Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun yksin ja käytän 5€/pv ruokaan

Vierailija
12.07.2015 |

Se riittää ja jää ylikin.

En asioi Lidlissä, vaan S- ja K-kaupoissa, en lue hintalapusta mitä ostan, enkä huomioi tarjouksia kun poikkeustapauksissa. Noudatan parasta ennen-päiväyksiä. Välillä herkuttelen. Syön ulkona ehkä kerran viikossa.

Mutta en myöskään mässäile.

Joidenkin mielestä syön silkkaa paskaa (ei pidä paikkansa) koska noin halvalla ei saa laadukasta ruokaa. Toiset saattaa siis käyttää kolme kertaa enemmän rahaa ruokaan. Mikä pointti menee minulla hilseen yli?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään juureksia, kauden kasviksia, marinoimatonta lihaa joka on hyvin usein alelihaa. Maitoa juodaan vähän, leivänpäälliset on yksikertaiset ja leivänkin leivon monesti itse. Jogurtti on täysrasvaista. täyttää paremmin = menee vähemmän. Marjat kasvatan tai kerään itse, mansikoita ainoastaan ostan. Ruoka tehdään itse, syömme tosi harvoin eineksiä.

Ruokakauppaan menee n. 700e kuukaudessa, perheessä 2 aikuista ja kolme kouluikäistä poikaa.

Vierailija
22/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on syytäkin pärjätä tuolla summalla. Sehän tekee kuussa jo 150 € kuitenkin. 

Vierailija
24/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:47"]

Pystyisin minäkin, jos söisin vain kalapuikkoja, makaronia, nuudeleita, hernekeittoa ym. Mutta en halua menettää terveyttäni. Säästän muualta paitsi ruoasta.

[/quote]

LOL, miten sä terveytesi noilla menettäisit?

Vierailija
25/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 11:54"]

Kuka nyt joka päivä pihvejä viitsii syödä? Mulla unohtui mainita, että minulla on paljon itsepoimittuja marjoja ja niille ei oikeastaan tule hintaa, kun käyn pyörällä tai mies käy joka tapauksessa kalalla loma-aikaan, niin ehdin samalla kerätä vaikka kuinka paljon. 

Tässä esim. oma ruokalistani

Aamu: puuro, marjasoppaa, raejuustoa tai sämpylä/ruisleipä, juustoa

Lounas: Kaalijauhelihapataa, sisältää kaalia, jauhelilihaa, suolaa ja pippuria eli hyvin yksinkertainen sapuska, lisänä itsepoimituista puolukoista hilloa, itseleivottu sämpylä tai jauhelihakeittoa, jossa porkkanaa, perunaa, sipulia, ehkä jotain muita juureksia jos on halpoja, sekä sitä jauhelihaa

Välipala: Hedelmä

Päivällinen: Salaatti, kurkkua, tomaattia, paprikaa, reilu annos sekä mahdollisesti lisänä raejuustoa, kanaa tms., riippuen siitä minkä hintaisia on. Jos paprika on kovin kallista, jätän sen pois. 

Iltapala: Näkkäriä ja juustoa tai rahkaa ja marjoja

Kaloreita tulee tarpeeksi, salaattiinkin menee puolet jääsalaattipussista, 100 grammaa kurkkua, pari tomaattia, yksi paprika, sekä annokset on niin isoja, että varmasti riittää. Kasviksia tulee yli puoli kiloa päivässä helposti. 

Mistä tämä että söisi huonosti? Jos söisi pelkkää makaronia, viidellä eurolla saisi sitä kilotolkulla. Ei nyt sentään. 

Minäkin teen kaiken itse enkä osta marinoituja, hyvin riittää.. 

[/quote]
marjoja, itse kasvatettuja kasviksia ja kaupasta ostettuja sesonkikasviksia syömällä säästää paljon rahaa!

Vierailija
26/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:47"]

Pystyisin minäkin, jos söisin vain kalapuikkoja, makaronia, nuudeleita, hernekeittoa ym. Mutta en halua menettää terveyttäni. Säästän muualta paitsi ruoasta.

[/quote]

LOL, miten sä terveytesi noilla menettäisit?

[/quote]

Ei noilla ehkä menetä, mutta jotain värikästä sinne olis hyvä silti saada sekaan.. Onneksi ainakin kurkut ja tomaatit on nyt suht edullisia.

Vierailija
27/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkeistä ja muistakin vastauksista.

Vierailija
28/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta, ruokaan menee päivässä 7,5e/nokka, eli kuukaudessa yhteensä n. 450e. Ihan ok - lihana meillä on lähes aina jauhelihaa (makaronilaatikkona, lasagnena, kastikkeena tms. tai sitten kanaa. Kasviksia joka aterialla, mutta vain vähän (esim. yksi tomaatti/nokka). Joitakin herkkuja ostamme joskus, esim jäätelöä. :)

Vierailija
29/40 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Oletko pipsa

Vierailija
30/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:54"]

Ap Oletko pipsa

[/quote]

En ole pipsa.

Salaisuuteni on että teen suurimman osan ruuastani itse. En osta käytännössä lainkaan eineksiä.

Vierailija
31/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Minä syön suurinpiirtein näin:
Aamulla reissumies (alle 10c/kpl), oivariinia (600g paketti on 2,99€ ja riittää kuukauden joten noin 10c/päivä), kurkkua. Kuppi kahvia (2,5€/paketti, riittää ainakin kuukauden eli lasketaan vaikka se 10c/päivä pyöristyksen vuoksi). Aamiainen siis ehkä 35c kurkun kanssa arvioituna.
Lounaalla tarjouslihaa, yleensä saa 2€/400g ja syön kolmasosan eli 67c. Wokkivihanneksia 1,99/pkt ja syön puolet. Eli lounas 1,67€.
Välipalaa en syö.
Päivällisellä samaa kuin lounaalla, eli taas 1,67€.
Iltapalaksi hedelmä, pääsääntöisesti cittarin euron tarjouspäiviltä tms ostettuna joten ei maksa edes 50c/kpl. Eli ehkä nelisen euroa menee ruokaan. Lisäksi toki oliiviöljyä paistamiseen sekä mausteet.
Joo, en syö joka päivä tismalleen noin, mutta tällä hetkellä tuoreet kasvikset on jopa halvempia kuin pakasteet joten tulee vielä halvemmaksi. Kasviksia siis tulee tuosta se puoli kiloa päivässä (wokkipussissa 300g sekä hedelmä), proteiinia lihasta, rasvaa oliiviöljystä ja oivariinista. Kuidut ruisleivästä ja kasviksista.

Vierailija
32/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:45"]

En asioi Lidlissä, vaan S- ja K-kaupoissa, en lue hintalapusta mitä ostan, enkä huomioi tarjouksia kun poikkeustapauksissa. Noudatan parasta ennen-päiväyksiä. Välillä herkuttelen. Syön ulkona ehkä kerran viikossa.

Joidenkin mielestä syön silkkaa paskaa (ei pidä paikkansa) koska noin halvalla ei saa laadukasta ruokaa. Toiset saattaa siis käyttää kolme kertaa enemmän rahaa ruokaan. Mikä pointti menee minulla hilseen yli?

[/quote]

Saa sillä spaghettia ja makarooni laatikkoa, mutta ei sillä kunnon pihvejä saa kastikkeilla ja riisillä, kunnollisella salaatilla ja kasviksilla. Pelkkä salaatti saattaa maksaa tuon 5 euroa päivässä, jos haluaa syödä terveellisesti ja hedelmät siihen päälle.

Itselläni menee tuo 5 euroa koiran ruokaan päivässä.

[/quote]
Sun koiralla on hyvät oltavat =)

Vierailija
33/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan enempää mennyt kun sinkkuna ja hoikkana kasvissyöjänä asuin yksin. Ruokakulut saattoi parhaimmillaan olla 20€ viikossa, vaikka söin suht monipuolisesti kasviksia, hedelmiä, papuja ym proteiininlähteitä, viljatuotteita jne.

Kummasti vaan poikaystävän muuttaessa tänne on ruokabudjetti noussut aivan törkeästi, nykyään menee varmaan 100€ viikossa.

Vierailija
34/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt joka päivä pihvejä viitsii syödä? Mulla unohtui mainita, että minulla on paljon itsepoimittuja marjoja ja niille ei oikeastaan tule hintaa, kun käyn pyörällä tai mies käy joka tapauksessa kalalla loma-aikaan, niin ehdin samalla kerätä vaikka kuinka paljon. 

Tässä esim. oma ruokalistani

Aamu: puuro, marjasoppaa, raejuustoa tai sämpylä/ruisleipä, juustoa

Lounas: Kaalijauhelihapataa, sisältää kaalia, jauhelilihaa, suolaa ja pippuria eli hyvin yksinkertainen sapuska, lisänä itsepoimituista puolukoista hilloa, itseleivottu sämpylä tai jauhelihakeittoa, jossa porkkanaa, perunaa, sipulia, ehkä jotain muita juureksia jos on halpoja, sekä sitä jauhelihaa

Välipala: Hedelmä

Päivällinen: Salaatti, kurkkua, tomaattia, paprikaa, reilu annos sekä mahdollisesti lisänä raejuustoa, kanaa tms., riippuen siitä minkä hintaisia on. Jos paprika on kovin kallista, jätän sen pois. 

Iltapala: Näkkäriä ja juustoa tai rahkaa ja marjoja

Kaloreita tulee tarpeeksi, salaattiinkin menee puolet jääsalaattipussista, 100 grammaa kurkkua, pari tomaattia, yksi paprika, sekä annokset on niin isoja, että varmasti riittää. Kasviksia tulee yli puoli kiloa päivässä helposti. 

Mistä tämä että söisi huonosti? Jos söisi pelkkää makaronia, viidellä eurolla saisi sitä kilotolkulla. Ei nyt sentään. 

Minäkin teen kaiken itse enkä osta marinoituja, hyvin riittää.. 

Vierailija
35/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 01:21"]Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole. Minä syön suurinpiirtein näin:
Aamulla reissumies (alle 10c/kpl), oivariinia (600g paketti on 2,99€ ja riittää kuukauden joten noin 10c/päivä), kurkkua. Kuppi kahvia (2,5€/paketti, riittää ainakin kuukauden eli lasketaan vaikka se 10c/päivä pyöristyksen vuoksi). Aamiainen siis ehkä 35c kurkun kanssa arvioituna.
Lounaalla tarjouslihaa, yleensä saa 2€/400g ja syön kolmasosan eli 67c. Wokkivihanneksia 1,99/pkt ja syön puolet. Eli lounas 1,67€.
Välipalaa en syö.
Päivällisellä samaa kuin lounaalla, eli taas 1,67€.
Iltapalaksi hedelmä, pääsääntöisesti cittarin euron tarjouspäiviltä tms ostettuna joten ei maksa edes 50c/kpl. Eli ehkä nelisen euroa menee ruokaan. Lisäksi toki oliiviöljyä paistamiseen sekä mausteet.
Joo, en syö joka päivä tismalleen noin, mutta tällä hetkellä tuoreet kasvikset on jopa halvempia kuin pakasteet joten tulee vielä halvemmaksi. Kasviksia siis tulee tuosta se puoli kiloa päivässä (wokkipussissa 300g sekä hedelmä), proteiinia lihasta, rasvaa oliiviöljystä ja oivariinista. Kuidut ruisleivästä ja kasviksista.
[/quote]
joo paitsi että tästä määrästä ruokaa et saa edes 1000kcal päivässä eli yli puolet liian vähän.

Vierailija
36/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:47"]Pystyisin minäkin, jos söisin vain kalapuikkoja, makaronia, nuudeleita, hernekeittoa ym. Mutta en halua menettää terveyttäni. Säästän muualta paitsi ruoasta.
[/quote]
Hernekeitosta ei taatusti menetä terveyttään!

Vierailija
37/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullakaan ei mene yksin ollessa kovin paljon - olet viikot eri paikkakunnalla - ja vihanneksia kyllä syön. Syön paljon juureksia, porkkanoita ja sipulia menee paljon ja muita juureksia, teen usein myös keittoja. Nyt oli kurkku 0,99 ja tomaatit 1,49 kilo. 5 euroa päivä on jo ihan paljon, se tekee 35 euroa viikkoa kohti, 120 euroa kuukautta kohti ja kyllä sillä yksin elävä aika paljon jo ostaa ihan tavallista ruokaa ja mulla, jos olen koko viikon yksin, menee enintään nejäkymppiä. Hedelmiä syön n.yhden päivässä tai jotain rypäleitä 100-150 grammaa. Minä kyllä katson hintalappuja, eli ostan aina edullisimpia hedelmiä. Leipää syön vain vähän ja teen usein sämpylöitä itse. 

Vierailija
38/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni 168€ juuri viikOn ruokiin. Olen kahden yh.
Ja lidlissä kävin.
Lohta, graavilohta, leikkelettä, maksamakkaraa, metukkaa
Jugurttia, juustoja, maitoa, luomumunia
Hedelmiä, kasviksia, marjoja
Kissanruuat, pesuaineet, paperit
Suklaa, paistopiste <3
Kahvi, siiderilaatikko (ranskatuote)
Uikkarit ja huivi
Menihän sitä rahulua, mutta mitässitten?!
Tein vileipäkakun ja juustokakun.
Tänään täytettyjä lettuja.

Vierailija
39/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄällä eläkeukko. Käyn arkisin lounaalla,hinta noin 9€. Viikonloppuna teen itse tai käyn lasten luona. Aamuisin syön aina puuroa, illalla syön erilaisia leipiä ja hedelmiä. Yhteensä menee ruokaan noin 350€. Se on suurinpiirtein saman verran kuin asumiseen.

Vierailija
40/40 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:45"]

[/quote]

Saa sillä spaghettia ja makarooni laatikkoa, mutta ei sillä kunnon pihvejä saa kastikkeilla ja riisillä, kunnollisella salaatilla ja kasviksilla. Pelkkä salaatti saattaa maksaa tuon 5 euroa päivässä, jos haluaa syödä terveellisesti ja hedelmät siihen päälle.

Itselläni menee tuo 5 euroa koiran ruokaan päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi