Menin viikko sitten naimisiin ja "kaverit " ei onnittele.
Ei tietenkään tarvitse onnitella jos ei siltä tunnu, mutta mitä ihmettä tämä on.. Luulisi että kaverit onnittelee ja ainakin itse onnittelen aina tämmöisissä tapauksissa.. Lähinnä on tullut vain viestiä "oho" tai on tykätty facebookissa, mutta ei onniteltu.. Saman olen huomannut sukulaisissa, Vanhemmat sukulaiset on onnitelleet ja olleet ihania, mutta nuoremmat kenen kanssa olen enemmän tekemisissä eivät sano mitään. :(
Kommentit (31)
Oikeesti, jos ilmoitat vain Facebookissa, et voi odottaa muuta kuin tykkäyksiä. Osalta jäävät nekin antamatta, koska jokaista päivitystä vain ei huomaa. Itsellenikin on käynyt niin, että huomasin vasta monen kuukauden päästä, että ystävä oli mennyt naimisiin. En sattunut kai juuri silloin oleman netin äärellä.
Ei sua tarvii onnitella, sullahan on sitä jo. En onnittele edes hääjuhlassa paria samasta syystä.
Minusta facebookissa ilmoittaminen vastaa vähän samaa kuin laittaisit jutun paikallislehteen. Kaikki eivät asu paikkakunnalla, jotkut eivät lue lehteä ja ne, jotka lukevat, kokevat, että olisivat ansainneet henkilökohtaisen viestin.
Moni nuori varmaan ajattelee, että Facebook-tykkäys käy onnittelusta?
Naimisiin meno tuli ilmeisesti yllätyksenä? Jos ystäväsi luulevat, että pidit juhlat mutta heitä ei kutsuttu. Tämä kummasti vähentää onnitteluhaluja. Minullakin on jotkut "ystävät" menneet naimisiin puhumatta asiasta mitään ja kuulen tästä sivulauseessa paljon myöhemmin. Ensimmäiseksi tulee ontto tunne siitä että ystävyys ei ole yhtä molemmin puolista kuin olin ajatellut. Näissä on sitten aina ilmennyt, että paikalla on ollut vain perhe. Silti onnittelut takertuvat kurkkuun ja tulevat ulos pinnallisesti. Yhteinen häiden odotus ja juhliminen on tärkeää.
Hei oikeesti? Miksi puolituttujen pitäisi somessa onnitella? Ystävät erikseen.
Siis...jos ilmoitit asiasta livenä, puhelimitse tai tekstiviestillä, ja reaktio oli vain "oho", niin outoa ja epäkohteliasta. Mutta jos vain laitoit fb:n että olet naimisissa niin ei mielestäni voi odottaa kummempia onnitteluja kuin tykkäys, eikä kaikilta sitäkään. Ei kaikki välttämättä edes huomaa ilmoitustasi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:17"]
Ei tietenkään tarvitse onnitella jos ei siltä tunnu, mutta mitä ihmettä tämä on.. Luulisi että kaverit onnittelee ja ainakin itse onnittelen aina tämmöisissä tapauksissa.. Lähinnä on tullut vain viestiä "oho" tai on tykätty facebookissa, mutta ei onniteltu.. Saman olen huomannut sukulaisissa, Vanhemmat sukulaiset on onnitelleet ja olleet ihania, mutta nuoremmat kenen kanssa olen enemmän tekemisissä eivät sano mitään. :(
[/quote]
Kai se on vaan tätä nykysomekulttuuria. Tykkäyksellä kuitataan kaikki. Sosiaalinen media vie ihmisiltä sosiaaliset käytöstavat.
Jos ystävä haluaa mennä hiljaisuudessa naimisiin, niin tulee olo, että ei itsekään viitsi tehdä numeroa onnittelemalla. Ja suoraan sanottuna ei se maimisiinmeno niin iso juttu muille ole, mitä sitä ehkä itse siinä tilanteessa ajattelee ja näin voi onnittelut unohtua.
Facebookissa tykkäämisen voi laskea onnitteluksi.