Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

If vakuutuksesta tuli outo tekstari. Onkohan tämä huijausta? Kenellekään tullut vastaavaa?

Vierailija
23.02.2022 |

”Hei, sinulle on uusi viesti Omilla sivuillasi. Kirjaudu Omille sivuille osoitteessa https://omatsivut.if.fi/web/ota-yhteytta. Viesti löytyy Viestit ja yhteydenotto -välilehdeltä. Voit hoitaa vakuutusasioitasi If Mobiili -sovelluksella entistä helpommin. Tutustu ja lataa https://if.fi/mobiili. Ystävällisin terveisin If Vakuutus”

Ja perään parin tunnin päästä tekstarimuotoinen lasku viitteineen ja tilinroineen. Lähettääkö ne muka laskuja tekstarilla?

Voiko olla huijausta? Onko muille tullut tällaista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset viesteistänne. Näköjään laittoivat vielä perään tällaisen tekstarin:

”Hei, sinulle on uusi vakuutuslasku. Voit maksaa laskun näillä tiedoilla: Tili: FI1220573800005631, Viite: 1301764657670445, Eräpv: 23.03.2022, Summa: 211,00 e. Ota käyttöösi e-lasku, niin saat jatkossa laskut suoraan verkkopankkiisi. Tee e-laskusopimus verkkopankissa laskun maksun yhteydessä. Laskun tarkemmat tiedot löydät tarvittaessa Omilta sivuiltasi Laskut-välilehdeltä. Ystävällisin terveisin If Vakuutus”

Voiko oikeasti olla muka pelkkä ”tili” ilman pankkia ym. Ihmettelen tällaista. En ole vielä soitellut vakuutusyhtiöön, koska olen matkalla. Itse asiassa en edes ole varma, onko minulla ko. firmassa edes vakuutuksiakaan! Pitää tarkistaa kotona, onko If yhdistynyt jonkun muun vakuutusfirman kanssa tms.

Mutta kiitos mielipiteistänne, minusta tällainen on vähän erikoista. Onko täällä Ifin asiakkaita - onko teille tullut tällaista laskutekstaria?

Voisihan tämä olla joku hakkeri, joka pyrkii tililleni.

Ap

Ihan normaalilta viestiltä tuo näyttää, kirjaudu niille omille sivuille ja katso että mitä vakuutuksia sinulla siellä on :D

Vierailija
22/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään minkään linkin kautta ei mennä ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lähetettyä linkkiä ei pidä painaa, firman omilla sivuilla voi katsoa asiaa.

Vierailija
24/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi olla pelkkä ”tili”, ei tarvii erikseen kertoa että se on peräkylän ossuuspankki, missä tili on.

Oikeesti on hyvä olla epäileväine, varsinkin jos on niin pihalla, ettei ole itse varma onko ko. vakuutusyhtiön asiakas.

Laskuissa on aina BIC ja IBAN numero mukana.

Vierailija
25/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei saa kirjautua minkään lähetetyn linkin kautta mihinkään. Kirjautumiset ainoastaan virallisten verkkosivujen kautta.

Vierailija
26/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi olla pelkkä ”tili”, ei tarvii erikseen kertoa että se on peräkylän ossuuspankki, missä tili on.

Oikeesti on hyvä olla epäileväine, varsinkin jos on niin pihalla, ettei ole itse varma onko ko. vakuutusyhtiön asiakas.

Laskuissa on aina BIC ja IBAN numero mukana.

Tekstarilla tulee ns. pikaohjeet jotka riittävät normaaliin maksamiseen verkkopankissa Suomessa, se ei ole siis varsinainen laskutosite. Tuo tili on IBAN-muodossa.

Vierailija
27/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja, mä maksoin jo tuon sun laskun. Se on nyt kunnossa!

Vierailija
28/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan normaalilta If:in tekstiviestiltä. Viimeksi itselleni tuli tällainen, kun vaihdoin vakuutukset toiseen vakuutusyhtiöön. Mutta koska olen epäileväinen, niin en mennyt linkin kautta. Aiemminkin on tullut samasta numerosta Ifiltä viestejä ja tiedän, että se on varmasti Ifin numero, lähettäjänä If Vakuutus.

"Hei, vakuutuksestasi on tulossa maksunpalautusta. Kirjaudu Omille sivuillesi https://omatsivut.if.fi/web/asiakastiedot ja ilmoita tilinumerosi Asiakastiedot-välilehdellä. Voit hoitaa vakuutusasioitasi If Mobiili -sovelluksella entistä helpommin. Tutustu ja lataa https://if.fi/mobiili. Ystävällisin terveisin If Vakuutus"

Vierailija
29/29 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä saanut Ifiltä tekstarilaskua. En menisi minkään linkin kautta onneani kokeilemaan. Mene omille sivuille ja käytä Viesti- toimintoa. Kysy sieltä, jos omilla sivuilla ei näy laskua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan