Olin kolarissa? Miten nyt käy..
Mun huono tuuri vaan jatkuu, mulla on vanha auto mistä vielä velkaa 4000€
Autossa paloi jo valmiiksi öljyvalo (öljyä kyllä oli mutta anturi tai joku ilmeisesti rikki) ja ikkunat eivät auenneet sähkövian vuoksi.
Mutta pystyin kuitenkin käymään sillä töissä. Tarkoitus oli että kun saan rahaa niin käyn kaverin korjaamolla kysymässä paljonko korjaus maksaa.
No en ehtinyt kun joku törmäsi minuun liikenneympyrässä (ei minun syy) nyt mietin että jos auto menee lunastukseen niin voiko olla niin että minulle korvataan vain joku mitätön summa niin että jään vielä velkaa autosta:( mietityttää myös millä nyt pääsen käymään töissä.
Kiitos jos joku asiasta oikeasti tietävä osaa vastata. Harmittaa kun rahanmenoa on muutenkin paljon.
Kommentit (48)
Todennäköisesti lunastukseen mener. Mulla meni 10 000 auto, yli 7000 olisi mennyt korjaukseen. Toinen meni aiemmin, siitä sai 14000 ja kolmas vielä aiemmin. Oli halvempi ja vastapuoli olisi halunnut korjauttaa, mutta vakuutusyhtiö lunasti. Missään näissä ei ollut oma vika eikä olisi mitenkään voinut estää onnettomuutta.
Vanha auto menee helpolla lunastukseen koska korjaus tulee liian kalliiksi. Pienetkin korjaukset maksaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä anna autoasi korjattavaksi mihin tahansa. Merkkihuoltoon korjattavaksi.
Mun kylkeen ajettiin vuosia sitten ja myyjä ehdotti jotain niiden tuttujen korjaamoa, mutten suostunut. Ja hyvä niin, sillä autosta tuli kuin uusi(oli silloin vain 54000km ajettu)
Vakuutusyhtiö päättää korjauspaikan ja se ei ole merkkikorjaamo ikinä.
Autoni korjattiin merkkikorjaamolla ajettuani kolarin. Vakuutusyhtiö ei ottanut mitään kantaa korjaamon valintaan.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti lunastukseen mener. Mulla meni 10 000 auto, yli 7000 olisi mennyt korjaukseen. Toinen meni aiemmin, siitä sai 14000 ja kolmas vielä aiemmin. Oli halvempi ja vastapuoli olisi halunnut korjauttaa, mutta vakuutusyhtiö lunasti. Missään näissä ei ollut oma vika eikä olisi mitenkään voinut estää onnettomuutta.
Näin se menee. Korjaaminen on hyvin hintavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kylkeen ajettiin vuosia sitten ja myyjä ehdotti jotain niiden tuttujen korjaamoa, mutten suostunut. Ja hyvä niin, sillä autosta tuli kuin uusi(oli silloin vain 54000km ajettu)
13:
Vastapuolen vakuutus oli Pohjolassa ja kyllä sen liikkeen sai valita itse - arvion Renaultille pyysin Wetteriltä - merkkiliikkeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13:
Vastapuolen vakuutus oli Pohjolassa ja kyllä sen liikkeen sai valita itse - arvion Renaultille pyysin Wetteriltä - merkkiliikkeltä.
Taitaa ap auton mittarissa olla paljon kilometrejä runsaanpuoleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vanha auto menee helpolla lunastukseen koska korjaus tulee liian kalliiksi. Pienetkin korjaukset maksaa liikaa.
Toisaalta, uudemmassa on kaikkea kallista härpäkettä. Minulla meni yli 20 000 euron pari vuotta vanha auto lunastukseen. Keula rytyssä jonkin verran, turvatyynyt laukesivat, ajamaan kyllä pystyi kolaripaikalta sivuun.
Minä sain ainakin valita korjaamon ja se oli juurikin merkkikorjaamo. Näin n. 6-7 vuotta sitten.