Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääseekö isoihin marketteihin ilman koulutusta?

Vierailija
11.07.2015 |

Jos hakisin s markettiin tai muualle eikä ole työkonemusta mutta olisin ahkera. Just niiku s market tai lidl,k super market? Mitkä mahdollisuudet, olen vain lorvinut kotona sossun rahoilla ja haluaisin tehdä töitä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ole koskaan koulutusta kyselty, pääsen prismaan tai cittariin useita kertoja viikossa

Ei oo tarvinnut hakea niihin, ihan aukioloaikaan pääsee ovesta

Vierailija
2/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:59"]

Jos hakisin s markettiin tai muualle eikä ole työkonemusta mutta olisin ahkera. Just niiku s market tai lidl,k super market? Mitkä mahdollisuudet, olen vain lorvinut kotona sossun rahoilla ja haluaisin tehdä töitä.

[/quote]Kyllä yleensä ainakin sen merkonomin tutkinnon vaativat. Luulen, että sun on turha mainostaa ahkeruuttasi, jos olet lorvinut sossun rahoilla kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmeen koulutusta kassan hommiin muka tarvitsee? Itse olin joskus jonkun vuokrafirman kautta isoissa marketeissa töissä, esim. Prismassa. Oli kyllä ihan viimeisen päälle aivotonta apinan hommaa.

Vierailija
4/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee. Onhan siellä pilvin pimein lukiolaisia ja muita opiskelijoita ja muuta sekalaista porukkaa, joka pääsee suhteilla. 

Vierailija
5/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:03"]

Pääsee. Onhan siellä pilvin pimein lukiolaisia ja muita opiskelijoita ja muuta sekalaista porukkaa, joka pääsee suhteilla. 

[/quote]Aloittajalla ei taida olla suhteita eikä taida olla kovin ahkerakaan

Vierailija
6/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Aika paskaa :( jos haluun tehä töitä, haukutaan, jos lorvin sossun rahoilla, haukutaan, niin mitä vittua mä sit teen?

Vierailija
7/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyötä varten ei tarvitse käydä koulua, mutta monet koululaiset on kyllä koulun ohella töissä kaupoissa ympäri vuoden. Koululaisen pitää vaan seurata tulorajoja tiukasti, ettei tarvitse palauttaa koululaistukea Kelalle.

Vierailija
8/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:07"]

No just. Aika paskaa :( jos haluun tehä töitä, haukutaan, jos lorvin sossun rahoilla, haukutaan, niin mitä vittua mä sit teen?

[/quote]

Älä välitä. Haet vaan niitä töitä, jostain tärppää varmasti kun jaksaa yrittää.

Vierailija
9/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:07"]No just. Aika paskaa :( jos haluun tehä töitä, haukutaan, jos lorvin sossun rahoilla, haukutaan, niin mitä vittua mä sit teen?
[/quote] Teet mitä haluat ja luotat itseesi etkä kuuntele av-palstan vittupää-ämmiä.

Vierailija
10/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Prismassa ja ne ei kysyneet mitään papereita S-korttia korkeintaan.

Vierailija
11/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Siisti nyt ainakin suutasi jos työpaikan haluat

Vierailija
12/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:11"]

[/quote]Siisti nyt ainakin suutasi jos työpaikan haluat

[/quote]Niin kun siellähän sitä puhutaan täysin samanlailla kun täällä kirjoitetaan, aivan.

Vierailija
13/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ensin vaikka työkkärin kautta ns.harjoitteluun, niin työkokemuksen kautta helpompi päästä?

Vierailija
14/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta kysytty. En omista mitään kaupallista koulutusta (vaan teknillisen puolen ammattikoulututkinnon). Työkokemusta alkaa olla sen verran kertyny että pääsee sillä jo eteenpäin. Sattuman kauppaahan se oli että aikoinaan pääsin töihin ilman "oikeaa" koulutusta. Johtuu kuulema siitä että lukiolaisista ei ole kuin huonoa kokemusta niin ei halunnu palkata sellasta

Vierailija
15/15 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hakijoilla on kokemusta alalta sen verran paljon, että jos ei ole kokemusta ennestään tai sitä koulutusta, niin aika vaikeaa päästä. Tai sit mulla ja mun siskolla on vaan ollut huono tuuri molemmilla, kun kumpikaan ei olla päästy (mä oon ehkä ylikoulutettu ja sisko ei ole päässyt kesätöihin kauppaan vaikka on yrittänyt monena vuonna).