Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei yrttejä raskaana?

Vierailija
12.07.2015 |

Puutarha on rehevä ja kaikki yrtit kutsuvat tuoksullaan. Niissä olis vitamiineja, kivennäisaineita ja vaikka sen mitä. Mutta raskaana pitäisi vältellä melkein kaikkea yrttiä, jopa teessä. Miksi?

Eikö keho nimenomaan kaipaa persiljaa ja sen ravintoaineita, jos sitä tekee mieli syödä?

Onok keskenmenoriski ihan todellinen?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:42"]

Mutta jos on keitto, jossa pääraaka-aine on "kannullinen tuoretta yrttiä X", onko se mausteenomaista käyttöä? Jos siitä tulee 4 litraa keittoa ja syön sitä kolmena päivänä pari lautasellista kerrallaan?

Olen ihan oikeasti epävarma, sillä rakastan sitä keittoa ja jostain syystä sitä tekee ihan hulluna mieli (alhaiste rautatasot, varmaan). Ehkä maistan, yyh.

[/quote]

Siis oletko ihan tosissasi? Ei tuo ole mitään mausteenomaista käyttöä enää. Jotain lipstikkakeittoako olet tehnyt? Persiljasta tuskin kukaan tekee soppaa.

[/quote]

Olen tosissani. Sekoitan siis eri yrttejä, koska niitä on useampia ja lisään kasviksia. Niin että mikä on tuomio?

[/quote]

Älä syö.

ps. Inkivääriä muuten SAA syödä raskaana ollessa, mutta inkiväärivalmisteita ei, eikä inkivääriäkään runsaasti ja jatkuvasti. Olisi ihan kiva, jos lausuntoja ei heiteltäisi mutuna.

http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/valmistus+ja+myynti/pakkausmerkinnat/varoitusmerkinnat+ja+kayttoohjeet/varoitusmerkinta+inkivaaria+sisaltaviin+ravintolisiin+seka+inkivaariteehen+ja+sita+vastaaviin

ps. Naisen luonto ei ole mikään ennustajaeukko, joka "tietää parhaiten". Se, että raskausaikana on himo johonkin, EI tarkoita, että elimistösi viestii sinulle jotain puutostilaa. Raskausaikana hyvinkin oudot asiat voivat himottaa, vaikkapa keittämätön riisi tai laasti! Itse himoitsin maksamakkaraa ihan vaan siksi, että sitä ei suositella syödä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän