Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatyöntekijä, miten jaksat?

Vierailija
11.07.2015 |

Oon nyt kesätöissä kaupan kassalla, en tajua miten joku voi tuota hommaa jaksaa tehdä ihan ammatikseen. Kukaan ei hymyile sulle takaisin vaikka kuinka ystävällinen yrittäisit olla, tuntuu että yhtä hyvin voisin vain tuijottaa hiljaa liukuhihnaa kun kukaan ei edes silmiin viitsi katsoa. Melkein itkettää iltaisin kotona kun tulee niin pska fiilis kun asiakkaat ei sano sanaakaan mulle. Niskaankin koskee niin että tekis mieli loparit ottaa.

Miten jaksatte tehdä tätä työtä??

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä jaksakaan. onko yksipuolisempaa työtä?

Vierailija
2/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:16"]

eihän sitä jaksakaan. onko yksipuolisempaa työtä?

[/quote]

Voin kertoa, että todellakin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä halvat huvit jos asiakas tulee isojen ostosten kanssa. Yritän saada skannattua tuotteet mahdollisimman nopeasti,koska on hauska seurata asiakkaan pakkaamista kauhealla kiireellä kun seuraavalla on yhtä isot ostokset :D. Tiedän, se on tosi tyhmää, mutta onpahan jotain hupia...

Vierailija
4/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto kaikille asiakaspalvelijoille . Ite yritän olla aina ystävällinen.

Vierailija
5/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:09"]Mulla on töissä halvat huvit jos asiakas tulee isojen ostosten kanssa. Yritän saada skannattua tuotteet mahdollisimman nopeasti,koska on hauska seurata asiakkaan pakkaamista kauhealla kiireellä kun seuraavalla on yhtä isot ostokset :D. Tiedän, se on tosi tyhmää, mutta onpahan jotain hupia...
[/quote] Hahaaa myönnän itsekin. Teen sen yleensä niille vittumaisille asiakkaille :D

Vierailija
6/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:26"]Hatunnosto kaikille asiakaspalvelijoille . Ite yritän olla aina ystävällinen.
[/quote]

Kiitos! Itsekin yritän aina olla, aloitin 16-vuotiaana hesburgerissa ja sillon kyllä silmät avautui, kuinka pienellä vaivannäöllä ja huomaavaisuudella saa asiakaspalvelijalle hyvän mielen.

Vierailija
7/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:16"]

No eipä tuossa ole paljon jaksamista, oikeasti rassaavia hommia on ne joissa on jotain vastuutakin. Kassan hommassa ei ole. 

[/quote]

Onpas sulla kiva, vähättelevä asenne. Kyllä kassatyössäkin on vastuussa asiakkaan palvelusta. Hyvästä palvelusta voi saada asiakkaan tyytyväiseksi ja hyvälle mielelle, huonosta taas päivän pilalle.

[/quote]

Ikävä, jos totuus satuttaa.

Totuus on, että tohon hommaan ei ihmistä tarvita. Mitenkähän paljon ne S-marketin ja Ikean automaatikassat stressaa hommastaan? Kaikkien kannalta olisi parasta, että älykkäät ihmiset olisivat vähän vaativammassa työssä. 

[/quote]

Kaikissa kaupoissa ei kassalla vain piipata viivakoodeja, vaan siinä myydään. Automaatti ei tee lisämyyntiä.

Vierailija
8/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kassatyötä osa-aikaisena, en itsekään tiedä miten sitä jaksaisi täyttä päivää tehdä. Mutta näiden avulla jaksan itse: huiput työkaverit sekä huumori. Tylyyteenkin jotenkin turtuu eikä sitä ota henkilökohtaisesti. Toisten kassojen kanssa puhutaan läpi mieltä vaivaavat tilanteet ja tuetaan toisiamme siten.

Vierailija
9/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina oikein yliystävällinen ja tekopirteä niille vittumaisille asiakkaille. :D 

Vierailija
10/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla ollessa en ota asiakkaiden katseita tai murjottavia ilmeitä henkilökohtaisesti enkä mieti niitä töiden jälkeen. Vuosien aikana olen saanut ihan uhkailuja ja huutoja miten sydämetön ämmä olen kun en antanut sitä kolmatta kahvipakettia mukaan. Jokaisella asiakkaalla on ne omat ongelmansa. Onnelliset ja sosiaaliset hymyilevät, katsovat silmin ja sitten on ne toiset jotka eivät ole onnellisia ja purkavat sen meihin myyjiin jos heillä ei kotona ole ketään.

Vierailija
11/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 21:16"]

No eipä tuossa ole paljon jaksamista, oikeasti rassaavia hommia on ne joissa on jotain vastuutakin. Kassan hommassa ei ole. 

[/quote]

Onpas sulla kiva, vähättelevä asenne. Kyllä kassatyössäkin on vastuussa asiakkaan palvelusta. Hyvästä palvelusta voi saada asiakkaan tyytyväiseksi ja hyvälle mielelle, huonosta taas päivän pilalle.

[/quote]

Ikävä, jos totuus satuttaa.

Totuus on, että tohon hommaan ei ihmistä tarvita. Mitenkähän paljon ne S-marketin ja Ikean automaatikassat stressaa hommastaan? Kaikkien kannalta olisi parasta, että älykkäät ihmiset olisivat vähän vaativammassa työssä. 

[/quote]

Tämä on totta! Yhden kesän oon kaupassa ollut kassalla ja never ever again! Eka viikko ihan ihan jees, kun kaikki on "uutta ja jännää" kun ei osaa kaikkia kassatoimintoja, ja tiedä miten pitää näpytellä mitkäkin jutut.. Mutta kun se on oppinut.. Niin se on sitten siinä.. Ainut mikä tuo jännitystä on se, riittääkö kuittirulla omalla kassavuorolla, vai pääseekö vaihtamaan sen.. 

Kiitos mutta ei kiitos. Siivojan työkin on jännempää ja monipuolisempaa kun kassalla istuminen ja tuotteiden skannailu.. Ei siis millään pahalla niille, jotka tätä hommaa tekee.. Jonkunhan tämäkin työ on tehtävä.. Mutta jos, on yhtään aivokapasiteettia, ja tämä homma ei nappaa.. Niin miettikää ihmeessä mikä olis se sun juttu, missä viihtyisit!

Työ on kuitenkin niin iso osa sun elämästä ja arjesta, että sen pitää olla mukavaa. Ja sellaista mitä oikeasti tykkäät tehdä! Jotkut tykkää, että työ on jokapäivä samaa.. Eikä vaihtele, mutta itsellä hajos pää 3kk aikana.. Huh.. Työkaverit on ainut valopilkku.. Mutta ei niihinkään kerkeä oikein tutustua, jos on vain hetken.. Koska töissä ollaan kasalla, eikä juttelemassa työkavereille.

Itse yritän moikkailla ja olla mukava/jutella kassalla oleville ihmisille. Kaikki ei varmaan tykkää että asiakkaat juttelee tms. Mutta itse sanon välillä että myyjällä on kivat hiukset/koru tms jotain.. Koska tiedän miten tylsää ja paskaa toi duuni on väillä.. :)

Vierailija
12/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan. Joka päivä ihmettelen sitä miten tylyjä ja epäkohteliaita ihmiset voi olla, iso osa asiakkaista ei tervehdi, ei katso silmiin, ei edes kiitä. Onneksi on myös niitä ihania ja ystävällisiä asiakkaita, ettei ihan koko työpäivä ole pelkkää ankeutta.

Vierailija
13/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä on niin totta! Itse olen vaatekaupassa, yritän jutella kassalla/kaupassa kun siivoilen paikkoja (viikaan paitoja tms) niin saan vaan huokailuja tms. Todella harva jaksaa jutella mitään mistään. Yritän olla kohtelias, enkä utele asiakkaalta mitään. Saatan sanoa "kiva paita tms" niin saan vastaukseksi vaan "joo" tms. Kaikki ei edes sano "moi" takaisin tms. 

Itse ainakin asiakaana yritän jutella takaisin, jos joku kysyy minulta jotain. (Siis jos olen vaikka kaupassa itse asiakaana, ja myyjä kysyy jotain)

Ymmärrän, ettei koko elämänkertaa jaksa siinä kassalla avautua.. Mutta olis kiva, jos sanottais edes moi ja kiitos. Mutta ei..

Tuo työ on muutenkin puuduttavan tylsää, toivottavasti löydän pian uuden työpaikan. Luulin, että paikka olisi kiva.. Mutta ei.. Joko viikaan niitä samoja paitoja, tai olen kassalla. Sama se, missä kaupassa.. Yksipuolista keskustelua "Moi. Oliko tässä kaikki? Kuitti on pussissa" ja taas sama uudestaan.. :( Vastaukseksi saan: "Joo" tai pelkän nyökkäyksen tms.

Vierailija
14/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eihän sitä kukaan jaksakaan, ite istun kaupan kassalla opiskelun ohessa ja nyt kesällä täysipäiväisesti. Mutta kuten tossa jo mainittiin, niin huiput työkaverit auttaa jaksamaan! Ja aina kun tulee joku vähän normaalia ystävällisempi asiakas niin jaksaa taas hetken vähän paremmin :)

Vierailija
15/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä kassalla. Asiakkaat ovat sinulle mukavia ja iloisia jos sinäkin olet. Osalla on tietenkin huono päivä, mutta älä ota sitä itseesi. Hymy tarttuu. Aluksi on hankalaa pystyä olemaan aidosti iloinen kassalla. Vuoden jälkeen alkaa helpottamaan.

Vierailija
16/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:14"]

Oon nyt kesätöissä kaupan kassalla, en tajua miten joku voi tuota hommaa jaksaa tehdä ihan ammatikseen. Kukaan ei hymyile sulle takaisin vaikka kuinka ystävällinen yrittäisit olla, tuntuu että yhtä hyvin voisin vain tuijottaa hiljaa liukuhihnaa kun kukaan ei edes silmiin viitsi katsoa. Melkein itkettää iltaisin kotona kun tulee niin pska fiilis kun asiakkaat ei sano sanaakaan mulle. Niskaankin koskee niin että tekis mieli loparit ottaa. Miten jaksatte tehdä tätä työtä??

[/quote]

Seuraavaksi kesäksi mene puhelinmyyjäksi niin tiedät todella miten ystävällisiä ihmiset ovat ja tunnet samalla kuinka menetät ihmisarvosi

Vierailija
17/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:43"]

Olin töissä kassalla. Asiakkaat ovat sinulle mukavia ja iloisia jos sinäkin olet. Osalla on tietenkin huono päivä, mutta älä ota sitä itseesi. Hymy tarttuu. Aluksi on hankalaa pystyä olemaan aidosti iloinen kassalla. Vuoden jälkeen alkaa helpottamaan.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, kaikki asiakkaat ei ole hymyileviä, mukavia ja iloisia, vaikka kuinka kassa hymyilisi. 40% asiakkaista ei edes tervehdi takaisin, vaikka minä asiakaspalvelijana tietysti tervehdin ihan jokaisen asiakkaan. Mutta kulttuurierojakin on: suomalaiset on tympeitä, mutta venäläiset vielä tympeämpiä. Muun maalaiset yleensä ystävällisiä.

Vierailija
18/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin opiskeluaikoina (5v. sitten) Lidlissä töissä ja tykkäsin tosi paljon, aina oli hyvä fiilis mennä töihin. Siellä kävi aikalailla vakioasiakkaat ja nopeasti oppi muistamaan kuka ei todellakaan halua iloista "vastaanottoa" vaan neutraalin "päivää" ja kuka tykkää rupatella pikaiset päivän kuulumiset skannatessani ostoksia.
Olin aina hyväntuulinen ja kohtelias kassa joka sai usein asiakkailtakin hyvää palautetta.

Nyt muutettiin kesän alussa toiselle paikkakunnalle jossa lähikauppa on Alepa. Siellä on yks niin takakiree nuori nainen töissä joka tiuskii ja hädintuskin tervehtii. Joku päivä tod.näk. sanon muutaman valitun sanan jos sattuu itellä huono päivä kohdalle. On niitä muitakin töitä jos ei asiakaspalvelu nappaa!!

Vierailija
19/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 22:09"]Mulla on töissä halvat huvit jos asiakas tulee isojen ostosten kanssa. Yritän saada skannattua tuotteet mahdollisimman nopeasti,koska on hauska seurata asiakkaan pakkaamista kauhealla kiireellä kun seuraavalla on yhtä isot ostokset :D. Tiedän, se on tosi tyhmää, mutta onpahan jotain hupia... [/quote] Hahaaa myönnän itsekin. Teen sen yleensä niille vittumaisille asiakkaille :D

[/quote]

minä puolestaan asiakkaana en pidä mitään kiirettä pakkaamisen kanssa. ja jos kassa ryttää tavarat vauhdilla kasaksi, järjestelen ne ensin siinä käukalossa rikki menevät/ruttaantuvat paketit jne siististi sivuun. sen jälkeen vasta pakkaan kassiin. ja nekin pakkaan järjestykseen, kylmätavarat samaan kassiin, kuivatuotteet toiseen, hedelmät kolmanteen jne

ei siinä kassa ainakaan ääneen kuulu nauravan kun jono seisoo ja jonottajat huokailevat

Vierailija
20/49 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan työn työnä ja odotan palkkapäivää. Onneksi omassa työssä on muutakin sekalaista tekemistä kuin pelkkä kassalla oleminen, joten yritän niihin asioihin suhtautua sillä tavalla, että teen ne tehokkaasti ja hyvin ja olen tyytyväinen siitä, että näen vaivaa. Kassalla on päällä sellainen työpersoona, että oikeastaan asiat ja tapahtuvat valuvat siitä vain ohi, enkä ihmeemmin mieti niitä jälkeenpäin.

Vapaa-ajan yritän käyttää sitten mahdollisimman tarkasti tehden asioita, joista nautin ja niiden ihmisten, joista pidän, seurassa.

Mutta ei se aluksi ollut niin helppoa. Kesti jonkin aikaa, ennen kuin oma itsevarmuus kasvoi ja sitä myötä pystyi jättämään omaan arvoonsa ikävät ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi