Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuo uravalmentajat kehtaavatkin!

Vierailija
23.02.2022 |

Edes ehdotella erilaisia asiantuntijaprojekteja työkokeiluna! 9 €:n kulukorvauksella! Orjatyötä, sanon minä. Minä tarvitsen työpaikan, en mitään projekteja. En ole koskaan ollut mikään projektien vetäjä eikä minusta sellaista myöskään tule. Olen nyt ollut työttömänä 8 kk ja haen aktiivisesti töitä, mutta kilpailu on kovaa, ja kun ikää on jo 50+, niin eivät uuden työpaikan ovet niin vain avaudu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et mene kuukaudeksi katsomaan ja kokeilemaan, eihän ole tarkoituskaan, että teet työkokeilussa yhtään mitään! Riittää, että olet sovittuun aikaan paikalla ja toimit ohjaajan ohjauksessa koko ajan. Muuta sinulta ei saa vaatia.

Vierailija
2/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat suurimmaksi osaksi ko.koomuksen kätyreitä joiden agendaan kuuluu maksimaalinen valtion tukien koijaus OMIIN ekosysteemeihin ja mahdollisimman suuri veronkierto joten luonnollisesti uravalmentajalooserit yrittävät manipuloida työttömiä korkeasti rankattuja osaajia alimpaan luokkaan jotta saavat heidän osaamisen ilmaiseksi käyttöönsä.

Kun työhaastattelussa aletaan ehdoteella  ysieuron työkokeilua on itse aika sanoa paljonko vastaava asiantuntijan työ maksaa oikeassa maailmassa kuukausi- tai yrittäjäpalkkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekteja työkokeiluna. En ole tuollaisesta kuullutkaan.

Vierailija
4/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa nykypäivään! Minä olen tuplamaisteroitumisestani lähtien, vuodesta 2013, ollut neljä (4!) kertaa palkattomassa "harjoittelussa" ihan normi asiantuntijatöissä, 4-6 kk:n pätkä per kerta.

Joka kerta on hehkutettu, että lopuksi palkataan jos vaan ja kun. Kahdesti näistä on poikinut puolen vuoden määräaikaisuudet (ei jatkoa niiden jälkeen), kerran pelkät heipat ja nyt viimein vakituinen työsuhde. Pitkäaikaistyöttömänä olen tuplamaisterina ollut kahteen otteeseen.

Työllistyminen on pahimmillaan aivan järjetön temppurata, jossa työnhakija saa venyä, paukkua ja nöyrtyä. Ihan sama vaikka olisit tohtori, jos relevanttia työkokemusta ei ole tarpeeksi, ihan turha niitä kuponkeja on lähetellä. Pitää yrittää jotain vippaskonstia, kuten vaikka noita "rekrykoulutuksia" (lue: ilmaistöitä).

Vierailija
5/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein? Sinun pitäisi lähteä jonkun projektin pomoksi työkokeiluna? Ei hyvää päivää! Siis missä nyt oikein mennään!

Vierailija
6/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö oikein? Sinun pitäisi lähteä jonkun projektin pomoksi työkokeiluna? Ei hyvää päivää! Siis missä nyt oikein mennään!

Siinä mennään että työstä ei haluta maksaa. Mieluiten otetaan harjoittelijoita ja työkokeilijoita jotka ovat ilmaisia. Niitä riittää kun työkkäri painostaa työttömiä orjiksi.

Vierailija
7/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa lukea tällaisia juttuja. Kaikki tämmöinen pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
8/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti yrittää sellaiseen kuvioon, jossa edes teorian tasolla lupaillaan työsopparia lopuksi. Asiasta kannattaa myös avoimesti "hiillostaa" jo haastatteluvaiheessa, koska kukapa hullu ilmaistöitä haluaisi tehdä ilman jotain selkeää porkkanaa.

Valitettavasti näissäkin voi tilanne olla se, että odotat työllistyväsi sen puolen vuoden pätkän lopuksi ja kaikki näyttää menevän hyvin. Viimeistä edellisellä viikolla, kun olet jo viikkotolkulla odottanut vastausta jatkosta, firman tj. ilmoittaakin yllättäen niianneesta tuloksesta. Olet tehnyt työsi harjoittelijana hyvin, mutta se olet silti sinä, jolle sanotaan tuossa vaiheessa kiitos ja hyvästi!

Vierailija
9/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim. EK:n toimarinkin hommat voitaisiin jatkossa järjestää työkokeiluna. Johtajat eivät koskaan työskentele missään työkokeiluissa, ja liksa on yleensä sen mukainen (pl. yhden hengen tai pienet firmat).

Vierailija
10/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekteissa ei työllistytä vakituisesti. Ne ovat aina määräaikaisia. Korkeintaan voi saada seuraavan projektin joskus hamassa tulevaisuudessa, mutta helposti siinä käy niin, että joutuu olemaan jonkun aikaa työttömänä.

Vierailija
11/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti yrittää sellaiseen kuvioon, jossa edes teorian tasolla lupaillaan työsopparia lopuksi. Asiasta kannattaa myös avoimesti "hiillostaa" jo haastatteluvaiheessa, koska kukapa hullu ilmaistöitä haluaisi tehdä ilman jotain selkeää porkkanaa.

Valitettavasti näissäkin voi tilanne olla se, että odotat työllistyväsi sen puolen vuoden pätkän lopuksi ja kaikki näyttää menevän hyvin. Viimeistä edellisellä viikolla, kun olet jo viikkotolkulla odottanut vastausta jatkosta, firman tj. ilmoittaakin yllättäen niianneesta tuloksesta. Olet tehnyt työsi harjoittelijana hyvin, mutta se olet silti sinä, jolle sanotaan tuossa vaiheessa kiitos ja hyvästi!

Työkokeilun ei ole tarkoituskaan johtaa työllistymiseen. Siinä kokeillaan uutta alaa ja jos se tuntuu omalta, lähdetään opiskelemaan sille. Tai jos on oltu pitkään pois työelämästä, kokeillaan omaa työkuntoa.

Saa hakata alapeukkua, mutta ihan TE-toimiston sivuilla on kerrottu tämä, en minä sitä ole keksinyt.

Vierailija
12/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa nykypäivään! Minä olen tuplamaisteroitumisestani lähtien, vuodesta 2013, ollut neljä (4!) kertaa palkattomassa "harjoittelussa" ihan normi asiantuntijatöissä, 4-6 kk:n pätkä per kerta.

Joka kerta on hehkutettu, että lopuksi palkataan jos vaan ja kun. Kahdesti näistä on poikinut puolen vuoden määräaikaisuudet (ei jatkoa niiden jälkeen), kerran pelkät heipat ja nyt viimein vakituinen työsuhde. Pitkäaikaistyöttömänä olen tuplamaisterina ollut kahteen otteeseen.

Työllistyminen on pahimmillaan aivan järjetön temppurata, jossa työnhakija saa venyä, paukkua ja nöyrtyä. Ihan sama vaikka olisit tohtori, jos relevanttia työkokemusta ei ole tarpeeksi, ihan turha niitä kuponkeja on lähetellä. Pitää yrittää jotain vippaskonstia, kuten vaikka noita "rekrykoulutuksia" (lue: ilmaistöitä).

Aina tälläistä lukiessani olen iloinen, että otin vastaan työn joka ei ole koulutukseni mukainen...onpahan edes säännöllinen palkka ja lomat.

Vierailija
13/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen viskipaukun.

Vierailija
14/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset systeemit ei motivoi työnhakuun. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
15/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilun ei ole tarkoituskaan johtaa työllistymiseen. Siinä kokeillaan uutta alaa ja jos se tuntuu omalta, lähdetään opiskelemaan sille. Tai jos on oltu pitkään pois työelämästä, kokeillaan omaa työkuntoa.

Saa hakata alapeukkua, mutta ihan TE-toimiston sivuilla on kerrottu tämä, en minä sitä ole keksinyt.

Siksi työkokeiluun ei missään nimessä koulutetun kannata mennäkään, vaan yrittää johonkin "koulutukseen" a.k.a. ilmaistyöhön.

Vierailija
16/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on vakituisessa työssä olevien ura- ja yksilövalmentajien ehdotella kaiken maailman roskajuttuja. This won't hurt ... ME.

Vierailija
17/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisesta uravalmentajasta pääse eroon? Sanoo, että anteeksi nyt vaan, mutta 'kemiamme' eivät nyt tunnu kohtaavan.

Vierailija
18/18 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on vakituisessa työssä olevien ura- ja yksilövalmentajien ehdotella kaiken maailman roskajuttuja. This won't hurt ... ME.

Määräaikaisia ovat itsekin.