Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kolarissa? Miten nyt käy..

Vierailija
24.02.2022 |

Mun huono tuuri vaan jatkuu, mulla on vanha auto mistä vielä velkaa 4000€
Autossa paloi jo valmiiksi öljyvalo (öljyä kyllä oli mutta anturi tai joku ilmeisesti rikki) ja ikkunat eivät auenneet sähkövian vuoksi.

Mutta pystyin kuitenkin käymään sillä töissä. Tarkoitus oli että kun saan rahaa niin käyn kaverin korjaamolla kysymässä paljonko korjaus maksaa.

No en ehtinyt kun joku törmäsi minuun liikenneympyrässä (ei minun syy) nyt mietin että jos auto menee lunastukseen niin voiko olla niin että minulle korvataan vain joku mitätön summa niin että jään vielä velkaa autosta:( mietityttää myös millä nyt pääsen käymään töissä.

Kiitos jos joku asiasta oikeasti tietävä osaa vastata. Harmittaa kun rahanmenoa on muutenkin paljon.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö poliisi paikalla? Puhalluttiko vastapuolen? Entä huumausainetestit?

Joo, joo ja joo. Kaikki negatiivisia.

Vierailija
22/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Nyt kyllä harmittaa kovasti, nettiautossa samanlainen auto myynnissä 6500€ (suunnilleen samanverran ajettu) mutta tiedän että minun auto ei ollut täysin kunnossa kun siinä niitä merkkivaloja paloi.

Minulla ei ole tällä hetkellä varaa ostaa autoa saatikka jos vanhasta jää velkaa. Kai tässä menee vielä työpaikkakin:(

Ap

Kun mun auto meni lunariin, ei siinä kyllä katseltu mitään siinä olleita vikoja vaan lunastusarvo perustui suoraan auton arvoon. Tosin se on lähempänä sitä summaa, minkä autosta saisi liikkeessä jos vaihtaa uuten, ei sitä, millä vastaavaa autoa myydään ”ulos”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmoittele niistä merkkivaloista. Ei ne välttämättä ole mitään isoja vikoja jos auto on mennyt katsastuksests läpi ja ollut käyttökuntoinen. Vakuutustaskastajan tehtävä on arvioida auton arvo jos menee lunastukseen. Auto lunastetaan jos sen korjauskulut olisi yli 70% lunastushinnasta. Vakuutuksesta riippuen sinulla voi olla oikeus saada jonkinlainen sijaisauto pienellä omavastuumaksulla käyttöön asian käsittelyn ajaksi. Vakuutustarkastaja antoi omasta lunastukseen menneestä autostani ensin naurettavan pienen arvion. Kuulemma 500km päässä olisi suomen halvin joja ei edes ollut täysin samanlainen auto. Tiukkana piti olla ja nosti korvausmäärää aika reilusti vielä.

Vakuutustarkastaja lukee vikakoodit.

Vierailija
24/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelleni kävi suunnilleen samoin, tosin hän sai kylkeensä autoilijan kolmion takaa. Vanha kosla meni lunastukseen ja siitä maksettiin 800 e, vaikka ostohinta muutamaa kuukautta aikaisemmin oli 1300 e. Veli vei kolarin käräjille ja halusi omavastuun + 500 e eli täyden korvauksen ja oikeus tuomitsi syyllisen maksamaan.

Vierailija
25/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiökin saa lunastamastaan autosta vielä myyntiin kelpaavista osista voittoa lunastushinnan päälle. Eli alinta lunastustarjousta ei tarvi hyväksyä.

Vierailija
26/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoako sinä suret? Jos itsellesi ei käynyt mitään vakavaa, auto todennäköisesti ei mene lunastukseen. Silloin tosiaan kolarin aiheuttaneen vakuutus korvaa kulut. Mutta on se mahdollista, että lunastushinta on hyvin pieni noin huonokuntoisessa autossa.

Vierailija
27/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Nyt kyllä harmittaa kovasti, nettiautossa samanlainen auto myynnissä 6500€ (suunnilleen samanverran ajettu) mutta tiedän että minun auto ei ollut täysin kunnossa kun siinä niitä merkkivaloja paloi.

Minulla ei ole tällä hetkellä varaa ostaa autoa saatikka jos vanhasta jää velkaa. Kai tässä menee vielä työpaikkakin:(

Ap

Älä nyt hyvä ihminen anna työpaikan mennä. Kyllä ne työmatkat jotenkin järjestyy.  

Vierailija
28/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoako sinä suret? Jos itsellesi ei käynyt mitään vakavaa, auto todennäköisesti ei mene lunastukseen. Silloin tosiaan kolarin aiheuttaneen vakuutus korvaa kulut. Mutta on se mahdollista, että lunastushinta on hyvin pieni noin huonokuntoisessa autossa.

Ei ole näin suoraviivaista. Ei mun kolarissa sattunut mitään henkilövahinkoja, peräänajaja vaan sattui osumaan auton takakulmaan niin sopivasti, että koko auton takaosa vääntyi korjauskelvottomaksi.

Vierailija
29/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näin suoraviivaista. Ei mun kolarissa sattunut mitään henkilövahinkoja, peräänajaja vaan sattui osumaan auton takakulmaan niin sopivasti, että koko auton takaosa vääntyi korjauskelvottomaksi.

tää oli siis 22

Vierailija
30/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllisen osapuolen vakuutuksesta korvataan autosi korjauskulut.

Ei välttämättä. Korjaukselle on tietty prosentti mitä saa maksaa auton arvosta.

Meillä meni lunastukseen 7000 euron auto. Auto oli hyvässä kunnossa ja ehti olla meillä vain vuoden.

Saatiin enemmän mitä oltiin maksettu koska meillä oli joku lunastusturva vakuutuksessa.

Vierailija
31/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auton kunto vaikuta. Vuosiluku ja ajetut kilometrit. Samoin jos autoa tuunattu niin sitä ei huomioida.

Vierailija
32/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain viime kesänä kolaroidusta autostani hieman enemmän, mitä olin maksanut siitä, muutama kuukausi aiemmin. Asiat eivät ole yksioikoisia, hinta katsotaan taulukosta vuosimallin ja kilometrien mukaan. 

Vierailija
33/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kun mun auto meni lunariin, ei siinä kyllä katseltu mitään siinä olleita vikoja vaan lunastusarvo perustui suoraan auton arvoon. Tosin se on lähempänä sitä summaa, minkä autosta saisi liikkeessä jos vaihtaa uuten, ei sitä, millä vastaavaa autoa myydään ”ulos”

Näin se menee. Mitään vikoja tai parannuksia ei huomioida.

Vierailija
34/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 lisää:

pidin auton, jos olisin luovuttanut olisin saanut vielä 300 enemmän

Vierailija
35/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on rahoituksella, siinä lienee ns täyskasko. Kai olet älynnyt ottaa lunastusturvan, voit edes teoriassa saada omasi pois - eli pääset ehkä nollaamaan velan.

Käytettyinä ostettuihin autoihin ei saa välttämättä lunastusturvaa.

Meillä oli ja saatiin autosta enemmän kuin mitä maksettiin. Tosin tästä on aikaa ja en tiedä mikä tilanne nykyään.

Ostettiin käytetty auto mutta paljon kalliimpi.

Vierailija
36/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna autoasi korjattavaksi mihin tahansa. Merkkihuoltoon korjattavaksi.

Mun kylkeen ajettiin vuosia sitten ja myyjä ehdotti jotain niiden tuttujen korjaamoa, mutten suostunut. Ja hyvä niin, sillä autosta tuli kuin uusi(oli silloin vain 54000km ajettu)

Vierailija
37/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna autoasi korjattavaksi mihin tahansa. Merkkihuoltoon korjattavaksi.

Mun kylkeen ajettiin vuosia sitten ja myyjä ehdotti jotain niiden tuttujen korjaamoa, mutten suostunut. Ja hyvä niin, sillä autosta tuli kuin uusi(oli silloin vain 54000km ajettu)

Vakuutusyhtiö päättää korjauspaikan ja se ei ole merkkikorjaamo ikinä. 

Vierailija
38/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene bussilla.

Vierailija
39/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkihuollossa saa yleensä myös korjauksen ajaksi laina-auton. Maksaa joutuu kyl vähän. Maksoin muistaakseni n. 25€ / vko.

Vierailija
40/48 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraisä, ajanut ties kuin kauan öljynpainevalo palaen!!

Se öljyvalo ei ole öljyn määrän merkkivalo vaan öljynpaineen varoitusvalo. Öljynpaineen varoitusvalon sytyttyä moottori pitäisi sammuttaa välittömästi ja tutkituttaa onko syynä vain anturi vai onko öljynpaine oikeasti alhainen ja mistä syystä.

Puuttuva öljynpaine vaurioittaa moottoria ja mahdolliset öljynpainetoimiset laitteet, kuten jakoketjun kiristin, hydrauliset venttiilivälysten tasaimet ja muuttuva venttiilinajoitus, eivät toimi nekään.