhta. Mutta muista olla hienovarainen.
Mutta jos vaimosi työtilanteesta/urasuunnitelmistanne oli keskusteltu jo ennen naimisiinmenoanne niin silloin olet hyväksynyt tosiseikan että sinä elätät ainakin toisaiseksi.
Voihan joskus vaimosi ponnistelut tuottaa tulosta ja hän alkaa maksaa kanssa asuntolainaanne ym.
Tuosta unelmatalostanne: Kumpi teistä halusi juuri sellaisen talon, joutuiko jompikumpi teistä muuttamaan vastentahtoisesti toiselle paikkakunnalle unelmatalonne vuoksi?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:30"]En vieläkään ymmärrä, sorry. Siis tajuan nyt että tuo toinen nainen näyttäisi olevan sinulle sopivampi. Mutta miksi et ota eroa? Vai pelkäätkö että se osoittautuisikin virheeksi? Ja yhtäkkiä olisitkin yksin, ei vaimoa, ei toista naista? Oletko siis pohjimmiltasi pelkuri, joka haluaa pitää vaimon varalla ellei toisen naisen kanssa toimisikaan?
[/quote]
Kts. vastaus 54. Lisäksi tämä toinen ei välttämättä haluaisi parisuhteeseen kanssani, vaikka onkin ihastunut ja seksiä voisi harrastaa.
ap