Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen säästänyt vajaa kaksi vuotta n. 50€

Vierailija
11.07.2015 |

kuussa rahaa sivuun ja nyt mulla on 1160€ kasassa. Silloin kun aloitin säästämään päätin, että ostan jonkun havittelemani laukun. Aloitin siis sääsätämisen, kun täytin 30v ja laitoin synttärilahjarahat pesämunaksi. Haaveissa on Mullberryn Lily, LV Eva clutch tai LV Neverfull. Nyt kuitenkaan en raaski ostaa noista mitään. Ilmankin olen pärjännyt ja sitten joudun kattelemaan tyhjää säästötiliä. Tyhmää, tiedän mutta musta on tullut pihi. Vai pitäisikö mun vaan palkita nyt itseni?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä vielä toinen vuosi niin ei kaduta jos sitten ostat :)

Vierailija
2/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkaisin säästämistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt fiksu ihminen mene laukkua ostamaan! Pidä tilillä tai tuhlaa ainakin johonkin hyödylliseen, mutta kivaan!

Vierailija
4/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta on ihan älytöntä ostaa tonnien laukkua ylipäätään. Summa ei nyt ole mitenkään hirveän iso joten jatkaisin säästämistä. 

Vierailija
5/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaisit sen laukun, olisit jo ostanut sen. Käytä rahasi tasan mihin haluat, tai jatka säästämistä. Tiedät kyllä itse, mitä tehdä.

Vierailija
6/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukkuja saa kivoja halvemmallakin :p

Vierailija
7/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksaa merkistä noin paljon? Saat laadukkaan kotimaisen siistin nahkalaukun alle satasella kun lähdet etsimään. Vielä halvemmalla saat jos haluat tollaisen kangaskassin. 

Vierailija
8/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se on. Kerran täälläkin jahkailen, niin mikään noista laukuista ei oikeasti ole mua varten. Kun kirjoitin ton avauksen  ja luin sen, niin itsekin tajusin. Joskus pitää näköjään asettua ulkopuolelle, niin näkee ihan selvän vastauksen. Kiitos. ap

Vierailija
9/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää tuossakin hommassa kultainen keskitie. Kukaan ei saa rahojaan mukaansa hautaan, eli kannattaa kovan työn tuloksista joskus nauttiakin, mutta taloudellisesta puskurista on kyllä monesti ihan korvaamatonta hyötyäkin. Osta joku laadukas mutta kohtuuhintainen laukku, 300-400 euroa? 

Vierailija
10/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästin uuteen autoon ja lopulta ostin sen, koska koin sen tarpeelliseksi, hyödylliseksi,elämänlaatua nostavaksi ja tärkeäksi.
Laukkua en olisi raaskinut säästöistä ostaa.
Käytä rahat siihen minkä näet tarpeelliseksi, usein säästäessä se pahin himo menee helposti ohi. Eli hyvä kun päätit säästää summan, et ostaa laukkua velaksi.

Vierailija
11/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ostat sen upean laukun, sun muut vaatteet alkaa näyttää halvoilta sen rinnalla. Ei se laukku sovi yhteen vanhojen kenkien kanssa jne. Pitää uusia muukin vaatevarasto... kokemusta on. 

Vierailija
12/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka säästämistä. Tuon verta nyt vähintään pitää jokaisella olla ns puskurahastona. Itseasiassa olisi kiva tietää paljonko ihmisillä on puskurahaa? Meillä useampi kymppitonni.

Vierailija
13/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkat säästämistä eläkeikään (seuraavat 35 vuotta) ja sijoitat ne 7,5 prosentin tuotolla on sinulla 109000 euroa. Sillä saisit oikeasti muodikkaan laukun.

Vierailija
14/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkilaukut on tarkoitettu niille, jotka voivat mennä ostamaan sen koska tahansa kaupasta, eikä tarvitse vuoden säästökuuria.

Noloa, että persaukisella olisi merkkilaukku. Paistaisi vaan läpi täydellinen talouden hallitsemattomuus.

Olet siis 30-vuotias, ja sulle iso juttu on tonni säästötilillä? Ei hyvää päivää.

Vierailija
15/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytalouden tilanteessa on melko mahdotonta saada sijoituksista 7,5 % tuottoa. Pikemmikin hyvä, jos ei mene miinukselle.

Ap, miksi et osta merkkilaukkua käytettynä? Maksoin uudenveroisesta merkkinahkalaukusta 300 € ja alkuperäinen hinta on ollut 1 500 €. Ostin saman merkin villaneuleen käytettynä 40 €:lla ja uutena olisi maksanut yli 200 €. Pidän tavaroistani hyvää huolta ja joskus, kun laitan myyntiin saisin kunnosta riippuen 50-80% hinnasta takas. Ei paha.

Moni ulkopuolinen luulee mua hyvätuloiseksi, mutta todellisuudessa mulla on nettotulot 1 200€/kk, enkä tunne itseäni köyhäksi.

Vierailija
16/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata itsetunto niin voit unohtaa tuollaiset typerät wanna be-laukut!

Aivan sairaanhullua maksaa jostain laukusta tonni. Mutta jos haluat täyttää osakkeenomistajien tilejä heidän nauraessaan partaansa kun maksat parinkympin muoviveskasta tonnin, niin osta sitten.

Vierailija
17/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa kerätty vuodessa 4000€ ja risat...

Vierailija
18/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkitse vaan itsesi. Ellet nyt sitten tarvitse pahan päivän varalle säästöön sitä rahaa, tonni ei ole paljon. Kuitenkin suosittelen elämään sitä elämää, eikä vaan pihtailemaan ja kituuttamaan.

Vierailija
19/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:53"]

Nykytalouden tilanteessa on melko mahdotonta saada sijoituksista 7,5 % tuottoa. Pikemmikin hyvä, jos ei mene miinukselle.

Ap, miksi et osta merkkilaukkua käytettynä? Maksoin uudenveroisesta merkkinahkalaukusta 300 € ja alkuperäinen hinta on ollut 1 500 €. Ostin saman merkin villaneuleen käytettynä 40 €:lla ja uutena olisi maksanut yli 200 €. Pidän tavaroistani hyvää huolta ja joskus, kun laitan myyntiin saisin kunnosta riippuen 50-80% hinnasta takas. Ei paha.

Moni ulkopuolinen luulee mua hyvätuloiseksi, mutta todellisuudessa mulla on nettotulot 1 200€/kk, enkä tunne itseäni köyhäksi.

[/quote]

Kuka tässä nykytalouden tilanteesta on puhunutkaan? Sanoinkin, että ap:n pitäisi jatkaa säästämistä seuraavat 35 vuotta, saadakseen sen reilun 100 tuhatta euroa. Ja viimeisen 150 vuoden aikana ei kyllä löydy varmaan yhtään 30-40 vuoden ajanjaksoa, jolloin osakkeista ei olisi saanut 7,5 prosentin tuottoa tasaisesti säästämällä.

Vierailija
20/37 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin aloittanut säästämisen vaikka köyhä yh olenkin!

tavoitteena 3.000e/ vuodessa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi