Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kotirouva/kotiäiti koko elämäni

Vierailija
24.02.2022 |

Miksi se on niin ihmeellistä? Valis

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon miehesi palkka on ja missä asutte? Jäisin mielelläni kotiäidiksi mutta täällä helsingissä ei kyllä yhden keskituloisen palkalla eletä

N 2000€/kk. Asutaan vanhassa omakotitalossa maaseudulla. Ap

No sitten ei ihmekään, meillä menee asumiseen yli tuhat euroa kuussa. Toivottavasti ei tule mitää vastoinkäymisiä vastaan. Eikö pelota olla yhden ihmisen pienen palkan varassa?

Siihen on jo tottunut. Ap

Vierailija
42/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen tottuu. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut tulevan eläkkeesi määrää?

Vierailija
44/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut tulevan eläkkeesi määrää?

Olen toki. Ei ollut suunnitelmani että olisin aina kotirouva mutta jälkeenjääneisyyteni ja sairauksieni vuoksi kävi näin. Ap

Vierailija
45/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis 🍾🥃

L O L 🤣🤣

Vierailija
46/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
47/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko samanlaisia jotka miehiä?

Vierailija
48/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelisit miehestä joka haluaa sinut töihin että voi olla itse kotona omien lastensa kanssa?

Vierailija
49/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Ei ole probo. Ap

Vierailija
50/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko samanlaisia jotka miehiä?

En tunne. Ap

Vierailija
51/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelisit miehestä joka haluaa sinut töihin että voi olla itse kotona omien lastensa kanssa?

Sopisi mulle. Ap

Vierailija
52/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle tule ikinä tylsää?itse teen osa aika työtä mutta ei hitto jaksa tätä kotona oloa,tottakai siivoan ja teen ruuan mutta mun aivot surkastuu jos ei olis mitään muuta kuin perhe

Ihan on itsestä kiinni jos aivonsa surkastuttaa. Niin paljon on mielenkiintoista tekemistä ja tutkimista, lukemista, oppimista ym ym. jokainen voi löytää itselleen oman mielenkiintoisen jutun tai juttuja, niin tekemistä riittää. Mitä aiot eläkkeellä tehdä jos jo nyt tylsistyt? 

Vierailija
53/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo

Miksi olisi?

Vierailija
54/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Selänne -tyyppisenä kotirouvana olisi kyllä upeaa olla, mutta en ikinä suostuisi köyhänä kotona kökkimiseen, jos töissä käyminen olisi mahdollista. Ap:n elämää en siis toivoisi itselleni, mutta suuren lottovoiton saamisen jälkeen lopettaisin työt välittömästi.

Vierailija
55/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo

Miksi olisi?

Joo, ei tämä ole provo. Ap

Vierailija
56/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo ihminen jota ei kiinnosta opiskella mitään ammattia ja kokea työelämää ollenkaan muuta kuin olla pelkästään kotirouvana ainoastaan lapset tehtynä ja hoidettuna ja mitään muuta meriittiä ei halua hankkia. 

Suurimalla osalla on noi kaikki koettu, opiskelija elämä, perheen, perustaminen ja työelämää eri järjestyksessä että joillain saattaa olla ensin perustettu perhe ja sitten vasta opiskeltu.

Miksi ei ole mielenkiintoa mitään muuta elämää nähdä. Viiskymppisenäkin jos on terve ja hyvässä kunnossa niin vielä ehtii opiskella ammatin semmoisille matalapalkka aloille missä on työvoimapula. Missä ei tarvitse lukupäätä eikä älykkyyttä jos ei ole ollut koulumenestystä ja sen takia ajautunut kotiäidiksi kun mihinkään muuhun ei ole kyvykkyyttä. Omien lasten hoitohan tulee luonnostaan niin siihen ei mitään kykyjä tarvitse. 

Jos puoliso pienipalkkaisena yksin elättää niin sinunkin pieni palkkainen työ helpottaisi miehesi taakkaa jo huomattavasti. Hoiva-avustajan tai siistijän ammatin opiskelee lyhyessä ajassa ja töitä saa työnteko haluinen välittömästi. 

Vierailija
57/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi outo ihminen jota ei kiinnosta opiskella mitään ammattia ja kokea työelämää ollenkaan muuta kuin olla pelkästään kotirouvana ainoastaan lapset tehtynä ja hoidettuna ja mitään muuta meriittiä ei halua hankkia. 

Suurimalla osalla on noi kaikki koettu, opiskelija elämä, perheen, perustaminen ja työelämää eri järjestyksessä että joillain saattaa olla ensin perustettu perhe ja sitten vasta opiskeltu.

Miksi ei ole mielenkiintoa mitään muuta elämää nähdä. Viiskymppisenäkin jos on terve ja hyvässä kunnossa niin vielä ehtii opiskella ammatin semmoisille matalapalkka aloille missä on työvoimapula. Missä ei tarvitse lukupäätä eikä älykkyyttä jos ei ole ollut koulumenestystä ja sen takia ajautunut kotiäidiksi kun mihinkään muuhun ei ole kyvykkyyttä. Omien lasten hoitohan tulee luonnostaan niin siihen ei mitään kykyjä tarvitse. 

Jos puoliso pienipalkkaisena yksin elättää niin sinunkin pieni palkkainen työ helpottaisi miehesi taakkaa jo huomattavasti. Hoiva-avustajan tai siistijän ammatin opiskelee lyhyessä ajassa ja töitä saa työnteko haluinen välittömästi. 

Minulla on oppimisvaikeuksia, niin en ole pystynyt opiskelemaan ns istumatyötä ja fyysisiä töitä en sairauksieni takia pysty tekemään. Ap

Vierailija
58/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä toki mitään vapaaehtoista ole ollut. Ap

Vierailija
59/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kotiäitiys tai -rouvuus on vain naamio. Omalla kohdallani kyse on hirvittävästä kipusyndroomasta ja monista muista terveysongelmista, jotka estävät normaalia elämää. Juuri ja juuri jaksan huushollia hoitaa, joskus en jaksa sitäkään.

Ulkopuolisille tilanne näyttää kadehdittavalta, mutta sitä se ei todellakaan ole. Joka päivä toivon, että asiat olisi ihan toisin. Oma valinta tämä ei ole.

Joillekin tietenkin on oma valinta, ja jokainen perhe saa hoitaa asiansa juuri niinkuin hoitavat. Muille se ei kuulu, niin kauan kuin kaikilla perheenjäsenillä on hyvä ja turvallinen olla, sekä perheessä riittävä toimeentulo.

Vierailija
60/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, olen nyt reilu 40 enkä aio töihin mennäkkään. Rahallisesti asiat on niin, että vaikka tulisi se palstan manaama ero niin pärjään kyllä. Nuorin lapsi on vielä vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän