Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalat liitoskivut =(

Vierailija
18.08.2015 |

Olen jo viikon kärvistellyt kamalissa liitoskivuissa. Raskaus on vasta rv17 joten kauhulla odotan, onko se tätä nyt sitten loppuun asti (edellisissä raskauksissa kivut ovat alkaneet vasta loppuvaiheessa raskautta).

Työpäivät ovat ihan kamalia, teen siivoushommia joten en pääse oikeastaan yhtään istumaan. Nytkin istun ruokatauolla ja itku kurkussa mietin, että vielä olisi kolme ja puoli tuntia kidutusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa törkeää, että joutuu tuossa kunnossa olemaan töissä. Oikeasti pitäisi saada olla koko raskausaika rauhassa kotona, mutta tää on niin tätä. Kunpa pärjäisitte miehen palkalla (ja mahdollisilla säästöillänne) muutaman kuukauden.

Vierailija
2/6 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla repesi ekassa raskaudessa häpyliitos ja jouduin jäämään saikulle raskauden puolivälissä. Ei työnteosta olisi mitään tullut. Kipuja oli tosiaan koko raskauden loppuun ja ne jatkuivat voimakkaina vielä joitakin kuukausia synnytyksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tukivyötä? Kannattaa hankkia. Sairaslomaa saa, jos kivut ei hellitä.

Vierailija
4/6 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa joka raskaudessa liitoskivut viikon 10 tienoilla ja pahenevat tasaisesti. Sairaslomalle olen joutunut jäämään viikoille 18-20 mennessä, täysin vastentahtoisesti, mutta vaikea tehdä töitä kun ei pääse edes työpaikalle. Viikkoon 25 mennessä olen jumissa kotona. Viikkoon 30 mennessä alkaa olla vaikeata käydä edes vessassa. Apuvälineinä tukivyö, kyynärsauvat ja pyörätuoli, aluksi lääkityksenä Panadol, sitten Panacod ja sitten tujut opiaatit, jos ei muuten pärjää. Kaikilla ei ole unelmaraskauksia, aina joukkoon mahtuu meitä joilla asiat menevät vähän eri tavalla. Tämä ei onneksi ole mikään vaarallinen juttu, mutta hankaloittaa elämää ja vetää helposti mielen matalaksi ja stressitasot huippuunsa (mikä taas on vauvan kannalta se huono juttu), plus synnytyksen jälkeen pitää varata aikaa kuntoutukseen. Viimeksi meni muutama kuukausi, että pystyin itse kävelemään rattaiden ja vauvan kanssa neuvolakäynnille. Siihen asti piti mennä jonkun kyydissä tai taksilla.

Sinun kannattaa varata aika neuvolaan tai neuvolalääkärille, kysyä apuvälinemahdollisuuksia, miettiä sairaslomakuvioita ja varautua rahalliseen notkahdukseen, jos joudut jo näin aikaisin sairaslomalle.

Vierailija
5/6 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä joku vanha ketju aiheesta tosi pahat liitoskivut: http://www.vauva.info/foorumi/topic/1924-spd-symphysis-pubis-dysfunction/

Vierailija
6/6 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas

Ajattelin huomenna aamulla soittaa lääkärille jos saisi edes muutaman saikkupäivän. 

Tukivyötä en ole vielä hommannut, en edes ajatellut tarvitsevani sitä näin aikaisin. Joskin kahdessa edellisessä raskaudessa selvisin ilmankin mutta silloin työtkin olivat sellaisia, että välillä pääsi istumaan. Nyt pitää tukka putkella mennä pitkin päiväkotia että pysytään aikataulussa. 

Onneksi nyt olen kotona, voi välillä makoilla ja välillä kävellä. Ei ole niin kipeä olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi