Suun kautta otettava hiivalääke JA oirehdinta sen jälkeen?
Mulla ollu monesti hiivaa. En tunnu oikein pääsevän siitä lopullisesti ikinä eroon. Aika ajoin syystä x se putkahtaa pinnalle. Milloin on liian kuivat paikat (aknelääkitys roacuttan, imetys aikoinaan.. hormonihäiriö) ja milloin antibioottikuurin jälkeen. Useasti olen nytkin syönyt 1 kpl viikon välein jo 6 viikon ajan. Eilen otin edellisen kun katselin et jaaha, sama vanha vuoto alkaa palailla. Lievää kutinaa, kokkareisuutta. Ihan valkoista. Ei ole sokeritautia tms.. Öisin nukun ilman alkkareita jne jne.. IHAN kaikki on tehty ja siltikin aina uusiutuu jostakin suoliston syövereistä.. Nyt aloin juomaan vielä sitruunamehua aamuisin josko se auttaisi. No kysymys..
Onko normaalia, että kun eilen otin hiivalääkkeen suun kautta niin tänään on tuota kokkarevuotoa pukannut enemmän ulos ja kutisee?
Kommentit (27)
Antakaa nyt neuvoja mitä kannattais tehdä? Otanko kolmannen päivän kohdalla uuden ja sit viidennen ja sit taas viikon välein?
Kysy gyneltä? Itselläni auttoi ruokavalion muutos, sokerituotteet pois, samoin leipä ym.
Kummasta tykkäätte enemmän, tableteista vai emätinpuikoista? Kumpi tehoaa paremmin, suosittele!
T. Ei-ap
Diflucanissa tosiaan menee pari kolme päivää ennen kuin oireet helpottaa :/ kun ei oo täsmälääke. Itsellä kans syksystä asti ollut hiivakierre. Sain Diflucan-kuurin, ensin 4pv joka toinen päivä 1 kapseli ja sitten kerran viikossa parin kk ajan. Ei auttanut. Söin sitten keväällä niitä kerran viikossa tai aina kun muistin tai alkoi tulla oireita.. Ruokavaliolla on aika suuri merkitys, kannattaa kiinnittää huomiota ja keskustella lääkärin kanssa ruokavalion muutoksista. Itsekin kun nyt raskaana olen eikä muu lääke auta kuin Diflucan ja sitähän ei raskaana saa syödä, niin oon joutunut karsimaan paljon hiilaripitoisia safkoja pois. Hyväähän se vaan kropalle tekee..
Ei se auta että niitä diflucaneja nappailee jatkuvasti:/ hiiva kun tuppaa olemaan suolistossa yms. Kuivat limakalvot myös altistavat hiivalle. Itse esim luulin kärsiväni hiivasta mutta oikeasti oli vaan kutisevat kuivat limakalvot, myöhemmin tuli hiivaamuistuttavaaa bakteerivaginoosia.kuivista limakalvoista pääsin eroon omega7tyrni kapseleilla. Ootko googlettanut hiivasyndrooma?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:19"]Kummasta tykkäätte enemmän, tableteista vai emätinpuikoista? Kumpi tehoaa paremmin, suosittele!
T. Ei-ap
[/quote]
Ehdottomasti Diflucan... kamala sotku puikkojen kanssa, eivätkä itsellä edes auta :/ -10
Hiivahan ei koskaan katoa elimistöstä sinne päästyään. Välillä on oireeton ja välillä oireilee. En vastannut kysymykseesi mutta jos ihmettelit hiivataipumustasi.