Pääseekö isoihin marketteihin ilman koulutusta?
Jos hakisin s markettiin tai muualle eikä ole työkonemusta mutta olisin ahkera. Just niiku s market tai lidl,k super market? Mitkä mahdollisuudet, olen vain lorvinut kotona sossun rahoilla ja haluaisin tehdä töitä.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:59"]
Jos hakisin s markettiin tai muualle eikä ole työkonemusta mutta olisin ahkera. Just niiku s market tai lidl,k super market? Mitkä mahdollisuudet, olen vain lorvinut kotona sossun rahoilla ja haluaisin tehdä töitä.
[/quote]Kyllä yleensä ainakin sen merkonomin tutkinnon vaativat. Luulen, että sun on turha mainostaa ahkeruuttasi, jos olet lorvinut sossun rahoilla kotona.
Mitähän ihmeen koulutusta kassan hommiin muka tarvitsee? Itse olin joskus jonkun vuokrafirman kautta isoissa marketeissa töissä, esim. Prismassa. Oli kyllä ihan viimeisen päälle aivotonta apinan hommaa.
Pääsee. Onhan siellä pilvin pimein lukiolaisia ja muita opiskelijoita ja muuta sekalaista porukkaa, joka pääsee suhteilla.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:03"]
Pääsee. Onhan siellä pilvin pimein lukiolaisia ja muita opiskelijoita ja muuta sekalaista porukkaa, joka pääsee suhteilla.
[/quote]Aloittajalla ei taida olla suhteita eikä taida olla kovin ahkerakaan
No just. Aika paskaa :( jos haluun tehä töitä, haukutaan, jos lorvin sossun rahoilla, haukutaan, niin mitä vittua mä sit teen?
Kassatyötä varten ei tarvitse käydä koulua, mutta monet koululaiset on kyllä koulun ohella töissä kaupoissa ympäri vuoden. Koululaisen pitää vaan seurata tulorajoja tiukasti, ettei tarvitse palauttaa koululaistukea Kelalle.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:07"]
No just. Aika paskaa :( jos haluun tehä töitä, haukutaan, jos lorvin sossun rahoilla, haukutaan, niin mitä vittua mä sit teen?
[/quote]
Älä välitä. Haet vaan niitä töitä, jostain tärppää varmasti kun jaksaa yrittää.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:07"]No just. Aika paskaa :( jos haluun tehä töitä, haukutaan, jos lorvin sossun rahoilla, haukutaan, niin mitä vittua mä sit teen?
[/quote] Teet mitä haluat ja luotat itseesi etkä kuuntele av-palstan vittupää-ämmiä.
Kävin Prismassa ja ne ei kysyneet mitään papereita S-korttia korkeintaan.
[/quote]Siisti nyt ainakin suutasi jos työpaikan haluat
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 20:11"]
[/quote]Siisti nyt ainakin suutasi jos työpaikan haluat
[/quote]Niin kun siellähän sitä puhutaan täysin samanlailla kun täällä kirjoitetaan, aivan.
Jos ensin vaikka työkkärin kautta ns.harjoitteluun, niin työkokemuksen kautta helpompi päästä?
Ei minulta kysytty. En omista mitään kaupallista koulutusta (vaan teknillisen puolen ammattikoulututkinnon). Työkokemusta alkaa olla sen verran kertyny että pääsee sillä jo eteenpäin. Sattuman kauppaahan se oli että aikoinaan pääsin töihin ilman "oikeaa" koulutusta. Johtuu kuulema siitä että lukiolaisista ei ole kuin huonoa kokemusta niin ei halunnu palkata sellasta
Nykyään hakijoilla on kokemusta alalta sen verran paljon, että jos ei ole kokemusta ennestään tai sitä koulutusta, niin aika vaikeaa päästä. Tai sit mulla ja mun siskolla on vaan ollut huono tuuri molemmilla, kun kumpikaan ei olla päästy (mä oon ehkä ylikoulutettu ja sisko ei ole päässyt kesätöihin kauppaan vaikka on yrittänyt monena vuonna).
Ei multa ole koskaan koulutusta kyselty, pääsen prismaan tai cittariin useita kertoja viikossa
Ei oo tarvinnut hakea niihin, ihan aukioloaikaan pääsee ovesta