mitä 34-vuotiaalla pitäisi olla elämässä jo?
Kommentit (71)
Ei nyt varmaan"pitäisi" mitään, mutta itse koen saaneeni paljon tähän ikään mennessä. On korkeakoulututkinto, hyvä työpaikka, omistusasunto ja ihana mies. Toisaalta taas haluaisin lapsia ja pelkään että sen suhteen alkaa jo pian tulla ikä vastaan. Siitä huolimatta koen olleeni onnekas.
Aviopuoliso
Koulutus
Mahdollisuus asuntolainaan (jos haluaa sen hankkia)
Lapsia (jos aikoo hankkia)
Hyvä itsetunto
Siinäpä ne :)
no mulla on sijoitusasunto, oma auto, kolme lasta ja talo meren rannalla kaupungissa
Oma isohko yritys, oma mökki, omakotitalo (vähän lainaa vielä n. 30% talon arvosta), paljon lapsia, auto. Mökki ja talo ja lapset miehen kanssa, muut omaa.
Minä sanoisin, että ainakin kunnon työ ja oma asunto. Myös puoliso ja lapsia jos niitä on halunnut hankkia ;)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:34"]
Velaton omistusasunto, yli 10 vuotta avioliittoa takana, useampi lapsi ja esimiesasemassa työelämässä. Tuossa nyt muutama mainitakseni.
Kyllä tuohon ikään mennessä pitää olla jo ihan oikeasti useampien vuosien pitkäkestoisempaa suhdetta takana, samoin lapsia ja kyllä työelämässäkin on syytä olla jo edettynä eteenpäin urallaan ja omaisuutta kerättynä.
[/quote]
Mitä vittua, miksi kaikilla pitää olla lapsia?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 00:42"]
Iso penis pitää olla koettu
[/quote]
Ai miesten vai?
Joillakin ihmisillä on mieletön "tuuri" elämässä. Mun lapsuuden kaveri, jolla on ollut jo ainakin 10 vuotta omat asunnot, kesämökit, lapsi ja hyvä mies. Päällisin puolin kaikki hyvin. Ollaan saman ikäisiä 34.
Sitten on se kolikon toinen puoli. On ollut kuulemma vuosien varrella mielenterveys ongelmia ym... Kaikkea ei saa todellakaan ilmaiseksi tässä maailmassa.
Sellainen itsetunto, ettei vertaile itseään ja elämäänsä muihin vaan on tyytyväinen siihen, mitä on saavuttanut, olipa se sitten mitä tahansa.
Olen hieman yli kolmekymppinen nainen. Lapsia on sekä mies. Omistusasuntoa, kallista autoa tai arvokkaita esineitä emme tahdo, sillä niiden hankinta ja ylläpito vaatii rahaa. Olemme varakkaita. Sijoitamme ja säästämme lasten tulevaisuutta ajatellen jotta voimme kustantaa heidän opiskelut ja auttaa lastenlasten ollessa pieniä, jos niitä siunaantuu. Ei lainoja ollenkaan joten voimme huoletta säästää kuukausittain 500-1000e.
Matkustelemme myös paljon. Kukaan ei varmasti arvaa tulotasoamme, sillä halpa vuokra-asunto, ikivanha auto joka on todellakin meille vain käyttöesine eikä sijoituskohde omaisuutena ja halvat tokmannin vaatteet ei paljasta tilin saldoa. Sitten tulee näitä kommentteja taasko te matkustatte, millä rahalla.
Kun ei osta uusia telkkuja, kalliita laukkuja ja tyytyy marketin pesuaineisiin niin niistä tulee pitkä siivu säästökassaan. Voin maksaa yhdellä kerralla 4 hengen lennot ja majoituksen säästötililtä. Tämä vain vinkiksi, että säästäminen on kyllä helppoa jos työssäkäyvä perhe jolle uusin materia ei ole tärkeää.