Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kotirouva/kotiäiti koko elämäni

Vierailija
24.02.2022 |

Miksi se on niin ihmeellistä? Valis

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla se työkyvyttömyyseläke. 😘

Vierailija
22/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä varmaan hyvätuloinen mies eikä siinä mitään hävettävää ole jos elää miehen siivellä. Sitäpaitsi harvoin kotiäiditkään täysin tulottomia on. Jos köyhä mies tai yh niin kotiäitiys voi olla taloudellisesti aika haastavaa ja kurjaa aikaa.

Harvat kotirouvat ovat naimisissa tyhjätaskujen kanssa. Ymmärtävät kyllä itsekin rahan arvon.

Tuntemani suomalaiset kotirouvat ovat naimisissa: lihanleikkaajan kanssa, toinen rekkakuskin, kolmas pubityöntekijän, neljäs it-ammattilaisen ja viides ilmoitusmyyjän. Eivät nämä nyt niin rahassa pyöri, aika vaatimatonta arkea pyörittävät. Kaksi noista rouvista kehtaa jopa käydä leipäjonossa hakemassa kassin. Nimenomaan kotirouvia palstamääritelmän mukaan, kun lapset ovat jo koululaisia. Yli kymmenen vuotiaita kullakin ja 1-2 lasta per perhe, sorry vitosella on 4 lasta ja yksi lapsenlapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mieheni ei ole hyvätuloinen. Ollaan itse asiassa aika pienituloisia. Pärjätään, kun eletään melko vaatimattomasti. Ap

Sä elät sun elämääsi just ihan niinkuin itse haluat ja jos kotiäitiys on miehellesikin o.k. Ei ongelmaa!!!!

Vierailija
24/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taloudellinen tilanteenne on sen sinulle sallinut/ sallii edelleen, mikä ettei.... Jokainen elää itse parhaaksi näkemällään tavalla; kotiäitiysi ei ole keneltäkään "mitään pois!"

Joo, ei se keneltäkään pois ole. Ap

On se mieheltäsi kun joutuu sinun elämän maksamaan ja jos ei ole miestä niin on se yhteiskunnalta kun et tuo yhteiseen pottiin mitään vaan tuhlaat sitä

Vierailija
25/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä varmaan hyvätuloinen mies eikä siinä mitään hävettävää ole jos elää miehen siivellä. Sitäpaitsi harvoin kotiäiditkään täysin tulottomia on. Jos köyhä mies tai yh niin kotiäitiys voi olla taloudellisesti aika haastavaa ja kurjaa aikaa.

Harvat kotirouvat ovat naimisissa tyhjätaskujen kanssa. Ymmärtävät kyllä itsekin rahan arvon.

Tuntemani suomalaiset kotirouvat ovat naimisissa: lihanleikkaajan kanssa, toinen rekkakuskin, kolmas pubityöntekijän, neljäs it-ammattilaisen ja viides ilmoitusmyyjän. Eivät nämä nyt niin rahassa pyöri, aika vaatimatonta arkea pyörittävät. Kaksi noista rouvista kehtaa jopa käydä leipäjonossa hakemassa kassin. Nimenomaan kotirouvia palstamääritelmän mukaan, kun lapset ovat jo koululaisia. Yli kymmenen vuotiaita kullakin ja 1-2 lasta per perhe, sorry vitosella on 4 lasta ja yksi lapsenlapsi.

Tarkkaa tutkimustyötä olet tehnyt...koskien kotirouvien elämää :)

Vierailija
26/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mieheni ei ole hyvätuloinen. Ollaan itse asiassa aika pienituloisia. Pärjätään, kun eletään melko vaatimattomasti. Ap

Kuitenkin aina valitat ettei rahat riitä mihinkään.

Vierailija
27/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin aina valitat ettei rahat riitä mihinkään.

Eihän ne mihinkään hienoon elämään riitäkään. Ap

Vierailija
28/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tehdä omat valinnat. Kotiäiti on aivan hyvä valinta.

On joo jos siihen on kerännyt varallisuutta itse eikä odota että koko yhteiskunta maksaa koko elämän veroista. Itseä ei kauheesti innosta maksamaan aina vaan enemmän veroja kun sinun kaltaiset itsekeskeiset idiootit kuvittelevat että itse ei tarvi tehdä mitään rahojen eteen vaan muut hoitaa. Tämä on syynä minkä takia auomen liian avokätisiä sosiaaliturvaa täytyy parantaa

Vierailija
29/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmeellistä vain niiden mielestä, jotka kuvittelevat kotiäidin olevan elätti ja/tai orja.

Mä olen ollut kotiäiti nyt 8 vuotta ja olen vielä ainakin kaksi. En vaihtaisi päivääkään. Töihin palaan sit, kun siltä tuntuu. Tärkein työ on lasten kasvatus vaikka muut sanoisi mitä.

Vierailija
30/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa tehdä omat valinnat. Kotiäiti on aivan hyvä valinta.

On joo jos siihen on kerännyt varallisuutta itse eikä odota että koko yhteiskunta maksaa koko elämän veroista. Itseä ei kauheesti innosta maksamaan aina vaan enemmän veroja kun sinun kaltaiset itsekeskeiset idiootit kuvittelevat että itse ei tarvi tehdä mitään rahojen eteen vaan muut hoitaa. Tämä on syynä minkä takia auomen liian avokätisiä sosiaaliturvaa täytyy parantaa

Mitäs sä kuvittelet kotiäidin saavan valtiolta?

Vierailija
31/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa tutkimustyötä olet tehnyt...koskien kotirouvien elämää :)

Sattuu olemaan ystäviä. Kyllä tuon verran tyypeistä tarttuu matkan varrella. Olin itsekin vielä pari vuotta sitten kotirouva, mutta nyttemmin työelämään palannut. Yhteyksissä ollaan silti.

Vierailija
32/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat riittää ns peruselämiseen. Ap

Vierailija
33/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasitko yhteen miehesi kanssa?

Vierailija
34/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasitko yhteen miehesi kanssa?

Joo. Ap

Vierailija
35/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon miehesi palkka on ja missä asutte? Jäisin mielelläni kotiäidiksi mutta täällä helsingissä ei kyllä yhden keskituloisen palkalla eletä

Vierailija
36/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon miehesi palkka on ja missä asutte? Jäisin mielelläni kotiäidiksi mutta täällä helsingissä ei kyllä yhden keskituloisen palkalla eletä

N 2000€/kk. Asutaan vanhassa omakotitalossa maaseudulla. Ap

Vierailija
37/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle tule ikinä tylsää?itse teen osa aika työtä mutta ei hitto jaksa tätä kotona oloa,tottakai siivoan ja teen ruuan mutta mun aivot surkastuu jos ei olis mitään muuta kuin perhe

Vierailija
38/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani oli ihan tavallista, että oli kotiäitejä. Silloin se kotiäidiksi jääminen toi työssäkäyvälle miehelle verohelpotuksia.

Oma äitini oli kyllä töissä. Emme olisi muuten pärjänneetkään.

Minusta on ihan sama, miten kukin elämänsä järjestää. Perheet voivat sen itse päättää.tilanteensa mukaan.

Vierailija
39/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 2000€/kk. Asutaan vanhassa omakotitalossa maaseudulla. Ap

No sitten ei ihmekään, meillä menee asumiseen yli tuhat euroa kuussa. Toivottavasti ei tule mitää vastoinkäymisiä vastaan. Eikö pelota olla yhden ihmisen pienen palkan varassa?

Vierailija
40/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle tule ikinä tylsää?itse teen osa aika työtä mutta ei hitto jaksa tätä kotona oloa,tottakai siivoan ja teen ruuan mutta mun aivot surkastuu jos ei olis mitään muuta kuin perhe

On useastikin tylsää. Elämä on vaan mennyt näin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän