Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suun kautta otettava hiivalääke JA oirehdinta sen jälkeen?

Vierailija
12.07.2015 |

Mulla ollu monesti hiivaa. En tunnu oikein pääsevän siitä lopullisesti ikinä eroon. Aika ajoin syystä x se putkahtaa pinnalle. Milloin on liian kuivat paikat (aknelääkitys roacuttan, imetys aikoinaan.. hormonihäiriö) ja milloin antibioottikuurin jälkeen. Useasti olen nytkin syönyt 1 kpl viikon välein jo 6 viikon ajan. Eilen otin edellisen kun katselin et jaaha, sama vanha vuoto alkaa palailla. Lievää kutinaa, kokkareisuutta. Ihan valkoista. Ei ole sokeritautia tms.. Öisin nukun ilman alkkareita jne jne.. IHAN kaikki on tehty ja siltikin aina uusiutuu jostakin suoliston syövereistä.. Nyt aloin juomaan vielä sitruunamehua aamuisin josko se auttaisi. No kysymys..

Onko normaalia, että kun eilen otin hiivalääkkeen suun kautta niin tänään on tuota kokkarevuotoa pukannut enemmän ulos ja kutisee?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jääräpää ap, kaikki ei todellakaan ole kokeiltuna. Kaikki omegatyrnit on tehty vain oliko muistaakseni tyrnin kuoresta?, Paitsi Valioravinnon omega7tyrniöljy kapselit. Siinä tyrnistä on otettu mukaan " koko tyrni". Olen itse alallatoimineena (en itse myyjänä mutta silti) monet kerrat nähnyt ja kuullut kun ostetaan halvimpia tyrnikapseleita ja ei auta, kunnes kokeilee valmistetta, jolla vähän enemmän hintaa mutta laadukkaasti tehty. Luontaistuotteet ovat elämälle jopa joskus pelastus mutta niissäkin on eroja.! Puoli vuotta kärvistelin;. Kokeilin itsekin sitten ja sain nopeasti avun e-pillereiden jälkeiseen hormonikuivuuteen. Eli KYSY Myyjältä älä ota sitä halvinta kun terveys kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:12"]Antakaa nyt neuvoja mitä kannattais tehdä? Otanko kolmannen päivän kohdalla uuden ja sit viidennen ja sit taas viikon välein?

[/quote]

Menet gynekologille kysymään neuvoa. Minä olen siis tuo eka kommentoija, joka söi 5 kk fluconazolia krooniseen hiivaan ja juu, kuuri tehosi sitten onneksi :) Mutta sun on paras pyytää lääkärin arviota, mikä on viisainta just sun kohdalla.

Vierailija
4/27 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:12"]Antakaa nyt neuvoja mitä kannattais tehdä? Otanko kolmannen päivän kohdalla uuden ja sit viidennen ja sit taas viikon välein?

[/quote]

Menet gynekologille kysymään neuvoa. Minä olen siis tuo eka kommentoija, joka söi 5 kk fluconazolia krooniseen hiivaan ja juu, kuuri tehosi sitten onneksi :) Mutta sun on paras pyytää lääkärin arviota, mikä on viisainta just sun kohdalla.
[/quote]

Niin ja mun tapauksessa endometrioosi ylläpiti hiivaa.

Vierailija
5/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yksi tabu ei riitä. Käy gynekologilla ja pyydä pidempää kuuria. Itse jouduin syömään 5 kk hiivatabletteja krooniseen hiivaan. Ekat tabut otettiin 3 päivän välein, sitten 5 päivän välein, viikon välein, jne. harvennettiin kertoja.

Vierailija
6/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No loppuko se sit lopulta??

Vierailija
7/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sitkeä sissi ap. Mene lääkäriin hyvä nainen niin siellä selviää myös onko kyse varmasti hiivasta vai jostain muusta tulehduksesta ja saat järeämmät aseet hiivan häätöön, jos on hiivaa.

Vierailija
8/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miten kokoajan voisi olla hiiva. paitsi jos et ole hoitanut partneriasi myös?? kun saat sen pois niin otatko hyvää bakteeriakantaa suosivia maitohappokapseleita joko suun kautta tai emättimeen suoraan? niitähän suositellaan ja täysin hajuton pesuaine pyykille, ei pesuaineita alapäälle myöskään.

Vierailija
9/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estolääkitys toistuviin tulehduksiin 
Usein uusiviin hiivatulehduksiin kannattaa harkita estohoitoa. Tällöin hiivasienilääkitystä voidaan käyttää pienenä annoksena yhdessä kolmeen kertaan viikossa jopa useiden kuukausien ajan. Estohoidon käytössä neuvoo parhaiten oma lääkäri.

Mitä voin tehdä hiivatulehduksen välttämiseksi
Kun pyrkii eroon hiivatulehduksista, kannattaa välttää sokeria, makeita leivonnaisia ja vaihtaa valkoiset jauhotuotteet kokojyvätuotteisiin sekä paljon kuitua sisältäviin elintarvikkeisiin. 

Vierailija
10/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 10:19"]

Kummasta tykkäätte enemmän, tableteista vai emätinpuikoista? Kumpi tehoaa paremmin, suosittele! T. Ei-ap

[/quote] Canestenin voide jota laitetaan kolmena peräkkäisenä iltana tehoaa pomminvarmasti!

Vierailija
11/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa, tän hiivan kanssa on tehty kaikki :) Vuosia jo. Olen 35 ja tämmönen kierre alkoi jo parikymppisenä yli 10 v sitten. Välillä on hyviä kausia (eli ei hiivaa vuoteen, kahteen juurikaan tai lainkaan). Joskus aas näitä kausia, että on koko ajan. Lääkäri ja farmaseuttikin ovat mulle todenneet, että joillekin se vaan tulee helpommin. Olen hoikka, syön oikein pääasiassa, en käytä juurikaan edes hirveesti hiilareita (ruisleipä, kaurapuuro lähinnä), usein nukun ilman alkkareita, usein hame, että tuulettuu. Puuvillaiset pikkarit, maitohappoja alapäähän ja suun kautta kuureina.

Alapään kuivuus on altistanut.. joka johtui hormonihäiriöstä, joka johtui liiallisesta urheilusta. Sitä ennen olin raskaana ja imetin (altisti myös). Kaikki mikä altistaa, olen yrittänyt karsia, mutta en voi nunnaksikaan alkaa tai tyystin jättää satunnaisia karkkituokioita pois, sillä ne ovat satunnaisia, todella. On hajusteettomat pesuaineet ja ties vaikka mitä..  Ei ole enää poppaskonstia josta en olisi tietoiseksi näiden 10 v aikana tullut. Ok, tänään luin yhden lisää.. En tiennyt, että närästysläkitys voisi altistaa hiivalle?? Voiko olla totta? Somacia olen syöny keväällä ehkä kuukauden. Nyt tosiaan poppaskonsteilen kookosöljyn ja sitruunamehun kanssa.. HUOH. Lääkityksen lisäksi siis! Ei hiiva pahana ole.. mutta sellaista oirehdintaa kumminkin! Ja hiiva se on. GYnelläkin jskus varmistettu, tauteja ei ole. Eikä sitä sokeritautia piilevänä, joka voisi myös altistaa..

ap

Vierailija
12/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Vinkit kannattaa lukea huolellisesti. En turhaan omega7tyrniä suositellut.:-) samasta luontaistuoteliikkeestä saa hiivaan kuureja.

Vierailija
13/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitäkin on kokeiltu. Tällä hetkellä syön jo tätä https://www.hyvinvoinnin.fi/vahva-tyrnioljy-mustikka-omegat

Believe me.. :) KAIKKI kokeiltuna. Onko tuo Somacin vaikutus totta? Voiko olla??

Vierailija
14/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain lukenut että alkkarit kannattaisi pestä 60 asteessa ettei kierrätä hiivaa. Tiedä sit kestääkö ne 60 as mut ihan loogista olis pestä noin

Vierailija
15/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäpuristettu kookosöljy on antibakteerinen. Sitä ruokavaliosssaan paljon käyttävissä maissa on vähemmän hiivaa. Itse laitan sitä yleensä suoraan alapäähän.

Vierailija
16/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:22"]

nosto

Pitäskö mun sit ottaa nyt useamman päivän välein hetken? Mulla on noita kyl tossa vielä noita fluconazoleja. Ne vaan tekee vatsavaivaa. Ilmavaivoja ja maha turpoaa palloksi. :(

[/quote]

Sun pitää mennä lääkäriin ja kysyä sieltä neuvoa. Ne on kyllä käsikauppalääkkeitä, mutta ohjeistus siinä pakkauksen paperissa kuuluu, että jos toistuu ja ei auta, niin pitää mennä lääkäriin. Ole kiltti itsellesi, älä arvaile, vaan käänny asiantuntijan puoleen.

Vierailija
17/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuli tappaa hiivaa. Minulla toimii. pari kertaa viikossa yksi valosipulin kynsi viipaleiksi leikattuna veden kera kurkusta alas ja ei oo kyllä hiivaa ollu sen jälkeen!

Vierailija
18/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Pitäskö mun sit ottaa nyt useamman päivän välein hetken? Mulla on noita kyl tossa vielä noita fluconazoleja. Ne vaan tekee vatsavaivaa. Ilmavaivoja ja maha turpoaa palloksi. :(

Vierailija
20/27 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noissa pillereissä pari päivää, ennen kuin vaikuttavat. Emätinpuikko auttaa heti.